Orlando2017 Skrevet 6. november 2017 Del Skrevet 6. november 2017 Hei Vurderer å starte med dropshipping og lest en del av artikkel om dette. I begynnelsen var det ganske konkret og enkelt og tenkte å starte med en gang, men da begynte å dukke opp mange spørsmål. Derfor trenger jeg litt hjelp og råd. Jeg ønsker ikke å gjøre noe galt og noe som ikke er Derfor skal jeg stille her en del av konkrete spørsmål og setter stor pris på deres meninger og om dere deltar i diskusjon med deres erfaring med dropshipping. 1. Forventninger (forventet inntekt) : Jeg er nybegynner med dette har, og har ingen erfaring. jeg har mulighet å drive med dropshipping bare 2-3 timer per dag siden jeg er fast ansatt og har familien, så min første spm gjelder hva kan jeg forvente å tjene i de første 2-3 elelr 6 mnd? Er det snakk om per hundre kroner per mnd eller per tusen kroner? 2. Virksomhet: Jeg har tenkt å drive med dropshipping internasjonalt, både å hente (bestille) varer fra annet land og selge til brukere fra hele verden via internasjonale nettsider som amazon, ebay og lignende. Jeg skal ikke være fokusert bare på norsk marked. Må jeg ha registrert selskap i Norge for å drive med dette? Hvor kan jeg få mer opplysninger hvis jeg er pålagt å registrere virksomhet? 3. Skatt: Må jeg begynne å skate allerede fra første kroner jeg eventuelt begynner å tjene eller finnes det noe grenser hvor mye jeg kan tjene uten at jeg må rappore inntekt og skatte ? 4. MVH: Det er mest komplsert spm for min del tror jeg. Kan noe forklare hvordan beregnes og betalles MVH? Hva jeg må gjøre og hva jeg må tenke på når det gjelder MVH? Hva blir forskjellen om jeg selger til kunde i Norge elelr EU eller land som er utenfor EU? Jeg har masse spm om MVH siden jeg har aldri drevet med virksomhet i Norge og vet ikke egentlig hvordan ting fungerer. Derfor trenger jeg her mye informasjon slik at jeg ikke gjøre noe galt eller ulovlig som kan medføre at jeg får økonomiske eller andre konsekvenser. Setter stor pris på deres svar. Beklager også gramatiske feil, norsk er ikke mitt morsmål. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 6. november 2017 Del Skrevet 6. november 2017 (endret) Forventet inntekt kan ingen svare deg på. Det kommer an på antall salg og profitt pr. salg. Dropshipping er noe dritt og de aller aller fleste vil ikke anbefale å handle fra deg siden ting tar mye lengre tid og hvis det blir problemer med en vare så vil det ta enormt mye lengre tid enn hvis du har et varelager. Det vil selvfølgelig også bli dyrere da du bestiller fra noen og legger på noen kroner. Folk i dag er prisbevisste og det gir ingen mening å betale mer enn nødvendig, spesiellt når man får alle de negative sidene med dropshipping med på kjøpet.... Du kan verken konkurrere på pris, leveringstid eller service med dropshipping. Kjøper du inn en del av hver ting av gangen så får du en bedre pris og har et lager så kan du konkurrere på pris, leveringstid og service. Jeg vet ikke om en eneste en som har drevet med dropshipping som har overlevd. Du bør investere litt kronasjer og ha et lite lager. Fordelen med dropshipping er kun at de som starter med det ikke trenger å bruke penger på å handle varer på forhånd, men det driter kunden i. Endret 6. november 2017 av Soseks Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå