Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hvorfor må jeg ha et programkort for å se TV?

Anbefalte innlegg

Hvorfor kan jeg ikke bare logge inn via en app og velge kanal og styre opptak derfra typ netflix?

Hvorfor er jeg nødt til å kjøre en fordømt ethernetkabel i fjernsynet dersom jeg ønsker "trådløs løsning?", og hvorfor kan jeg bare få et fåtall kanaler på denne måten?

Er det bare i Norge innholdsleverandørene stoppet utviklingen på nittitallet?

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NRK trenger du ikke noen programkort for å se, muligens de tullete boksene fra RiksTV ikke lar deg se noe som helst uten, men du skal strengt tatt ikke trenge å ha noen programkort for å se alle NRK kanalene..

Og jo både rikstv, altibox og canal digital har app tilgjengelig som du kan bruke for å se på alle TV-kanalene du abbonomerer på via en app, helt trådløst på nettbrett og lignende..

Når det gjelder utvikling så vet jeg ikke helt hva du mener, Norge har 5millioner innbyggere.. Lokalt TV, NRK kanelene og Kristen kanalen Visjon Norge er jo fritt tilgjengelig..  Strengt tatt mer er det ikke marked for å tilby "gratis".. Ellers har man jo via parabol flere hundre gratiskanaler, flere er engelsktalende og du finner de på Hotbird 13° øst og Astra 19° øst..

Ønsker du kanskje at alt skal være gratis? At ingen skal tjene penger, ingen skal få lønn?

Lenke til kommentar

NRK trenger du ikke noen programkort for å se, muligens de tullete boksene fra RiksTV ikke lar deg se noe som helst uten, men du skal strengt tatt ikke trenge å ha noen programkort for å se alle NRK kanalene..

Og jo både rikstv, altibox og canal digital har app tilgjengelig som du kan bruke for å se på alle TV-kanalene du abbonomerer på via en app, helt trådløst på nettbrett og lignende..

Når det gjelder utvikling så vet jeg ikke helt hva du mener, Norge har 5millioner innbyggere.. Lokalt TV, NRK kanelene og Kristen kanalen Visjon Norge er jo fritt tilgjengelig..  Strengt tatt mer er det ikke marked for å tilby "gratis".. Ellers har man jo via parabol flere hundre gratiskanaler, flere er engelsktalende og du finner de på Hotbird 13° øst og Astra 19° øst..

Ønsker du kanskje at alt skal være gratis? At ingen skal tjene penger, ingen skal få lønn?

Ikke verst, du gikk fra å svare på et spørsmål jeg ikke stilte til å trekke en konklusjon jeg ikke trakk.

Jeg er mer enn villig til å betale for innhold, jeg vil bare at tuneren inni TVen min skal være den eneste tuneren jeg trenger for å se fox, tv4, tv3, NG mm, subsidiært streame det til tv fra ipaden med en app. Jeg kan ikke se at noen tv-selskap tilbyr en slik løsning.

Lenke til kommentar

Det er dette jeg reagerer på, jeg mener at tvselskapene ikke gjør alle kanalene tilgjengelig via appen. 

Men hvis jeg kan streame via apple-tv eller chromecast, og de faktisk tilbyr alle kanalene hvorfor må jeg ha noe som helst fra tv-selskapene annet enn et brukernavn og passord?

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Det er dette jeg reagerer på, jeg mener at tvselskapene ikke gjør alle kanalene tilgjengelig via appen. 

Men hvis jeg kan streame via apple-tv eller chromecast, og de faktisk tilbyr alle kanalene hvorfor må jeg ha noe som helst fra tv-selskapene annet enn et brukernavn og passord?

Som jeg sier, TV-selskapene gjør dette allerede..

Du kan få alle TV2 kanalene direkte fra TV2 selv og streame via en app.. Du kan få Discovery Network via dplay (TV4, TVNorge, Max, Fem etc etc)..  NRK har du enn så lenge gratis om du ikke eier en TV. Ellers har vi Viasat som eier av TV3 Viaplay etc som ikke har en tjeneste som tilbør løsningen du ønsker, hvor du må ha ett fast abbonoment med dem, om noen absolutt ønsker deres kanaler streamet via nett..

Det er forskjell på ett TV-selskap og Canal Digital og RiksTV...

Det finnes ingen løsninger som tilbyr alle TV-kanaler i verden under en enkel app for et enkelt måndesbeløp.. Da det er formange TV-selskaper og det skal godt gjøres at en enkel distrubesjonskanal kan klare å sikre seg rettighetene til alle TV-kanalene, da de betaler store summer for dette til TV-selskapene..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...