Gå til innhold

Skins til Trackmania

Anbefalte innlegg

• 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Demobilen finner dere her:

bilen min

Bilde av bilen

AtLee.jpg

Det ville vært fint om flere kan laste opp bilene sine på nett, slik at de kan lastes ned. Da blir det litt mer personlig preg på nettspillet.

Jeg pleier å sette opp server når jeg skal spille på nett. Dere finner den under Norway - Moss - Fk Svein

Lenke til kommentar

Etape 1

Last ned og installer DxtBmp ( se rubrikk download). Jeg antar at De skal dobbel-klikke på en fil for å installere software (olala)

Etape 2

Konfigurer DxtBmp. Det er nødvendig å assosiere en "editor" for bilder til DxtBmp

-åpne DxtBmp

-klikk på "pref" etter "select editor"

-Velg den editoren du foretrekker (her Mspaint i c:\windows\system32\mspaint.exe)tuto1.jpg

Etape 3

Vi skal bruke skin'en "default" men før alle ting, sikre filen C:\Program Files\TrackManiaDemoBeta1\GameData\Skins\Vehicles\American\Default (man vet aldri)

-Gå i DxtBmp og klikk på File -> Load DDS Imagetuto2.jpg

-åpne filen Diffuse.dds som befinner seg (default) i C:\Program Files\TrackManiaDemoBeta1\GameData\Skins\Vehicles\American\Default

-De ser altså en bil som De er uten <doute familiére>?? (det skal ikke vare)

-Klikk på Image -> Send to Editor. Som magi åpner Paint seg med vårt bilde inni

Etape 4

Det seriøse:

Nå er det for deg å spille, la artisten i deg få utspill, tegn!!!!!! Her er mitt verk:

tuto3.jpg

Jeg vet det ikke er vakkert, det er vitsen(målet)

-Gå til C:\Program Files\TrackManiaDemoBeta1\GameData\Skins\Vehicles\American\ og lag en katalog med ditt navn.

- det er nå nødvendig å "registrere" ditt verk - I Paint: Fil -> "register" under, velg katalogen laget høyere (?) et nummerer din fin som De vil (jeg tok tuto.bmp)

- De kan lukke Paint, man har ikke lengre (bruk) for det for øyeblikket.

-Gå tilbake tilDxtBmp og velg File ->Load Normal Image

-Velg det du har laget

-Klikk på File -> Save DDS Image

-Velg katalogen med Deres skin og "registrer" under navnet Diffuse.dds, i formatet DDS DXT5tuto4.jpg

Etape 5

Ikonet:

To muligheter er for deg for iconet <de prévisualistaion > til skin:

- De er <feignant>: De kopierer filen icon.dds for det defaulte skinet og legger det i din katalog.

- de er ikke <feignant> men litt likevel: De gjør som dette: Åpne Paint et lag en ny tegning. Gå i Image-> <Attribut> og fiks verdiene høyde og lengde til 256. Lag en representasjon til ditt skin og "registrer" det i formatet bmp.

tuto5.jpg

Gå tilbake til DxtBmp, gjør File-> Load Normal Image, velg din representasjon. Deretter gjør - File -> Save DDS Image. Velg din katalog og "registrer" bildet under navnet icon.dds i formatet DDS DXT1 ikke alpha.tuto6.jpg

Etape 6

Man tester;-)

- Kjør Trackmania ( bla bla)

- gå til "reglage" og skift skin'et for å legge det der. (det som står)

tuto7.jpg

-Nå spiller man

tuto8.jpg

Etape 7

Refleksjonen med laget Alpha.

Det er svært enkelt, refleksjonene går med et bilde laget med lagene til grått (???)

Mer det er hvitt, mer det er brilliant og mer det er mørkt, mer det er sjakkmatt. Men hvordan gjør man for å legge dette laget? Åpne Paint, gå til bilde -> Attributs fiks bilde til 512x512. Tegn forskjellige soner i de gråe lagene og "registrer" som bmp. Dette skal være ditt Alpha lag. Her er min "réalisation"

Dersom den høyre "moitiee til bilen ikke skinner, bla bla bla, har ikke tid til mer :no:

Lenke til kommentar

Fin oversettelse Mokka, men jeg synes den engelske siden var forklarende nok.

Jeg har kjørt mot deg flere ganger Mokka. De gangene jeg spiller på nett, setter jeg opp en egen server.

Vet noen hvor mange spillere jeg kan ha på serveren med 1500/512 linje? Jeg har til nå hatt maks 8 spillere. Det er bare en som har sagt at det lag'er. For alle andre har det gått helt greit.

Lenke til kommentar
Vet noen hvor mange spillere jeg kan ha på serveren med 1500/512 linje? Jeg har til nå hatt maks 8 spillere. Det er bare en som har sagt at det lag'er. For alle andre har det gått helt greit.

Har hatt 12.. på 1024/128-linje. eller mulig det er 256-ut. Hos meg lagger det av og til, men det kan det også gjøre om det bare er etpar spillere :wow:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...