Redaksjonen. Skrevet 8. november 2017 Del Skrevet 8. november 2017 Det kan gå galt, og konsekvensene kan være uoverskuelige, sier tidligere NSA-sjef.NSAs eksdirektør advarer bedrifter: – Hack aldri tilbake! Lenke til kommentar
GOAXT8WU Skrevet 8. november 2017 Del Skrevet 8. november 2017 Stol på NSA! De er eksperter på hacking 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987123849734 Skrevet 8. november 2017 Del Skrevet 8. november 2017 Ikke hack tilbake fordi vi vil ikke bli hacket? Lenke til kommentar
G Skrevet 8. november 2017 Del Skrevet 8. november 2017 Når de snakker om eskalering og Nord-Korea, så har USA jo så fint en president som behersker å ytterligere å eskalere situasjonen litt, helt på egenhånd 2 Lenke til kommentar
Simon W. Hall Skrevet 8. november 2017 Del Skrevet 8. november 2017 Er da ingen grunn til å hacke tilbake. Personlig så bruker jeg Geo-IP (Maxmind) for å blokkere alle land jeg ikke vil ha noe med å gjøre. Dette får ned automatiserte "angrep" mot mine nettverk betraktelig. Portscanning er IKKE et angrep, men jeg stopper det allikevel. Jeg har f.eks. 4 IP-kameraer fra Kina. De forsøker å "ringe hjem" en gang i sekundet. Dette får de ikke lov til i mitt nettverk. Er du under angrep? Blokker IP-adressen angrepet kommer fra, problem solved. Dette gjør jeg automatisk med Snort-regler^^ Det å tro at man vil klare å finne ut hvem det er som forsøker å få tilgang til systemene dine ved å hacke tilbake er tullete. Du vil kanskje finne noen 12 år gamle 'script-kiddies'. En "hacker" som vet hva han/hun holder på med, angriper jo ikke fra sitt eget nettverk. De bruker jo enten en allerede hacket maskin, eller proxy-severe. Jeg blokkerer også alle kjente proxy-servere og Tor, fra å koble seg til mine nettverk. 1 Lenke til kommentar
Sandormen Skrevet 8. november 2017 Del Skrevet 8. november 2017 Wise words indeed. Mange usertifiserte hackere... ...la oss kalle en spade en spade... aka. haxxorz... Eeeelsker oppmerksomhet. Ekte troll som får energi av svar på tiltale. Hacke tilbake var noe man gjorde 15-20-25 år tilbake. Når passord knapt nok var oppfønni. -Fra de dager hvor internett kom uten reklamebannere og popups. Mistenker man hacking. Skal man bare logge alt. Finner man ut hvordan man blir hacka, lukk den åpningen. Nå blir hackerne frustrerte og enten gir opp, eller de må sette seg ned for å finne nye veier inn Klarer de å ta seg inn igjen, repeter. Luk hullet. Det er en megafin måte å sikre sitt eget system. Gratis, tilogmed. -Istedet for å betale kassa til en ‘konsulent’ på ubestemt tid. I mellomtida sørger man for å sikre viktige ting, helst fjerne ting, på en diskrè måte. Så kan man jo etterpå, over en kopp kaffe, forsøke å spore hvor haxxorne kommer fra. 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 10. november 2017 Del Skrevet 10. november 2017 Høres egentlig ut som om fyren bare prøver å få bedrifter til å gi NSA større makt og kontroll. Tviler veldig sterkt på at NSA kommer til å hjelpe bedrifter uten å ha et eget motiv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå