Gå til innhold

Arbeidsledig - Vanskelig situasjon?

Tulancingo

Anbefalte innlegg

Hei, folkens :)  skriver mitt første innlegg her for å høre erfaringen deres, tips osv.

Min situasjon:

Er 26 år gammel, har en bachelorgrad i markedsføringsledelse fra BI, og ca to års erfaring innen kundebehandling og salg. 

Har gjort det ganske bra innen salg, men syns at jobben er uforutsigbar med tanke på at mye styres av provisjon og dårlig fastlønn og til tider mye press fra sjefer for å prestere, selv om man yter maks hver dag. Jobbet for en del useriøse bedrifter som ikke utbetaler lønn etc.

Samtidig har jeg merket at jeg stiller forholdsvis likt som folk som ikke har utdanning i disse stillingene, selv om jeg har en bachelorgrad og 400 tusen i studiegjeld.

Med tanke på at jeg ikke vil jobbe med salg resten av livet, så har jeg prøvd å spesialisere meg innen digital markedsføring. Har lært hvordan man lager nettsider i de fleste publiseringssystemer, annonsere på sosiale medier, og tatt et par kurs og sertifiseringer på nett. Som person har jeg en kreativ personlighet og kunne tenkt meg å jobbe med dette. 

Hvis jeg først skal jobbe med salg på provisjon, så tenkte jeg at det er like greit å opprette et enkeltmannsforetak der jeg selv ringer ut og tilbyr tjenester innen webdesign og annonsering. Har solgt et par nettsider og levert et godt sluttprodukt til kundene, men er så er så vidt nok til å dekke studiegjelden og utgiftene per måned med tanke på at inntektene er så varierte fra måned til måned.. 

Har søkt på utrolig mange stillinger som digital markedsfører, markedskoordinator og webredaktør en god stund, men har ikke fått noe napp med unntak av 1 intervju etter ca 60 søknader..

Begynner å lure på om jeg skal utdanne meg videre innen digital markedsføring eller noe for å stille sterkere, eller er ikke det vits?.. Vurderer også å utdanne meg i noe helt annet, men føler at det er på tide å komme seg i relevant jobb fremfor å bruke 3 år til. 

Per i dag, jobber jeg som frilanser mens jeg søker jobber. Men tiden går og det virker som jeg ikke kommer noe vei... Begynner å bli frustrert når jeg ser hvordan venner har fått gode jobber med stabil inntekt. 

Er det noen som har forslag til hva jeg bør gjøre? Vil gjerne høre deres erfaringer.

Er åpen for alle forslag og jobber. Er ute etter en jobb med stabil inntekt og bra/god lønn. 

:hmm:  :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ett ord: Nettverksbygging. Meld interesse til alle du kjenner, også de som har stabile, godt betalte jobber. Kanskje vikarbyråer også kan være en løsning. Du må ringe overalt, være superaktiv. Men også stille krav til hvem du skal jobbe for. Du er ikke en "gum stuck on the shoe", du må vite hva du vil og hva du vil ha, og gå for det. Og aldri slutte å gå for det. Virker jo absolutt som du er kapabel og har evner. Virker som du bare trenger et push.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ett ord: Nettverksbygging. Meld interesse til alle du kjenner, også de som har stabile, godt betalte jobber. Kanskje vikarbyråer også kan være en løsning. Du må ringe overalt, være superaktiv. Men også stille krav til hvem du skal jobbe for. Du er ikke en "gum stuck on the shoe", du må vite hva du vil og hva du vil ha, og gå for det. Og aldri slutte å gå for det. Virker jo absolutt som du er kapabel og har evner. Virker som du bare trenger et push.

Takk for svar. Har spurt et par stykker, men får ikke noe konkret respons om stillinger.. Har vært i kontakt med et par vikarbyråer, men virker som de kun vil shippe meg ut i de mest basic selgerstillingene for å få ting unnagjort og tjene sin del. Når jeg nevner noe annet en salg, så får jeg ikke respons.. 

Men skal fortsette å kontakte vikarbyråer og høre rundt med noen flere venner. 

Vet hva jeg vil, og ja.. trenger et push

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...