bergetun Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Hvorfor bruker ikke Norske mobil opperatører celleinfo på sine gsm antenner(celler)? For dem som ikke vet hva det er så er det slik at hver antenne har ett unikt navn, ofte stedsnavnet hvor cellen er plassert. De fleste andre utenlandske opperatører bruker dette så hvorfor ikke Norske ? I Australia (hvor jeg bor) har dem dette og det har hjulpet meg mange ganger i fylla, spesielt dagen etter en fylla. Det er utrolig kjedeligt å våkne opp inne på et mørkt rom dagen etter en hard fylla uten at du har peiling på hvor du er. Da er det fint å kunne se på mobiltelefon hvor henne du befinner deg i verden Etter det er det bare til å begynne å bite av deg armen som ligger rundt en skamstygg kjerring og ringe taxi Lenke til kommentar
Errae Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 (endret) har det i de største byene tror jeg ;D vertfall i oslo, oppdaget det på samme måte som deg Endret 10. desember 2003 av Errae Lenke til kommentar
FunSMS Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 har det i de største byene tror jeg ;D vertfall i oslo, oppdaget det på samme måte som deg Har ikke tilgang til det i Stavanger, iallefall ikke med Netcom.. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 På min 3650 har jeg et program (minGPS) som lar meg lagre navn på cellene. Men det er jo ikke så sinnsykt nyttig siden du må lagre hver enkelt celle selv. Det ville jo vært genialt hvis operatøren allerede hadde gjort dette!? Lenke til kommentar
Errae Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 hvor kan jeg få tak i dette programmet ? Lenke til kommentar
whaley Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Hvis det er slik at du må se på mobilen for å vite hvor du befinner deg dagen derpå... ville jeg vel heller anbefalt litt mindre drikke? Lenke til kommentar
Errae Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 hehe,- men det er no uansett litt morro å ha ;D hehe Lenke til kommentar
pepzi Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Morsomt på kastrup.. Der fikk du vite om du var i avgangshallen, den internasjonale hallen osv... Lenke til kommentar
Errae Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 dette skulle vært std overalt! Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 nix det er ikke slik i Oslo. Enig at det burde vært standard, utolig kjekt når man er på tur og vil vite hvor man er. Sverige har det heller ikke så vidt jeg vet. Brukte det mye når jeg var i Australia på bilferie, hvis man ikke hadde fulgt med på kartet på en stund var det bare å se på telefonen. Lenke til kommentar
Tommy Angelo Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Blir ikke helt det samme og det funker bare i Oslo, med Netcom abb. Men hvis du ringer 92 00 00 00 leser man opp de 3 taxiholdeplassene som er nærmest den basestasjonen du er koblet opp mot. Gir deg i hvertfall en pekepin om hvor du er og i hvilken retning du bør gå for å komme hjem Lenke til kommentar
IceCool Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Hva er vitsen med velg nettverk forresten? Noen ganger det hopper opp på skjermen hvis jeg er på tur mot Sverige. Bruker Telenor sitt nett på mitt Chess abonemang, men hvis jeg tar søk etter nettverk kommer det bare opp NetCom, men hvis jeg velger det så får jeg ikke bruke det...Når jeg er over grensa kommer det opp 4-5 forskjellige nett som jeg kan velge mellom, og da går det bra. Lenke til kommentar
-HugiN Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Er celleinfo i Trondheim, men ikke alle steder, bare store plasser som Kjøpesenter osv osv osv Lenke til kommentar
/\/\ Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Det har alltid irritert meg også! Alle andre land utenom norge! (og delvis tyskland siden de bare bruker numre på cellene). Ganske genial funksjon egentlig. Lenke til kommentar
Errae Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 ett av problemene her i norge er at cellene rekker så langt )= det er samme cellen her hjemme som i byen og på jobb ;D Lenke til kommentar
wolfman70 Skrevet 22. desember 2003 Del Skrevet 22. desember 2003 Med teletopia går det, men dette er jo da bare i Oslo.. Teletopia skulle kommet til Bergen også... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 23. desember 2003 Del Skrevet 23. desember 2003 Men de har nok ingen planer om å bygge ut. De trenger bare å dekke så og så mange % av befolkningen, så kan de bruke telenor/netcom's nett eller noe i den dur. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå