Wattengård Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Heisann Hvis jeg vil bøye lexan (til hestesko form eller oppned U form) med veldig avrundede kanter (ca 8cm diameter på en tenkt sirkel) er det lurt å få en forretning til å gjøre det eller er det noe som kan gjøres selv? (skal være deksel på en kasse) Christian... (Krøkkete forklart men jeg håper dere skjønner poenget) Lenke til kommentar
-Pondus- Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 dette går enkelt selv.bare kjøp det plexiglasset du skal ha også setter du det forsiktig i skrustikken der du vil bøye det også tar du en varmpistol å varmer det til du så vidt klarer å ta på glasset og bøyer i vei. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 Hehe. Poenget var at jeg skal ha en bestemt størrelse på bøyene. Christian... Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Spikk en mal i tre til åssen bøyene skal være. Ta så og legg plexien på treet akkurat der det skal bøyes og hiv det inn i stekeovnen. Og når det har bøyd seg rundt, er det bare å røske ut og la det avkjøles... Voila!! og du har bøyd plexi Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 Ser ikke helt at det vil funke heller. Hvis dere husker pc-kasser før i tiden så var hele dekslet i en del, ingen sideplater osv. men et U formet deksel.. Det er noe sånt jeg skal lage. Men med avrundede hjørner ... Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Vel det blir jo slik da. Du får det riktignok ikke i en normal stekovn... men lag en mal, og bruk varmepistol. Lenke til kommentar
karamba Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Det var et slikt U-formet deksel på mitt kabinett før også, men det som er fint når du har bestemt deg for at det går i søpla (det upraktiske u-formete kabinettlokket, altså) er at du har en glimrende mulighet til å lage et nytt, akkurat slik du helst vil! Jeg ville tatt rådene du har fått og prøvd dem ut. Så lenge du ikke har tatt høyde for altfor radikale former på plexien, ser jeg ingen grunn til at du ikke skal kunne få det til med en mal, varmepistol og litt tolmodighet. Lykke til! Lenke til kommentar
nadezico Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Det skal gå greit emd steke ovn altså! Så noen tidligere på dette forumet hadde gjort d, der stod nøyaktig varme og tid. Men husker det desverre ikke i hodet, så du får vel vente til han svarer deg. Lykke til Lenke til kommentar
karamba Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 synes det stod 150-200 grader i 1 time, så kunne du forme den slik du ville Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 (endret) http://www.blingmethod.com , se på v2 Endret 13. desember 2003 av Tacritan Lenke til kommentar
akinesia Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 bruk lexan du... mye bedre Lenke til kommentar
nadezico Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Karamba: 1 time? koss ser pizzaen ut etter en time i ovnen? Samme ville ha skjedd med plexien, kanskje MYE verre. 17 - 25 min eller no, ikke gjør noe før du har fått riktig svar Lenke til kommentar
Mabel Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Guide på plexibøying: http://www.bit-tech.net/article/99/ Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 26. desember 2003 Del Skrevet 26. desember 2003 Det var 10 min han sa, i stekeovnen altså. På 200C Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå