M.Dawod Skrevet 8. november 2017 Del Skrevet 8. november 2017 (endret) Jeg jobber i et sted tordag , fredag og lørdag fra 22:30 til 07:00, til sammen 24 timer i uke. Jeg får tilleggs lønn for natt , kveld og helg arbeid. Kan noen hjelpe meg for å regne hvor mange timer jeg har i natt og kveld og helg. Jeg har bgjente jobben en måned siden og fikk første lønnslips. Men jeg føler at jeg måtte ha mer tilleg. Endret 9. november 2017 av M.Dawod Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 8. november 2017 Del Skrevet 8. november 2017 Det er umulig for oss å vite da vi ikke vet når tilleggene starter på døgnet.. Lenke til kommentar
M.Dawod Skrevet 9. november 2017 Forfatter Del Skrevet 9. november 2017 (endret) Og det er mitt spørsmål Når begynner natt tillegg eller helg tillegg. Jeg trodde at det er faste regler for dette. For eksample: fra 24:00 til 06:00 Og det er fast i alle jobber? Endret 9. november 2017 av M.Dawod Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 9. november 2017 Del Skrevet 9. november 2017 Natt/kveldstillegg starter nok lenge før 2400 i de fleste yrker. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 9. november 2017 Del Skrevet 9. november 2017 Og det er mitt spørsmål Når begynner natt tillegg eller helg tillegg. Jeg trodde at det er faste regler for dette. For eksample: fra 24:00 til 06:00 Og det er fast i alle jobber? Nei dette er ikke fastsatt. Dette er avtalt i den enkelt bedrift, eller tariff avtale. 3 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 10. november 2017 Del Skrevet 10. november 2017 For å finne svar på dette må du sjekke arbeidsavtalen din, eller dei styringsdokumenta som arbeidsavtalen henviser til. Det aller meste som har med lønn å gjere er basert på ein avtale mellom arbeidstakar og arbeidsgivar. Det er også mange arbeidsplassar som praktiserer ein ikkje får kvelds- og nattillegg i det heile tatt med mindre ein jobbar X antall timar. Mange tariffavtalar har avtalefesta at ein ikkje får UB-tillegg før ein har jobba minst 12 timar i veka (eller 48 timar i måneden). 1 Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 14. november 2017 Del Skrevet 14. november 2017 Og det er mitt spørsmål Når begynner natt tillegg eller helg tillegg. Jeg trodde at det er faste regler for dette. For eksample: fra 24:00 til 06:00 Og det er fast i alle jobber? Nei. Jeg har faktisk kommet over yrker som ikke har nattillegg i det hele tatt. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. november 2017 Del Skrevet 14. november 2017 (endret) http://arbeidsmiljoloven.com/article/%C2%A7-10-11-nattarbeid/ Endret 14. november 2017 av Jarmo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå