Gå til innhold

Adobe Reader problem

rofl2

Anbefalte innlegg

Jeg har endel dokumenter jeg skal fylle ut, og vil bruke PC til det, jeg skriver ikke pent og vil ha det ryddig og ordentlig. Så jeg tar kopi av originalen slik at jeg alltid har backup om jeg krongler det til.

Det har stort sett gått bra, men nå idag står jeg fast. Med Adobe Reader får jeg det ikke til, men jeg mener faktisk at jeg fikk det til igår? Men jeg kan jo ta feil. Korsom er, kan en vennlig sjel hjelpe meg med å finne en løsning slik at jeg kan gjennomføre slike handlinger så vil det spare meg for mye stress.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt vanskelig å skjønne hva du konkret prøver å gjøre.

Prøver du å scanne til pdf, eller er det ferdige skjemaer i PDF-format med tekstfelter (typisk sånn man får fra offentlige etater, forsikringselskaper, etc) du ønsker å fylle ut?

Vet at adobe reader - iallefall av nyere dato, gir mulighet til å sette inn enkle kommentarer eller figurer i dokumentet, og lar originalen forbli urørt. Dette kan også gjøres av andre programmer, på windows tror jeg at jeg foretrekker Foxit Reader foran Adobe rett og slett fordi Adobe Reader fremstår som vanskeligere å finne frem i.

Derfor - om du finner ut hvordan du setter på figurer og piler så skulle du være på rett vei (for en scannet pdf-fil).

Lenke til kommentar

Litt vanskelig å skjønne hva du konkret prøver å gjøre.

Prøver du å scanne til pdf, eller er det ferdige skjemaer i PDF-format med tekstfelter (typisk sånn man får fra offentlige etater, forsikringselskaper, etc) du ønsker å fylle ut?

Vet at adobe reader - iallefall av nyere dato, gir mulighet til å sette inn enkle kommentarer eller figurer i dokumentet, og lar originalen forbli urørt. Dette kan også gjøres av andre programmer, på windows tror jeg at jeg foretrekker Foxit Reader foran Adobe rett og slett fordi Adobe Reader fremstår som vanskeligere å finne frem i.

Derfor - om du finner ut hvordan du setter på figurer og piler så skulle du være på rett vei (for en scannet pdf-fil).

Det du sier skulle vel være nok til at jeg får det til, jeg vil bare nevne at jeg baserer meg på eksisterende skjema som jeg scanner og får kopi av slik at jeg ikke risikerer å kludre til originalen. Kan jeg bruke skannet til å fylle det ut på skjermen er det jo fint, det blir atskillig penere en om jeg fylle ut for hånd. En skrivemaskin, (for de som vet hva det er;) hadde også vært kjekk å ha..

Jeg bruker nå Foxit reader, og  der får jeg gjort jobben.Må bare skynde meg før prøvetiden er over. Når den jobben jeg gjør nå er ferdig, har jeg ikke behov for å håndtere PDF. Takk for hjepen!

Endret av rofl2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...