Gå til innhold

Hva er en god hjemmeside?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje litt off topic, men hva med å lage en liste vi har liggende med de viktigeste punktene? En slags ryddig mal folk kan bruke for å lage bedre sider. De fleste som legger ut siden, inkludert meg første gangen, har gjerne noen barnesykdommer på siden som kunne lukes vekk hvis man fulgte malen, slik at "ekspertene" her inne slapp å skrive "bruk en annen font en Times New Roman" hver gang en ny side ble postet her inne.

Fant ingen slik liste, men mulig noen har laget det før? For å gjøre alt over litt enklere... Lag en renslig post av det som står i denne... Ville det vært mulig?

Influensaen har omsider fått fnatt i meg, trodde lissom det var over nå. Det har derfor ikke blitt gjort noe med siden min, men begynner å stable på beina de fleste cellene igjen nå, så da blir det vel noen endringer snart. Så fikk jeg et lite problem med den trådløse musa i dag, uten at jeg har tenkt å røpe hva jeg fant ut hva feilen var etter to timer :blush:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
et fint eksempel på en side jeg mener går imot alle regler for hjemmeside-mekking:

http://home.no/gina14/

Faktisk litt uenig med deg.

En hjemmeside skal reflektere eieren av siden og/eller eierens interesser. OK, designmessig suger siden med dårlig font, irriterende bakgrunn og disse latterlige bakgrunnslydene osv, MEN siden reflekterer Gina veldig godt, du får et godt inntrykk av Gina's interesser og liv.

Lenke til kommentar

La oss se.. The Golden site rate of enzomnia:

- Trynefaktor: 10!!!

- Idiotisk bakgrunns"musikk" -10

- slik text som følger etter musa. -10

- bakgrunnsbildet: oooh nooo!!! -8 (kunne vært værre..)

- innhold: +2 (stygge menn og fjortissbilder drar litt opp.. ;) )

- man må jo til tider le av hennes oppfinnsomhet til å irritere den besøkende.. +1

overall: -15 (og nå var jeg snill.. btw.. gina: send me an email.. ;) )

******.. der skrek hu igjen.. - 15!!

ny verdi: -30!

EDIT> siterate i ett ord ser utrolig dumt ut...

Endret av cfenzo
Lenke til kommentar
La oss se.. The Golden site rate of enzomnia:

- Idiotisk bakgrunns"musikk" -10

- slik text som følger etter musa. -10

- bakgrunnsbildet: oooh nooo!!! -8 (kunne vært værre..)

- innhold: +4 (stygge menn og fjortissbilder drar litt opp.. ;) )

- man må jo til tider le av hennes oppfinnsomhet til å irritere den besøkende.. +5

overall: -9 (og nå var jeg snill.. btw.. gina: send me an email.. ;) )

EDIT> siterate i ett ord ser utrolig dumt ut...

Nå syns jeg du var veldig snill, jeg kom borti alt og f4 knappen med en gang jeg hørte den lyden :yes:

innhold: +4 (stygge menn og fjortissbilder drar litt opp.. ;) )

hvorfor drar stygge men opp :dontgetit:

Lenke til kommentar

Ehm, jeg vil si kanskje 3 av ti poeng på den.

-  Idiotisk bakgrunns"musikk" -10
Jeg har ikke høyttalere her, men tar deg på ordet! -10
-  slik text som følger etter musa. -10
Hadde det ikke vært for at skalaen sluttet på -10 hadde den gått lenger ned!
-  bakgrunnsbildet: oooh nooo!!! -8 (kunne vært værre..)
Trolig ikke mulig å få det verre. Skala slutter på -10, og derav -10 poeng på den.
-  innhold: +2 (stygge menn og fjortissbilder drar litt opp.. ;) )
Tja... Innhold? Jeg ble skremt av forside, så jeg stiller meg nøytral til innholdet, 0 poeng.
-  man må jo til tider le av hennes oppfinnsomhet til å irritere den besøkende.. +1
Tar deg på ordet. +1
overall: -15 (og nå var jeg snill..
Det var du. Jeg kom til -26 poeng av 10 mulige. Hmm, lite bra.
btw.. gina: send me an email..  ;) )
Hun var jo ikke så bra, da...
Lenke til kommentar
Overbetalt bransje... Men jeg klager ikke! :p

Nei, ikke noen grunn til å klage på akkurat det, men syns sida kan tas med i tidligere nevnte særoppgave om hvordan man IKKE bør gjøre ting, da siden ikke inneholder så mye som en byte med text, men er utelukkende oppbygget av bilder, skulle vært moro å se på den i lynx hehe :D

Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg føler meg så veldig overbetalt... nå jobber ikke jeg med webutvikling da... men våre IT-tjenester koster over kr. 900,- i timen.

Kr. 395,- i timen er billig... tenk f.eks. på når du klipper deg, du betaler mellom 250-400 kr. for max en halvtime... det blir fort 5-800,- kr. timen. Tar du taxi er timeprisen også godt over 500,-. Selv dårlige håndverkere er ofte dyrere enn den prisen der.

Nå sier jeg ikke at akkurat denne webutvikleren er verdt prisen... det er selvfølgelig forskjeller på kvalitet ute og går som man må tenke på...

Sorry, nå gikk jeg veldig Off Topic, tilbake til tema:

Tror dere missforsto meg litt, jeg mener ikke at siden til Gina holder høy kvalitet (tvert imot), men den representerer Gina bra. En 14-åring med lite peiling på web, selvopptatt, rotete og alt annet en fjortiss skal være. En side som representerer hennes livssituasjon, interesser og personlighet.

Endret av TopDog
Lenke til kommentar

Kan ikke si jeg føler meg så veldig overbetalt... nå jobber ikke jeg med webutvikling da... men våre IT-tjenester koster over kr. 900,- i timen.

Kr. 395,- i timen er billig... tenk f.eks. på når du klipper deg, du betaler mellom 250-400 kr. for max en halvtime... det blir fort 5-800,- kr. timen. Tar du taxi er timeprisen også godt over 500,-. Selv dårlige håndverkere er ofte dyrere enn den prisen der.

Nå sier jeg ikke at akkurat denne webutvikleren er verdt prisen... det er selvfølgelig forskjeller på kvalitet ute og går som man må tenke på...

Sorry, nå gikk jeg veldig Off Topic, tilbake til tema:

Tror dere missforsto meg litt, jeg mener ikke at siden til Gina holder høy kvalitet (tvert imot), men den representerer Gina bra. En 14-åring med lite peiling på web, selvopptatt, rotete og alt annet en fjortiss skal være. En side som representerer hennes livssituasjon, interesser og personlighet.

Du har rett i hva du sier der, men den siden er vel litt FOR rotete. En fjortis side bør være litt rotete men ikke sprengt!

Lenke til kommentar
hmm.. bare kom på et eksempel på "webdesigner", som ikke skulle fått kalt seg det, og som faktisk har en del kunder..

Interra Webdesign hehehe.. nesten så jeg blir flau av at jeg bor i samme by...  :blush:

btw.. EI til i nærområdet.. huff.. meg IKKE like..

aaraas design  :cry:

Webdesigner tittelen er en av de mest oppbrukte tittelen. En som designer web sider på et litt høyere plan en hobby-designern styrer vel ofte unna webdesign tittelen. Er jo synonymt med med en trettenåring som tilbringer fritida bak dataskjermen.

Endret av fjotten
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...