regn1 Skrevet 7. november 2017 Del Skrevet 7. november 2017 Jeg sliter med å få til å lage en subclass av en classe. Jeg har prøvet meg på class Student extends Person{ } Men så lurer jeg på om jeg skal skrive dette inn i Student class eller i Person? Og må jeg ha med parametre her? Tar i mot alle svar med stor takknemlighet!! Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 7. november 2017 Del Skrevet 7. november 2017 https://docs.oracle.com/javase/tutorial/java/IandI/subclasses.html Men så lurer jeg på om jeg skal skrive dette inn i Student class eller i Person. Skrive hva da? Det du har skrevet er en definisjon av Student class, og skal være utenfor Person. Lenke til kommentar
regn1 Skrevet 7. november 2017 Forfatter Del Skrevet 7. november 2017 Når jeg oppretter klassen Student, må jeg da skrive den: class Student extends Person{ }, og så legge til feltene? Lenke til kommentar
regn1 Skrevet 7. november 2017 Forfatter Del Skrevet 7. november 2017 Eller må jeg opprette klassen: public class Student{ } Lenke til kommentar
regn1 Skrevet 8. november 2017 Forfatter Del Skrevet 8. november 2017 Dette har jeg skrevet inn i student klassen: public class Student extends Person{ } Og la dette inn i Person klassen: public static void main (String[] args){ Student s = new Student(); } Koden i Person klassen kompilerer, mens sub klassen får error.. Har jeg glemt å ta med noe? Lenke til kommentar
quantum Skrevet 8. november 2017 Del Skrevet 8. november 2017 Har jeg glemt å ta med noe? Kildekoden du prøver å kompilere og feilmeldingen du får fra kompilatoren. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå