ilpostino Skrevet 6. november 2017 Del Skrevet 6. november 2017 Jeg har en NAD C515BEE cd-spiller som er koblet til en NAD T757v2 via to RCA-kabler. Det er en mulighet til å koble disse sammen via optisk kabel istedenfor. Vil det gi noe særlig bedre lydkvalitet? Lenke til kommentar
Pop Skrevet 6. november 2017 Del Skrevet 6. november 2017 Kommer nok an på hvor den beste DACen sitter. Som utgangspunkt vil jeg si at det som må over kabel bør være digitalt grunnet korreksjon for digital trafikk som ikke finnes på analog. Men det er en sannhet med modifikasjoner siden det er en del flere faktorer som spiller inn. Du vil også kunne forbedre analog overføring om det er mulighet for balanserte kabler. Etter en kort leting finner jeg faktisk ikke ut hvilken chip som er brukt på dac i forsterkeren din, men det er uansett verdt et forsøk. Alt etter hvilke høyttalere du har er det ikke sikkert du vil merke forskjell overhodet. Prøv gjerne med hodetelefoner om du har noen litt påkostede. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 6. november 2017 Del Skrevet 6. november 2017 Vanligvis har cd-spiller bedre DAC enn receivere. Så jeg har tro på at RCA-kabler med analog signal fra CD-spiller vil være mest optimalt. Dessuten er ikke optisk en god standard til å overføre digital lyd med (jeg vet det er uenighet her; men jeg har enn så lenge aldri hørt noen komponent som har bedre lyd på optisk spdif sammenlignet med coaxial spdif). Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 6. november 2017 Del Skrevet 6. november 2017 På min gamle NAD-receiver ble det merkbart best lyd med analog RCA fra utstyr framfor optisk og coax. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. november 2017 Forfatter Del Skrevet 7. november 2017 Etter at jeg opprettet tråden har jeg hørt igjennom et par cd'er med spilleren tilknyttet RCA-kabler og merker veldig stor forskjell sammenlignet med lyd via Chromecast og DAB+-modulen til NAD som også er koblet til forsterkeren. Jeg tror jeg bare lar det være slik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå