Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kvinnelig lege: ok for mann?

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Vet jo at mange kvinner går til mannlige leger, der de også får undersøkt hvis det er noe på "private steder".

Men hvordan er det andre veien? Kan menn ha kvinnelige leger, og pleier de ha det? Har aldri sett eller hørt om det.
Ok er det vanlig at en kvinnelig lege undersøker menns "private steder"?

En grunn til at jeg spør, er at jeg skal til en spesialist undersøkelse. Der har det vært kvinnelig spesialist i den senere tid.
Men dette er første gang jeg skal dit med noe på et "slikt sted". Må jeg regne med det er kvinnen som skal undersøke der da? Og er det noe spesielt jeg bør si eller noe hvis det er det?

Anonymous poster hash: ff92e...920
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde kvinnelig fastlege når jeg bodde i Oslo. Veldig proff og flink. Hun prøvde å hjelpe så godt hun kunne hver gang jeg var innom.

Har mannlig i dag og kan si han er enda bedre. Bryr seg om pasientene og følger dem opp (antagelse basert på egen erfaring).

Spiller ingen rolle hvilket kjønn det er på legen, så lenge de gjør jobben sin og kan sine saker. Mener nå jeg.

Lenke til kommentar

Hvorfor vil du så gjerne at en mann skal ta på dine edlere deler?

Nei det er ikke det, tenkte bare at en kvinnelig lege kanskje mislikte det, eller så det som frekt av en mannlig pasient å ta opp noe sånt. At jeg i tilfelle kanskje burde si noe om det på forhånd, spørre på forhånd om det er greit eller noe..

Hva hvis noe skjer da, at det begynner å "stramme" seg uten at jeg klarer kontrollere det? Hva da? :ohmy:

Lenke til kommentar

Hvorfor vil du så gjerne at en mann skal ta på dine edlere deler?

Nei det er ikke det, tenkte bare at en kvinnelig lege kanskje mislikte det, eller så det som frekt av en mannlig pasient å ta opp noe sånt. At jeg i tilfelle kanskje burde si noe om det på forhånd, spørre på forhånd om det er greit eller noe..

Hva hvis noe skjer da, at det begynner å "stramme" seg uten at jeg klarer kontrollere det? Hva da? :ohmy:

Som lege så er de nødt til å undersøke menns edlere deler, hvis ikke de tåler å se kjønnsorganer så egner de seg ikke som leger akkurat. Det er jobben deres.

Jeg kan love deg at det ikke finnes noe mer usexy enn å være truseløs på et legekontor, vi snakker heller om det motsatte problemet, at minstemann krøller seg helt opp. Så du trenger ikke bekymre seg for at det skulle skje noe nedentil.

Forøvrig så ser leger kjønnsorganer dagen lang, din forsvinner i mengden og de har et klinisk syn på det hele. Så du kan slappe helt av :)

Endret av Uderzo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var en undersøkelse/kartlegging blandt fastleger for ett par år siden, der det kom fram at en del mannlige leger nektet/ville ikke/unngikk foreta undersøkelser av underliv/kjønnsorgan/endetarm på kvinnelige pasienter. Så helt uproblematisk er det nok ikke, men leger er mennesker og derfor som mennesker flest: forskjellige. Så det er nok ingen vei utenom å prøve, og så Evt. bytte lege

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...