TheKims Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Eneste som fungerer for mæi er 2-3 shots med en gang jeg står opp. kjenner jeg at jeg blir dårlig igjen tar jeg en til. Zyrtec fungerer til en viss grad mot dehydrering hos meg. Ellers er vell tipset som nevnt tidligere masse vann og mat før man legger seg Lenke til kommentar
VepsoO^^ Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Vet ikke om det her er nevnt før (gadd ikke lese igjennom alt) men drikk 1 liter (eller gjerne mer) med ananas juice rett før du legger deg (funker altså ikke dersom man er så full at man ikke husker når man sovnet) og man må også opp å tisse en eller annen gang. MEN dette funker stort sett veldig veldig bra for meg. Har blitt vane nå og kan ikke huske sist jeg våknet fyllesjuk og jævlig. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 (endret) Jeg pleier ikke å legge meg på stigende rus. Best å sitte oppe og vente til det går over. Drikke masse vann så man forhindrer dehydrering mens du sover, så slipper du våkne etter 3 timer og være dødstørst og kvalm. Det lureste er faktisk å drikke et glass vann innimellom mens du drikker alkohol. Endret 19. januar 2009 av Bytex Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 19. januar 2009 Del Skrevet 19. januar 2009 Drikk mye! =) å stå opp tidlig og spis en god frokost =) Jeg bruker å drikke til 6-7 tiden på morgenen å stå opp i 12tiden Funker bra Lenke til kommentar
simon11 Skrevet 30. januar 2009 Del Skrevet 30. januar 2009 Jeg har hørt at kamille te skal være bra. Dette hjelper hvist mot fylleangst og nerver. Lenke til kommentar
andre3028 Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 Spy før du legger deg så du blir kvitt alkoholen, hjelper for meg. Drikk mye vann før du legger deg og legg deg edru. Lenke til kommentar
Brouwer Skrevet 31. januar 2009 Del Skrevet 31. januar 2009 får å ikke bli fyllesjuk så burde du aldri slutte drikke dermed blir du ikke fyllejsjuk... trodde de fleste hadde lært dette..... Lenke til kommentar
Bob Dick Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Hehe, det er vel og en måte å gjør det på. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Evt la være å drikke i det hele tatt. Best å være helt klar og fin når alle de andre flyr rundt og spyr og er dårlige. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Ja, det er det som er best. Det er derfor vi har så store problemer med edru folk som vimser rundt i byen i 3-4-tiden om natta i helgene. Lenke til kommentar
Guest345 Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Jeg pleier ta en allergitabelett rett før jeg begynner å drikke, funker som bare pokker. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Jeg pleier ikke å legge meg på stigende rus. Best å sitte oppe og vente til det går over. Drikke masse vann så man forhindrer dehydrering mens du sover, så slipper du våkne etter 3 timer og være dødstørst og kvalm. Det lureste er faktisk å drikke et glass vann innimellom mens du drikker alkohol. Ord. Jeg pleier alltid å gjøre det, men jeg brant meg i går. For det første ble det altfor mye drikke bestående av både øl, vin og whisky. Også glemte jeg å drikke vann i løpet av kvelden, og jeg glemte også å drikke mye vann før jeg la meg. Jeg var også så full og sliten at jeg bare slokna med en gang jeg kommer hjem, så dere kan vel tenke dere hvordan det var å stå opp. "Heldigvis" kasta jeg en del opp i går kveld så det var ingenting igjen, men jeg fikk den første ordentlige skallebanken når jeg sto opp. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Det som er så jævlig ekkelt med sånn "blandingsfylla" er at du føler deg helt frisk og fin når du står opp, går i dusjen, alt føles bra. Så bare plutselig slår det inn *PANG* så er du drit kvalm og svimmel og kaldsvetter og sitter på dass og driter sørpe i 30 minutter, så er du dårlig resten av formiddagen og orker ikke spise eller røre på deg. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 1. februar 2009 Del Skrevet 1. februar 2009 Drakk en del i går, men satt oppe litt for å la rusen gå ut, drakk vel litt over en liter vann da og spiste mat + vitaminer. Helt fin dagen etterpå, kjører gjerne i meg noen brusetabletter med koffein og guarana i så er jeg i gang. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2010 Del Skrevet 6. juni 2010 det beste og eneste som fungerer er jo som regel å spise/drikke det du har lyst på (Salt chips/potetgull er det beste som er), det er bare å få ut det du har i deg (det er vondt å spy på tom mage) jeg er 15 år og dere bør gjøre dette.. Lenke til kommentar
Gjest 420 Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Det eneste jeg kan garantere dere at fungerer er marihuana. Det høres kanskje rart ut men det er sant. I USA kan kreftpasienter i flere delstater få kjøpt medisinsk marihuana for å hjelpe mot kvalme og uvel i forbindelse med cellegift. Alkohol er per definisjon cellegift så det er ikke så rart det hjelper mot fyllesyke, det er nesten det samme. Det er spesielt marihuana med høyt innhold av CBD som vil gi særlig bra virkning. Røyk en feit en etter du kommer hjem fra byen, eller etter du har tatt en rask dusj dagen etter og du vil oppleve en lindring du aldri ville trodd fantes. Lenke til kommentar
Mr_Pickels Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Makan til kjærringråd på denne tråden da Grunnen til fyllesyke er etanol, og nedbryting av etanol kan du ikke påvirke med trivielle dagligvarer iløpet av et døgn, det er leveren din som bestemmer hvor fort du bryter det ned. Til dags dato finnes det 0 beviste "kurer" mot fyllesyke, kansje ikke så rart, hvem tror vel litt cola eller whatever drastisk styrker leverfuksjonen din for en dag, eller minimalt for den del. Vil du unngå eller skru ned fyllesyken så er det to "enkle" ting du kan gjør. 1. Slutt å drikke alkohol (yeah right ) 2. Gjør leveren din sterkere; drikk mye vann hver dag (drikke vann dagen du drikker og dagen etterpå hjelper ca 0%, mye vann HVER dag, leveren er ikke noe du kan drastisk forandre på 2 dager med vann, det tar flere måneder), kutt ut sukker, tren, reduser kroppsfett, innta vitaminer og mineral som hjelper leveren (Vitamin C, omega-3 osv.), vask hendene ofte, drikk alkohol skjeldnere (nei, du tåler ikke etanol bedre jo mer du drikker, hallo? alkohol skader leveren din og leveren tar seg av 95% av etanolet i drikka di), spis mye frukt og grønnsaker og all mat som gjør du unngår forstopping. Dette må du da selvfølgelig gjøre før du inntar alkohol, når du svelger den etanolen så er ikke det en dritt du kan gjøre. Lenke til kommentar
Gjest Sthorvnes Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Jeg pleier å styrte en liter melk når jeg kommer hjem fra fest, vann fungerer nesten like bra. Så legger jeg meg. Det eneste kjipe er at jeg må pisse noe så infernalskt etterpå, men det er verdt det med tanke på at jeg ikke blir fyllesjuk. Lenke til kommentar
Coraxx Skrevet 10. juli 2010 Del Skrevet 10. juli 2010 Sover det av meg. Funker alltid. Step 1. Sove Step 2. Våkne Step 3. Fortsatt dårlige, gjenta step 1 til du er bra Lenke til kommentar
sunde1990 Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Sover det av meg. Funker alltid. Step 1. Sove Step 2. Våkne Step 3. Fortsatt dårlige, gjenta step 1 til du er bra Word! I det siste har jeg vært veldig heldig etter en kveld ute på byen med mye drikking og våknet opp dagen etterpå uten å kjenne det i hodet, bortsett fra at kroppen kanskje er litt uggen. Anbefaler folk til å vente med å legge seg når rusen begynner å gå ut fra kroppen og ta litt vann før du legger deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå