Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hva er normal hvilepuls?

ostenxx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...

tror Lance Armstrong (han sykle fyren, sikkert skrvet navnet feil) har vile puls på 28, men han er jo ganske godt trent.

jeg ligger på en ca. 52

Normalt er vel alt rundt 60-80+ (store deler av de som sitter her inne trener vel mest fingrene når de trykker på tastaturet, så jeg tror jeg tok litt godt i)

Er veldig forskjellig. Jeg f.eks har hvilepuls på rundt 40, men pappa har 27! han er rimelig godt trent, men han har også lav puls av natur (legene trodde han var syk pga den lave pulsen)

Lenke til kommentar

Litt komisk å se at denne urgamle posten (fra 2003) plutselig lå som aktuell under mine innlegg... Men hvilepuls er vel like aktuelt den dag i dag.

Nå er jeg 28 år (kontra 19 da den ble opprettet) og hvilepulsen har gått ned (40-45 bpm), mens makspulsen er redusert.

Endret av ostenxx
Lenke til kommentar

Normal hvilepuls ligger på mellom 50-80. Når en kommer ned mot 30 er en veldig bra trent, og ikke bare "jogge litt av og til"-trent.

Hvilepulsen skal måles om morgenen, mens man fremdeles ligger i sengen. Altså må en sove med pulsklokken på og sjekke denne når en våkner, før en begynner å bevege på seg.

Laveste jeg selv har målt var 47, men det var ikke hvilepulsen min, det var pulsen jeg hadde mens jeg kjørte bil på vei til trening.

Lenke til kommentar

Jeg er en mann på 19 år. Jeg telte akkurat 64 på meg selv, men jeg sitter også og drikker en monster energy med høyt koffeininnhold. Jeg trener styrke tre ganger i uka. Jeg har vært hos både sesjonslege og fastlege som har sagt at jeg har litt høyt blodtrykk.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...