Gå til innhold

KRISE! Kjøpe mobil i USA som funker i Norge

Anbefalte innlegg

Jeg sitter nå på flyet til USA, og på veien bestemte min Nexus 5X seg for å ta kvelden. Det er fortsatt garanti på den, og jeg klarer kun å komme inn i Fastboot, ikke Recovery. Den har også låst bootloader. Jeg ser at dette er en problemmobil når det gjelder sånt, og jeg har lurt på å kjøpe ny en stund.

Så da tenkte jeg å kanskje kjøpe en mobil i USA like godt, men da gjelder det jo å finne en som støtter norske bånd mtp 4G/LTE etc. I tillegg så er kriteriene at den ikke må være for fysisk stor, jeg liker ikke den utviklingen og syntes egentlig 5Xen er litt vel stor. Jeg vil også ha så ren Android som mulig, og helst vanntett. Jeg har sett litt på Samsung S8 og Essentials Phone, men veldig usikker. Kanskje heller en billigmobil? Jeg er ikke noen heavy bruker av mobil, så kanskje en Nokia. En annen ting er jo mtp garanti etc som kan være tungvindt hvis den er kjøpt der borte.

Jeg har med en iPod i reserve, tanken var hvis jeg mistet mobilen, lol. Så kanskje jeg kan klare meg til jeg kommer hjem å kjøpe ny mobil da, men det blir fryktelig tungvindt. Hmm.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

Hvis du synes 5x er stor, da bør du ikke tenke på S8. 

Kjøp deg heller en billig skit på BestBuy og kjøp deg ny hjemme etter at du har funnet en som passer til deg. Ellers er Moto G4 en rimelig sak.

Lenke til kommentar

Pixel 2 

- B

Isåfall ville jeg heller gått for 2XL, de er omtrent like store. Men er ikke helt overbevist om de.

Hvis du synes 5x er stor, da bør du ikke tenke på S8. 

Kjøp deg heller en billig skit på BestBuy og kjøp deg ny hjemme etter at du har funnet en som passer til deg. Ellers er Moto G4 en rimelig sak.

Jeg har sammenlignet de, og S8 er knapt høyere og litt smalere. 5X har veldig store rammer.

Kjøp noe billig drit og kjøp ordentlig når du kommer hjem. Dette mest mtp garanti og reklamasjonsrettigheter via norsk forbrukerkjøpslov.

Ja det er en tanke. En venn av meg kommer til mandag, så jeg har sendt han en melding og håper han kan ta med en gammel telefon til meg. Jeg må også innrømme at Essential Phone ser ganske fristende ut til $449, den får vi vel ikke kjøpt i Norge? Men så er det det med garanti/reklamasjon da. Nå kan det jo være at CDON vil gi meg en ny 5X i retur for den gamle. Har sendt mail til de så får jeg se hva de svarer. Fryktelig irriterende altså. Det er vel ikke noen løsning på reiseforsikring for sånt heller?

Lenke til kommentar

Jammen det var godt å høre, føyer seg fint inn i starten på dagen min  :nei:  Ja jeg får se det litt an, kanskje en 3310 om ikke kompisen min kan hjelpe meg.

Sorry. Men et raskt googlesøk verifiserer manges opplevelser med CDON. Billigst på en del ting, ja, men det er fordi kostnadene ved å ha et kundesenter er nærmest eliminert.

Jeg var nylig i USa og vurderte å kjøpe meg en Pixel. Slo det fra meg rett og slett fordi dersom noe skulle skje kan jeg komme i klemma da ingen i Norge vil kunne hjelpe meg med reklamasjon..

Lenke til kommentar

Hadde personlig enten kjøpt meg en Motorola G5 (as in billig men OK tlf), eller gått all in med Pixel 2. 

Hvorfor er du ikke overbevist over Pixel 2? Den er fysisk mindre enn Nexus 5X, vanntett, lynrask, ren Android, best kamera på markedet mm.

Den er marginalt mindre, har mindre skjerm og er ganske dyr. Den ligner på 5X, som selv ikke var en pen telefon da den kom, en telefon jeg motvillig kjøpte når min Nexus 5 døde i sin tid. Pixel 2 ser rett og slett veldig gammel ut. Hadde den vært billig hadde det vært ok. Jeg gledet meg til den og hadde store forhåpninger, men jeg ser ingen grunn til å velge den over 2XL som knapt er større men har mye større skjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...