Gå til innhold

ATI 9800 TV out dårlig bilde

Jallballen

Anbefalte innlegg

Er det noen her som får bra bilde med ATI Radeon 9800 PRO på tv out?

Har rotet litt rundt men blir ikke klok på innstillinger for ATI kortet. Kjører med 1280x1024 i windows og får det samme på tv'en med virtuell modus fra 1024x768. Når jeg kjører med 800x600 i windows får jeg samme på TV. Er det mulig å få forskjellig oppløsning på TV i forhold til hva jeg har i Windows (ønsker 1280 og 800 på TV)? Ellers er bilde utydelig, ser knapt hva som står på skjermen, video med overlay er også av dårlig kvalitet. Jeg har et MSI GeForce FX5900 128MB DDR som gir krystallklart bilde, så er det bare ATI 9800 kortet som er dårlig på tv-out eller er det noen triks til å få dette til?

Noen som har erfaringer med dette...?

Bruker S-video kabel/kontakt (kort+tv), lastet også ned catalyst 3.9 drivere (siste) men samme resultat.

Jallaskjermkort :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har prøvd alle settings og får bilde greit frem på TV men det er av dårlig kvalitet, litt utydelig samt at det er rullende horisontale linjer og små skrå vertikale linjer.

Etter å sjekket nettet kan det enten være defekt kort, dårlig jording (testet jordet og ujordet kontakt med samme resultat) eller noe annet elektrisk som påvirker 9800'en. Virker som sagt helt fint med et GF5900 så det virker som det er kortet som er veldig påvirkelig av andre ting rundt seg når det gjelder TV-ut.

Trodde ATI var best på TV-out, men virker som jeg må kjope en Trust Televiewer for å få et skikkelig bilde på TV'en...

:xmas:

Lenke til kommentar

Hvilke modell tenker du på?

Jeg er også på jakt etter en trådløs overføring fra pc til tv. Har dårlig erfaring med "vanlige" videosendere til 800-1000 kr :(

Har sett litt på TeleViewer 1620W, koster 1550 hos mamoz. Denne har vga og svhs, men blir dette bedre?

Det jeg ønkser er å kjøre SVHS inn på TV.

Noen erfaringer med denne ?

Lenke til kommentar
Fant denne på Komplett. Noen som har erfaring med denne  overføringen. Tror den er ganske ny, men billig!

Jeg har erfaring med denne. Den overfører bilder greit, men ikke noe mer enn det. Blir nesten fra DVD kvalitet til VHS når det gjelder film. Den er også litt følsom for "støy" så den flimrer litt fra tid til annen. Fungerte ikke etter mitt ønske, derfor har jeg lånt den bort. Sett meg lei på dette med å få bilde fra pc på tv, så nå leter jeg etter et godt kjøp av prosjektor og lerret i stedet. Evt. en plasma skjerm.....men tror heller det blir en prosjektor.

Endret av Cyprez
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

jeg har samme problem med mitt hercules radeon 9800 kort. Får bra bilde på tvn men jeg må skifte oppløsning manuelt for hver gang jeg skal switche , ellers blir bildet for stort for tvn. kan "scrolle" for å få se det som er utenfor..

Har letet meg ihjel på forum og gjennom instillinger på driveren uten å finne noe løsning på problemet med oppløsningen. Ser desverre ikke ut til at noen her vet noe heller. Kjipt med tanke på at du må kjøpe ekstra duppeditt etter å ha betalt så mye for det kortet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...