Gå til innhold

Opel med prissjokk på Ampera-e


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror nok de som har skrevet kontrakt med pris, ikke er villige til å betale 70.000 ekstra for bilen utover det som er avtalt.

 

En kontrakt er gjensidig bindende og en part kan ikke diktere prisen på dette, utover evt. prisendringer som valutasvingninger etc. slik det er beskrevet i kontrakten. Dette lukter det advokatmat og ende mer svekket omdømme for Opel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En kontrakt er gjensidig bindende og en part kan ikke diktere prisen på dette, utover evt. prisendringer som valutasvingninger etc. slik det er beskrevet i kontrakten. Dette lukter det advokatmat og ende mer svekket omdømme for Opel.

Tror ikke det blir nødvendig å involvere advokater for dette, hvis du leser saken, er det allerede håndtert:

 

 

De kundene som ikke ønsker å kjøpe Ampera-e til den nye prisen står imidlertid fritt til å heve kontrakten. Dette gjøres hos forhandler, siden det er de som formelt har kontrakten med kundene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Leftie: En kontrakt er jo bindende for begge parter. Jeg kan ikke møte opp for å hente en bil jeg har kontrakt på, for så å si at jeg vil ha den 45.000 fordi jeg har kjøpt sydentur og dermed ikke kan betale mer... En gensidig bindende kontrakt mellom 2 parter er bindende, og så får forhandler saksøke sin leverandør (Opel Norge), men der er ikke sluttkunden noen avtalepart.

Lenke til kommentar

Ingen som reagerer på leveringstiden?

Det blir presentert det som en "god" nyhet at de fleste bilene nå har fått spesifisert produksjonsdato.

De siste bestillingene forventes levert til kunde i... (trommevirvel) ...tidlig 2020???

 

Hvem gidder vel å vente i to og et halvt år på en bil som sikkert har økt enda 50K innen den tid?

Snakker vi 400.000 for en 2020-modell?

 

https://www.dinside.no/motor/nytt-sjokk-for-opel-kundene/68855039

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Leftie: En kontrakt er jo bindende for begge parter. Jeg kan ikke møte opp for å hente en bil jeg har kontrakt på, for så å si at jeg vil ha den 45.000 fordi jeg har kjøpt sydentur og dermed ikke kan betale mer... En gensidig bindende kontrakt mellom 2 parter er bindende, og så får forhandler saksøke sin leverandør (Opel Norge), men der er ikke sluttkunden noen avtalepart.

Sist jeg kjøpte elbil var ikke kontrakten bindende før produksjon ble påstartet. Dette var en BMW i3. Endringer i pris som følge av uventede endringer i f.eks valuta og avgifter var ikke inkludert i denne kontrakten.

Dvs at både leveringstid og pris var å betrakte som anslag og kunne endres etter hvert som tiden gikk, og jeg hadde hele tiden muligheten til å trekke meg inntil produksjon var bekreftet. Nå var det seks måneder leveringstid da jeg bestilte, så ingen "krise" sånn sett. Kontrakten var altså en forsikring om "min plass i køen".

 

Regner med Opel operer på samme vis her også.

Endret av Klykken-
Lenke til kommentar

Dette må være en av tidenes verste lanseringer av en bil. I Norge står det tusenvis i kø, mens i USA står det tusenvis av biler hos forhandlere som de ikke får solgt. Hva tenkte de med når de begynte produksjonen?

Og for å bare sette spikeren i kisten, øker de nå prisen og leveringstid slik at den er fullstendig uaktuell i konkurranse med Tesla Model 3 og andre som kommer.

RIP, Bolt. Bilen hadde potensiale, men administrasjonen i GM/Opel klarte å rote dette til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan kjøpes i USA for US$ 37.495 med umiddelbar levering. Det er ca 304.000 norske kroner. Koster vel ca 15.000 kroner å sende en container fra USA til Norge og ingen kostnader ved å få den gjennom tollen.

 

Sannsynligvis flere utfordringer ift lading og slikt. Nå har jeg ikke studert Opel sin så nøye, men dette går feks ikke med Tesla uten å få en del utfordringer på dette området. 

Lenke til kommentar

Kan kjøpes i USA for US$ 37.495 med umiddelbar levering. Det er ca 304.000 norske kroner. Koster vel ca 15.000 kroner å sende en container fra USA til Norge og ingen kostnader ved å få den gjennom tollen.

 

Men med en helt annen utstyrspakke. F.eks. annen kontakt og ladekabel, ikke mulighet for hurtiglading, satelittradio i stedet for DAB osv. De har også helt annet klima der borte enn her. Tviler på at en Bolt fra california blir levert med varmepumpe og setevarme for kalde vinterdager.

Lenke til kommentar

Leftie: En kontrakt er jo bindende for begge parter. Jeg kan ikke møte opp for å hente en bil jeg har kontrakt på, for så å si at jeg vil ha den 45.000 fordi jeg har kjøpt sydentur og dermed ikke kan betale mer... En gensidig bindende kontrakt mellom 2 parter er bindende, og så får forhandler saksøke sin leverandør (Opel Norge), men der er ikke sluttkunden noen avtalepart.

 

Står garantert at de påberoper seg retten til å endre prisen i kontrakten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg leste "kontrakten", men dette må være det råtneste firmaet i verden. Her har kundene gått og ventet med stadige utsettelser og prisøkning allerede...så de burde heller fått prisavslag enn påslag...særlig siden det er såpass få biler i forhold til PSA's omsetning. Tydelig at de prøver å bremse el-bilutviklingen for at ikke salget av andre biler skal gå ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...