Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi A4 ALZ (1.6 bensin) 2007 Varmeproblemer!

Masta

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg sliter med og få varme inni bilen. Litt info; bilen har ny kjølevæske og den blir driftvarm 90grader og holder seg. Bilen har ingen synlige lekasjer. Det sitter 2 slanger inn på varmeregisteret der den ene blir varm mens den andre forblir kald. Tenkte det kunne ha tetta seg. Prøvde og ta av slangene og 'fløshe' igjenom registeret men der er det fult igjenomslag. Veit noen om det sitter en solonoid/magnetventil som styrer kjølevannet inn til kupeen? Og hvor den evt sitter. Veit på de "go gammle" satt det regulator med vaier til varmeapparatet. Detta er no 2 sona klima dri.. håper på svar?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mobile999 jeg har følelsen det er noe som skulle styrt kjølevannet inn som ikke gjør jobben. Som nevnt evt en regulator ect... har diagnoseutsyr til vw/audi obd2 men ikke noe som indikerer feil. Jeg skjønner hva du mener, men det har ingen sammenheng mellom ac og kjøleveska som ikke kommer inn til varmeregisteret.

Lenke til kommentar

har diagnoseutsyr til vw/audi obd2 men ikke noe som indikerer feil.

(snip)

det har ingen sammenheng mellom ac og kjøleveska som ikke kommer inn til varmeregisteret.

Jeg aner ikke hvorfor de en gang gjorde noe så dumt at vameapparatet sluttet å fungere når det ikke var nok gass, men som sagt det kan gjelde et eldre system enn det som er på bilen din.

Nøyaktig hvilket diagnoseapparat har du? Vet du om det er i stand til å feilsøke climatronic?

Det er en "coolant regulator" (3) som vist her:

https://audi.7zap.com/en/rdw/audi+a4+avant/a4/2007-454/1/121-121010/#32

På samme bildet ser du en temperatursensor (32).

Begge disse er sannsynligvis involvert i styringen av kjølevæske til varmeapparatet, men uten skikkelig diagnose er det håpløst.

Byttet du kjølevæske fordi det ikke kom varme fra varmeapparatet?

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...