Gå til innhold

Spot the difference: FIC 9800PRO Vs. PC 9800PRO


juXtin

Anbefalte innlegg

Jeg og en kamerat dro fordel av det berømte juletilbudet på hardwarebutikken. slik som situasjonen utfoldet seg, endte han opp med et 9800 pro kort fra produsenten Powercolor, imens jeg ble den fremtidige eier av et FIC 9800 PRO skjermkort. Før jeg gjorde kjøpet, var det ingen forskjeller å finne mellom di to, og derfor trodde jeg at det var ubetydelig hvilket av kortene jeg kjøpte. Men etter tallrike anmeldelser og informasjonskilder, fant vi ut følgende: FIC's versjon av kortet bruker minnetypen K4D26323RA-GC2A, som yter 2,8ns access tid. Dette betyr at minnet kan ved hjelp av overklokking yte opptil 700 mHz. Powercolors versjon yter imidlertidig 2,0 ns, noe som medfører at du kan klokke minnet til hele 1000 mHz :scared: . Det jeg lurer på er om vi kommer til å merke stor forskjell på de to kortene våre etter hvert som vi klokker dem. Og da mener jeg ikke bare på poengene på 3DMark. På forhånd takk. :xmas:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9018234

ahem ja se der ja! Fant æg noe interessant mon tro? Gjett om æg gjorde!

 

 

Sjekk her

 

Det e riktignok en extreme overclocking "tutorial" til FX5900 og Radeon9800 pro, men Radeon kortet er PowerColor. Sitat fra artikkelen:

 

"The card carries the ATI RADEON 9800 Pro graphics chip and 128MB of DDR SDRAM graphics memory from Samsung with <b>2.86</b> cycle time"

 

ati-mem.jpg

 

;)

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar

vel, når PC kort ble sluppet på markedet, så kom det i 2 el 3 versjoner, 2.8ns samsung, 2.0 hynix og 3.3 infineon. sålangt har ingen i norge hatt tilgang ¨på de 2 sistnevnte, da 3.3 nok er SE kortene, mens 2.0 skulle komme i en såkalt gold edition.

men vær snill å sjekk om det faktisk er 2.0ns, for da har det ankommet et meget bra parti powercolor kort til norge!:)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

Enten er det feil, eller så har komplett feil prisa. Noe som e heldig for dg da. 2.0 ns memory e drit dyrt! Gi repons når du får kortet om d faktisk er 2.0 ns på minnet.

 

Trur nok vi har rett her grabben ;) Hør på fredde ^^

Endret av Slettet+9018234
Lenke til kommentar

Dere tar feil. PC kortet som har 2,0 ns minner er Golden- utgavene av kortet, slik som det står her:

 

Updates : There will be 2 versions of Radeon9800 Pro; one will be the same memory as ATI's reference board and other one is this one i have reviewed using the 2ns memory and it will be golden version of R9800 Pro. Due to the availability of 2ns memory, PowerColor will launch the standard version first. The golden version will be volume-supplied after the memory availability is becomes more stable The retail price for Standard version is USD475 and the Golden version: USD499

 

 

 

Dere må lese hele testen vet du...........

Endret av Rayline TWB
Lenke til kommentar

Var å henta mitt kort hos HWB tidligere i dag... Kortet blir default detected av RAGE 3D Tweak slik:

 

Core clock: 378 Mhz

Memory clock: 337.5 Mhz

 

Fikk 5600 i 3dmark med xp2500 barton uklokka sammen med Corsair PC3200 Ram. Så det funker helt greit. Klokka kortet til 400/380 uten å se noe artifacts. Fikk da 5900 i 3dmark.

 

Så det er desverre ikke noe 2.0 ns ram :no:

Endret av fredde
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...