LD93 Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 Som tittelen sier så har jeg et lite "problem" Skal bygge en terrasse til sommeren og har sjekket hvordan jorda står til for boring osv, Fant kjapt ut at det er fjell eller en Helv**es hard masse ca 20-40 cm ned i jorda prøvd å bruke "manuelt" bor nedi og kommer meg ikke videre Plattingen skal være ca ca 50 cm over bakken Noen som har tips til hvordan jeg kan få til søyler stabilt her ? å grave et stort hull rundt hver søyle hadde vært knall å unngå..så leter mest etter tips om hvordan det kan løses uten å grave opp hele hagen Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 6. november 2017 Del Skrevet 6. november 2017 Noe slik funker flott https://www.ramirent.no/produkt/bergbormaskin-trluft23kg-demphandtak-987.aspx Ser ut som den trenger trykkluft(?), men det er mange som leier ut slike så det bør ikke være noe problem å få tak i en som går på bensin antar jeg. Det går å leie kompressor også selvfølgelig. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 6. november 2017 Del Skrevet 6. november 2017 Det er da bra du har funnet fjell. Da slipper du at terrassen flytter på seg etter x år med telehiv. Borr i armeringsjern, sett på et rør og fyll røret med sement så bruker du det som påler som terrassen står på. Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 6. november 2017 Del Skrevet 6. november 2017 Bruk et langt bor for stein (f,eks: dette). En egnet bormaskin kan du fint låne på nesten hvilken som helst byggevareforretning (ja, de låner ofte ut utstyr, kanskje også boret). Bor så langt du kommer og sett i egnet stolpesko, eller gjør som det blir foreslått over: armeringsjern og støperør du fyller med betong (da lønner det seg å grave helt ned til fjellet). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå