lada1 Skrevet 8. november 2017 Del Skrevet 8. november 2017 (endret) Dersom det hadde vært praktisk talt umulig å få til permanent familie-gjenforening for unge flyktninger, ville da færre kommet hit? Og ville historiene til unge flyktninger bli mer troverdige da? En god del flyktninger kommer jo hit fordi en ser muligheter for familie-gjenforening. Hvordan kan en da kontrollere at historiene deres er sanne? Er en (simulert?) trussel om tvangsgifte nok til å gi flyktninge-status - som igjen kan gi rettigheter til store familie-gjenforeninger? Først mor/far, så søsken og deres familier? Er det ikke håpløst å vurdere holdbarhet i historier der gjevinsten for "simulering" blir ansett som veldig stor? Dersom en historie om at en far gir bank kan utløse million-gevinst - ville du tro på en slik historie? Det ville jeg ha problemer med. Imidlertid, tok en vekk million-gevinsten for å konstruere historier, så var det i hvert fall lettere å tro på dem. Prøv å si til en person: fortell meg sannheten - du får en mill dersom du klarer å lyve :-) Endret 8. november 2017 av lada1 Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 8. november 2017 Del Skrevet 8. november 2017 Dersom det hadde vært praktisk talt umulig å få til permanent familie-gjenforening for unge flyktninger, ville da færre kommet hit? Og ville historiene til unge flyktninger bli mer troverdige da? Det vil sikkert føre til færre flyktninger, men det finnes langt mer humane forslag som vil føre til en reduksjon i antall asylsøkere. Hvis f.eks. bare mannen klarer å flykte til Norge, skal han bare skille seg og forlate familien sin i krigsonen? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 8. november 2017 Del Skrevet 8. november 2017 (endret) Lenge leve xenophobien!! Burde vi ikke gjøre noe med fødselsproblemet også ... tross alt om bare det å bli født i Norge kan utløse million-gevinst .... La oss deportere alle gravide kvinner. Endret 8. november 2017 av Skatteflyktning 1 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 8. november 2017 Del Skrevet 8. november 2017 Dersom det hadde vært praktisk talt umulig å få til permanent familie-gjenforening for unge flyktninger, ville da færre kommet hit? Ja, det tror jeg er veldig sannsynlig. De bruker alle ressursene de har på en hest(unge menn/gutter), menneskesmuglere tar seg godt betalt. De velger destinasjon med omhu, de velger land hvor sjansen for opphold og familiegjenforening er størst. Hvis Norge er mer restriktive enn andre land så havner vi lengre ned på shopping listen. Majoriteten av de som smugles til Europa i dag er migranter, personer som ikke har krav på asyl. Så mange er nødt til å lyve for å kunne hevde at de er flyktninger. For alternativet er arbeidsinnvandring, men der er kravene enda flere og mange av dem er analfabeter eller har lite skolegang og har ingenting å tilby det europeiske arbeidsmarkedet. Så for mange så er det flytkningsstatus og trygd som er målet. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 8. november 2017 Del Skrevet 8. november 2017 (endret) Syns denne, fra SørAfrika, er på sin plass her for å illustrere hvor idiotisk denne nasjonalismen er https://www.thisdaylive.com/index.php/2017/02/26/nigeria-and-the-trial-of-xenophobia/ Endret 8. november 2017 av Skatteflyktning 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 8. november 2017 Del Skrevet 8. november 2017 Ikke satt meg inn i regler ang. familie-gjenforening, men trodde det gjaldt fedre/mødre som har tatt seg hit, og deretter evt. kan få ektefelle/barn hit? Men er det altså slik at en 16-17 åring, kan få hit far, mor, og 8 søsken? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 8. november 2017 Del Skrevet 8. november 2017 (endret) Eller eventuellt ikke. Lykkejegere som kastes ut av Norge http://www.nettavisen.no/na24/3550251.html Han er det nasjonalistene kaller 100% etnisk norsk, hun er 50% etninsk norsk. Hurra for etnisk rensning. Endret 8. november 2017 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 8. november 2017 Del Skrevet 8. november 2017 (endret) Ikke satt meg inn i regler ang. familie-gjenforening, men trodde det gjaldt fedre/mødre som har tatt seg hit, og deretter evt. kan få ektefelle/barn hit? Men er det altså slik at en 16-17 åring, kan få hit far, mor, og 8 søsken? Først skal flyktningebarnet få inn kona og sine barn - så søkes det vel for resten? https://twitter.com/hanifbali/status/834051374086250498 Er vel kanskje ikke standard akkurat men. Endret 8. november 2017 av Mr_Spock Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 8. november 2017 Del Skrevet 8. november 2017 (endret) http://www.nettavisen.no/na24/3550251.html Ser artikkelen er fem år gammel. I dag hadde hun vært for ung i tillegg. Nå må personen være minst 24 år Ved neste lov-revisjon økes det antageligvis til "55 år og veie minimum 130 kg." Endret 8. november 2017 av Mr.M 1 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 9. november 2017 Del Skrevet 9. november 2017 Du snakker om familiegjenforening for flyktninger. Flyktninger søker asyl, ikke familiegjenforening. Vi har en kvote for flykninger som ikke engang blir fylt, fordi for få flyktninger har lyst til å komme til norge. Så hvorfor i alle dager skal en flyktning søke familiegjenforening? Det gir ingen mening. Personlig mener jeg at vi ikke burde stille noen spørsmål overhodet. Da blir det heller ingen løgner. Alle som vil bo i norge, burde få lov til det. 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 9. november 2017 Del Skrevet 9. november 2017 Personlig mener jeg at vi ikke burde stille noen spørsmål overhodet. Da blir det heller ingen løgner. Alle som vil bo i norge, burde få lov til det. Iblandt, sjelden, men iblandt er vi helt enige. Lenke til kommentar
Hekk-Tor Skrevet 9. november 2017 Del Skrevet 9. november 2017 Kan ikke dere ta med koner og døtre på en spasertur i noen av Malmø's innvandrerghettoer da? Tenker det kan være lurt å få en bitteliten forsmak på hva dere ønsker? 3 Lenke til kommentar
Hekk-Tor Skrevet 9. november 2017 Del Skrevet 9. november 2017 Det er estimert at 70 000 000 personer reiser til Europa på dagen, om de får sjansen. Hvordan tror dere det ville gått? Europa ligger med brukket rygg, med daglige terrorangrep, voldtekter og all slags kriminalitet. Se på statistikker om arbeidsdeltakelse, nav-ytelser, religiøse ståsteder, kulturkollisjoner mm. Se på motreaksjonene som såvidt har oppstått i form av nazistiske grupperinger. Sverige er Rape-capital. Hvorfor? Pga Lennart og Lasse? I Frankrike, Tyskland, Østerrike, England, Sverige... i mer eller mindre hele Europa finnes det nå store byer og eller bydeler fullstendig ute av kontroll. Hvorfor finnes det ikke slike bydeler på Island? Eller Finland? Hm.. Er dere helt blinde?? Ser dere ikke at vi er på vei til kaos, borgerkrig, og fullstendig kollaps? Hvorfor ønsker dere medborgerene deres så vondt? Jeg bor her i landet fordi jeg er født her og det er et trygt og godt land. Hvorfor vil dere forandre dette for våre etterkommere? Jeg forstår det bare ikke...... 4 Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 9. november 2017 Del Skrevet 9. november 2017 Problemet er ikke innvandring, men statlig innblanding i folks privatøkonomi. Det er velferdsstaten som gjør dette til et problem, intet annet. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 9. november 2017 Del Skrevet 9. november 2017 Sverige er Rape-capital. Hvorfor? Pga Lennart og Lasse? Hvorfor finnes det ikke slike bydeler på Island? Eller Finland? Hm.. Er dere helt blinde?? Island ligger på annenplass i Norden hva gjelder voldtekt. Faktisk tre ganger så mange tilfeller som Danmark. Du må gjerne prøve å forklare det. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 9. november 2017 Del Skrevet 9. november 2017 Tror det skjer en del mer kriminalitet i Sverige enn tidligere: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/1Ql6l/50-valdtaktsfall-ligger-pa-hog--bara-i-sodra-stockholm Kan dette være resultatet av å nekte å forske på kriminalitet? At man ikke klarer å sette inn ressurser der det trengs? Lenke til kommentar
Hekk-Tor Skrevet 9. november 2017 Del Skrevet 9. november 2017 Sverige er Rape-capital. Hvorfor? Pga Lennart og Lasse? Hvorfor finnes det ikke slike bydeler på Island? Eller Finland? Hm.. Er dere helt blinde?? Island ligger på annenplass i Norden hva gjelder voldtekt. Faktisk tre ganger så mange tilfeller som Danmark. Du må gjerne prøve å forklare det. Send en link til statistikken og forskningen som ligger bak, så skal jeg se på det. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 9. november 2017 Del Skrevet 9. november 2017 (endret) Island ligger på annenplass i Norden hva gjelder voldtekt. Faktisk tre ganger så mange tilfeller som Danmark. Du må gjerne prøve å forklare det. Voldtekt er selvfølgelig påvirket av hvor villige folk er til å rapportere voldtekt og hvor mye de stoler på rettsvesenet. Jeg vil tippe at dette forklare deler av forskjellen mellom Island og Danmark. Det er også mulig at Islendinger voldtar mer enn dansker. Sverige har prøvd å bruke samme unnskyldning for å forklare hvorfor de er 2 - 3 ganger høyere enn Island. Men dette er ikke troverdig når nesten alle voldtektsaker blir henlagt og rapporteringsraten har blitt halvert de siste fem årene. Voldtekt er et seriøst problem i Sverige, og for å løse problemet må de erkjenne at de har et problem. Det vil de ikke, fordi det vil ødelegge selvbildet deres. Årsaken til at Sverige har problemer med voldtekt er ikke bare på grunn av innvandring. Det største problemet er at nesten ingen blir tatt og om de blir tatt så er straffene veldig lave. Endret 9. november 2017 av Camlon Lenke til kommentar
nahoj Skrevet 10. november 2017 Del Skrevet 10. november 2017 Studie: 96% av overfallsvoldtekter i Sverige begås av innvandrere https://www.frieord.no/utenriks/sjokkstudie-nittiseks-prosent-overfallsvoldtekter-begas-innvandrere/ Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 10. november 2017 Del Skrevet 10. november 2017 Sverige er Rape-capital. Hvorfor? Pga Lennart og Lasse? Hvorfor finnes det ikke slike bydeler på Island? Eller Finland? Hm.. Er dere helt blinde?? Island ligger på annenplass i Norden hva gjelder voldtekt. Faktisk tre ganger så mange tilfeller som Danmark. Du må gjerne prøve å forklare det. Send en link til statistikken og forskningen som ligger bak, så skal jeg se på det. Nei du trenger ingen forskning. Poenget ditt var at Island kommer bedre ut enn Sverige fordi Island ikke har fremmedkulturell innvandring. Når jeg gjør deg oppmerksom på at Island faktisk "ligger på annenplass" hva gjelder voldtektsanmeldelser, så faller argumentet ditt sammen. Så enkelt var det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå