PlatinumFlyer Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 40 000 GEVINST på salg til Hr. Hegnar. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) Jeg er bare dum jeg da... Min far er ganske GJERRIG faktisk, i forhold til hva jeg får. Mener du at han er gjerrig i forhold til hva han tjener, eller at du får mye mindre penger for å gjøre ingenting enn andre? Endret 12. desember 2003 av SBS Lenke til kommentar
atticus Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Men forde klager du over at du ikke får nok av arven til foreldra dine og at du ikke får nok lommepenger ? Jeg blir lei meg jeg.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Mitt AS tjente i går 40 000. For å kunne tjene dette, trenge jeg litt kapital. Jeg har lært at aksjer og fond og obligasjoner er måten å tjene penger på. Når så skal sies, så har min far det siste året jobbet 25 timer i døgnet. Interessant. Jeg tror dette har noe av skylden for at du oppfører deg som du gjør her på forumet. Som alle barn, vil du nok ha oppmerksomhet fra foreldra dine, spes. faren i huset - siden du er gutt. Men faren din har ikke hatt tid til å gi deg dette, og nøyde seg med å spandere radiostyrte biler og aksjer på deg. Dermed har du måttet gå nye veier for å få oppmerksomhet. Derfor kommer du hit på forumet og fremlegger de mest uortodokse meninger - og finner trøst og terapi i oppmerksomheten vi gir deg når vi forteller deg at du tar feil... Eller så tar jeg helt feil. Og du er bare et normalt troll med en god fantasi og sans for oppmerksomhet, noe jeg finner langt mer sannsynlig. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Vet du hav som irrriterer meg MEST? Det er noe som heter OVERFORMYNDERIET. Jeg kan jo ikke ta ut utbytte av ASet mitt, da kommer jo Overformynderiet med en gang... Min far mente en stund at jeg bla. skulle betale mobilregningen selv. Hvordan tror dere mitt budsjett hadde sett ut om jeg skulle ha hatt et vanlig abbonnement og betale det selv? Det hadde ikke gått i sort ihvertfall... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Min far har heldigvis jobbet en hel del i Norge også. Min mor er hjemmeværende, og kan gbruker all sin tid på meg og min søster. Jeg mener jo da at om jeg kunne bestemme hvordan Norge skulel føre sin utenrikspolitikk, at Norge ville blitt et bedre land. Dessverre må jeg også innse at dette dessverre ikke vil skje. At jeg er høyrevendt, må jeg få lov til. At dette oppfattes om Uortodoks, får enn være. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Vet du hav som irrriterer meg MEST? Det er noe som heter OVERFORMYNDERIET. Jeg kan jo ikke ta ut utbytte av ASet mitt, da kommer jo Overformynderiet med en gang... Min far mente en stund at jeg bla. skulle betale mobilregningen selv. Hvordan tror dere mitt budsjett hadde sett ut om jeg skulle ha hatt et vanlig abbonnement og betale det selv? Det hadde ikke gått i sort ihvertfall... Skaff deg en jobb da for f...! Gå med avisen, bli vaskehjelp hos gamle damer.. whatever... Kan du forresten tenke deg å opplyse oss om hvor mye du får i måneden av mamma og pappa? (så skal jeg fortelle deg om det går fint for en femtenåring å leve på det) Overformynderiet er en fin ting.. tror vi skal takke det for at du ikke får ta noe aksjeutbytte. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Hva jeg får i månedden til BRUK, det er en privatsak. Gøy å ikke få bruke sin egene penger da... Veldig også. tror du jeg er en som går med avisen? Ut i all slags vær? Nei, Æsj og uff. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 (endret) Hva jeg får i månedden til BRUK, det er en privatsak. Gøy å ikke få bruke sin egene penger da... Veldig også. tror du jeg er en som går med avisen? Ut i all slags vær? Nei, Æsj og uff. Neivel, så slutt å syt så jævli da edit: Tror du skal være glad for at faren din har giddet å kjøpe noen aksjer til deg i det hele tatt, du har jo ikke akkurat jobbet for de Endret 12. desember 2003 av SBS Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Klippet plenen tenker jeg! Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Klippet plenen tenker jeg! *lattis* Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 I emnefeltet til denne tråden står det eldrebølgen. De 5 første innleggene holdt seg til emenet, resten av tråden handler om hvor masse penger pappaen til Jokke har, og hvor mye penger Jokke får av sin far. Det er jo patetisk. Er det ikke mulig å ha en diskusjon i denne delen av forumet hvor ikke alt handler om hvor forbanna trangtsynte og selvmotsigende visse medlemer er. Ignorer Joachim sine innlegg, hold dere til emnet. Kjøre debatt Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Jau. Ignorer slike innlegg. Nå vil jeg jo da gå inn på HVEM som faktisk snudde tråden? Jeg skrev: "Jeg synes faktisk at man skulle satse mer på private pensjonskasser, som Kværners utenlandske ansatte har, og mange andre med dem, fordi at staten iukke kan fortsette slik. Mange klarer seg ikke på pensjonen sin, og må leve på formuen. Det er synd. Men private pensjonskasser er vegen at gå. Det vil skje før eller siden, jeg oppfordrere alle til å starte å sette innskudd i pensjonsfond. " Hmm, hvem snude tråden til og handle om min familie? Hmm, en Moderator tro? Lenke til kommentar
atticus Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Helt Offtopic, og mitt siste innlegg i denne tråden : Kan vi ikke bare lage en tråd i Søppel om deg da JoachimR ? Hvor vi kan diskutere om og med deg på godt og vondt ? Siden du trenger den ekstra oppmerksomheten også.. som det virker som. En perfekt plan eller hva ? Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Det er somregel dine trangsynte innlegg som sporer av. Vet ikke om du skriver for å provosere, eller bare ikke vet bedre. Når jeg sitter og leser innleggene dine vet jeg ikke hva jeg skal tro. Du mangler totalt evnen til å sette deg inn i andre menneskers situasjon. Penger vokser ikke på trær for folk flest. Det er ikke bare å ta seg en jobb, de vokser heller ikke på trær. Det er vanskelig å få seg en jobb i dag. Du burde ta til deg endel av kritikken som hagler mot deg, endel av den er faktisk ganske saklig selv om mye bare er angrep på deg. Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Helt Offtopic, og mitt siste innlegg i denne tråden : Kan vi ikke bare lage en tråd i Søppel om deg da JoachimR ? Hvor vi kan diskutere om og med deg på godt og vondt ? Siden du trenger den ekstra oppmerksomheten også.. som det virker som. En perfekt plan eller hva ? Hvorfor diskutere Jokke i det hele tatt. Ingnorer pappagutten. De som diskuterer med han stanger jo bare hodet i veggen uansett. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Ignorerer i veg! Ja, jeg synes det er for høy arbeidsledighet i Norge, men i forhold til land som f.eks. USA er den fortsatt lav. Nå har min far, mye om han her, sagt opp jobben sin. Han er allerede tilbudt tre jobber. TILBUDT. Men jeg skjønner at en jevn arbeider kan ha vanskeligheter med å skaffe seg arbeid. Det er synd. Jeg tror skattelette vil redde dette, fordi næringslivet da innvesterer mer, og ansetter fler. Men det er min mening. Jeg synes pensjonsinnskudd bør bestemmes av arbeideren selv. Dersom man vil jobbe hele livet bør man slippe å sette inn inskudd, dersom man legger opp til å leve et godt pensjonistliv fra fylte 55, bør man kanskje sette av mer. Også dette er min mening, og ikke representativt for noe. Lenke til kommentar
sofokles Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Det som er forunderlig er at man lar seg provosere så voldsomt av JoachimR. Han representerer et syn som noen mennesker her i landet har, de er rike både på penger og innlytelse og har en holdning som kan minne litt om gamle storbønders holdning på 1800 tallet. Formuen = gården skal forvaltes for generasjoner, har en slags mytisk egenverdi utover det rent pengemessige. Når det gjelder eldrebølgen og de rike så er Joachims holdning i forhold til det grei for hans del - de rike kan kjøpe seg ut av problemene og derigjennom forsåvidt bidra til å øke andres problemer ved de på den måten sikrer seg eksklusiv tilgang til ressurser, menneskelig, teknologisk og kunnskapsmessig, ressurser som kunne utnyttes bedre sett i et kost/nytteforhold der velferden til samfunnet som helhet skulle maksimeres. For de fleste andre har det liten hensikt å gjøre annet enn å stemme på de partier som demmer opp for en slik utvikling mot et samfunn der penger styrer tilgang til alle goder. Problemet med sparing for fremtiden er at hvis alle sparer like mye - så gir det ingen effekt - de tilgjengelige ressursene - arbeidskraften som pengene i hovedsak går til å betale er prisstigningen er konstant og synkende. At alle har mer å betale med gjør demed bare at prisene går opp og forsummer sparegevinsten. Samfunnet har et moralsk ansvar for å ta vare på sine eldre, ellers kunne jo løsningen være å feks skyte dem hvis de blir for mange. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Jeg synes at voksne mennesker klarer å passe på seg selv å selv styre sin egen økonomi. De fleste arbeidsgivere bør likevel kunne tilby en egen pensjonsordning. Lenke til kommentar
sofokles Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Joachim; Hva tror du om markedet for private sykehjem fremover, la oss si at med en 10% økning i konkurranseutsettingsgraden. På 10-15-25 års sikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå