tommyb Skrevet 9. november 2017 Del Skrevet 9. november 2017 Altså Tesla eller Nokia. Men de som overlever best er kinesiske firma med staten som eiere. Lenke til kommentar
UMF9FR2A Skrevet 9. november 2017 Del Skrevet 9. november 2017 Det er de samme menneskene som så hyggelig har skaffet oss eu kontrollene. En leverandørstyrt svindel til 20-40lapper i året i meningsløse pålegg. En bukken og havresekken historie for merceladden og wvmuller som både hc andersen og moe var for fantasiløse til å finne på når de skulle beskrive grenseløs rikdom. Lenke til kommentar
l0mf0mgl0mbl0og Skrevet 9. november 2017 Del Skrevet 9. november 2017 Dette er positivt. Ha fokus på målet og la markedet ta seg av midlene. Får håpe politikerne med tunnelsyn på elbiler lærer noe.Markedet har talt. Til helvete med miljøet, sier markedet.Absolutt feil. Det beste for miljøet er at man får mest mulig igjen for penga. Ensidig fokus på enkelttiltak og spesifikk teknologi vi føre til at man får mindre igjen for begrensede ressurser. Nå er det slik at når man vil spare penger (få igjen mest for penga) så har de tiltak som også er miljøbesparende indirekte. Det vil si mindre sløsing (resirkulering av materialer i fabrikk), mer effektive motorer (kunder er opptatte av drifstofføkonomi). Forurensningen har gått nedover i vestlige land uavhengig av reguleringer. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 10. november 2017 Del Skrevet 10. november 2017 Mindre sløsing er kun et mål dersom sløsingen er dyrere enn oppryddingen. Som den ikke er. I mellomtiden holder 6000 skoler i New Dehli stengt på grunn av forurensning. De stenger skolene, ikke fabrikkene og veiene. Det ville vært ulønnsomt. Lenke til kommentar
trikola Skrevet 11. november 2017 Del Skrevet 11. november 2017 Mindre sløsing er kun et mål dersom sløsingen er dyrere enn oppryddingen. Som den ikke er. I mellomtiden holder 6000 skoler i New Dehli stengt på grunn av forurensning. De stenger skolene, ikke fabrikkene og veiene. Det ville vært ulønnsomt. Nettopp. Om kravet var lavere utslipp så hadde det hjulpet i New Dehli, krav til spesifikk teknologi kanskje, men ikke nødvendigvis Lenke til kommentar
furmyrm Skrevet 23. november 2017 Del Skrevet 23. november 2017 Bilbransjen har uansett minimal troverdighet etter alle de skandaler vi har sett de siste årene. 2 Lenke til kommentar
Börje Forssell Skrevet 23. november 2017 Del Skrevet 23. november 2017 (endret) Ikke bare en gave til bilprodusentene, men også en gave til bilistene! Endret 23. november 2017 av Börje Forssell Lenke til kommentar
Bernt2 Skrevet 23. november 2017 Del Skrevet 23. november 2017 Dette er positivt. Ha fokus på målet og la markedet ta seg av midlene. Får håpe politikerne med tunnelsyn på elbiler lærer noe. Så får vi håpe at bukken og havresekksyndromet viser seg en gang til, hos VW, f.eks ? Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 24. november 2017 Del Skrevet 24. november 2017 (endret) Det er de samme menneskene som så hyggelig har skaffet oss eu kontrollene. En leverandørstyrt svindel til 20-40lapper i året i meningsløse pålegg. En bukken og havresekken historie for merceladden og wvmuller som både hc andersen og moe var for fantasiløse til å finne på når de skulle beskrive grenseløs rikdom. Like greit at leverandørene styrer den skuta, da operatørene i det store og det hele ikke er i stand til å ivareta sitt ansvar for kjøretøyets tekniske tilstand. Den politisk korrekte kontrollen (PKK) koster ikke særlig mye, hvis operatør på forhånd har ivaretatt sitt ansvar for kjøretøyets tekniske tilstand. At leverandørene tjener gode penger for å holde et stort antall livsfarlige operatører borte fra veiene er helt greit for meg. De som har noe imot det, kan begynne å lære seg hva en råde, en stempelring og ei opphengskule er for noe, og være bevisst sitt eget ansvar. Da blir EU kontrollen gjerne under en tusenlapp på et rimelig verksted. Endret 24. november 2017 av BippeStankelbein Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå