Gå til innhold

Hvorfor ikke Celleinfo på norske opperatører?

Anbefalte innlegg

Hvorfor bruker ikke Norske mobil opperatører celleinfo på sine gsm antenner(celler)?

For dem som ikke vet hva det er så er det slik at hver antenne har ett unikt navn, ofte stedsnavnet hvor cellen er plassert.

De fleste andre utenlandske opperatører bruker dette så hvorfor ikke Norske ?

I Australia (hvor jeg bor) har dem dette og det har hjulpet meg mange ganger i fylla, spesielt dagen etter en fylla.

Det er utrolig kjedeligt å våkne opp inne på et mørkt rom dagen etter en hard fylla uten at du har peiling på hvor du er. Da er det fint å kunne se på mobiltelefon hvor henne du befinner deg i verden :)

Etter det er det bare til å begynne å bite av deg armen som ligger rundt en skamstygg kjerring og ringe taxi :cool:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nix det er ikke slik i Oslo. Enig at det burde vært standard, utolig kjekt når man er på tur og vil vite hvor man er.

Sverige har det heller ikke så vidt jeg vet.

Brukte det mye når jeg var i Australia på bilferie, hvis man ikke hadde fulgt med på kartet på en stund var det bare å se på telefonen.

Lenke til kommentar

Hva er vitsen med velg nettverk forresten? Noen ganger det hopper opp på skjermen hvis jeg er på tur mot Sverige. Bruker Telenor sitt nett på mitt Chess abonemang, men hvis jeg tar søk etter nettverk kommer det bare opp NetCom, men hvis jeg velger det så får jeg ikke bruke det...Når jeg er over grensa kommer det opp 4-5 forskjellige nett som jeg kan velge mellom, og da går det bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...