ALI Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 JEg hadde en gammel Compaq maskin som jeg synes bråker veldig mye helt til den ble flyttet til brorens min sitt rom. Kan plasseringen av pcen gjøre den mindre støyende eller er noe bare noe jeg tror? F.eks. hvis den står midt i et romm eller helt i hjørnet? Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Man kan jo alltids regne på det akustisk, men hvis vi driter i det, så tror jeg at rundt et hjørne demper mest støy;) Spesielt hvis den står på broren din sitt rom Lenke til kommentar
Quietman Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Selvfølgelig har plasseringen betydning. Avstand fra deg til PC'n, hvor PC'n står i forhold til der du sitter (høyere, lavere, vinkel etc), hva PC'n står på (hardt skrivebord som vibrerer eller mykt gulvteppe etc), hva PC'n eventuelt står inni (skap, skrivebordshylle etc), hva som finnes i mellom deg og PC'n, avstand til tak og vegger, og sikkert mange andre faktorer. Lenke til kommentar
Daron Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Rommet i seg selv kan også ha betydning hvordan støy oppfattes og svinger rundt i rommet.. Et rom med "blanke flater" og lite med gardiner, tepper, myke møbler osv. vil skape mer ekko og alle lyder vil oppfattes som høgre (tenk klasserom på skolen) Hvordan maskinen står i forhold til der du sitter har også litt å si. under bordet blir lyden en del mer skjermet enn hvis den står nært hodet ditt f.eks. oppå bordet.. Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Dessutom får man inte glömma att något kan ha suttit lite fel och därför låtit illa innan flytten, men skakades rätt när man flyttade datorn. /Olle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå