AnonymDiskusjon Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 Er interessert i å høre erfaringer fra de som vet hva det koster å bygge eget? Altså.. Pris på tomten( var det en delt tomt eller helt ny), Selve huset, arbeide for få bygget det opp..kommunale kostnader for å få strøm, vann, kloakk inn på tomt osv osv Ønsker å kjøpe en tomt å bygge eget hus, og er alltid greit med innspill fra de som allerede har gjort det En familievenn sa at alle gode ting er tre når det gjelder husbygging, Altså han måtte bygge 3 hus før han og kona ble endelig fornøyd og tenkte på alt hehe + Hva sparte dere på å gjøre det dere kunne selv og hva ble gjort Anonymous poster hash: 5b438...293 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 5. november 2017 Forfatter Del Skrevet 5. november 2017 Er interessert i å høre erfaringer fra de som vet hva det koster å bygge eget? Altså.. Pris på tomten( var det en delt tomt eller helt ny), Selve huset, arbeide for få bygget det opp..kommunale kostnader for å få strøm, vann, kloakk inn på tomt osv osv Ønsker å kjøpe en tomt å bygge eget hus, og er alltid greit med innspill fra de som allerede har gjort det En familievenn sa at alle gode ting er tre når det gjelder husbygging, Altså han måtte bygge 3 hus før han og kona ble endelig fornøyd og tenkte på alt hehe + Hva sparte dere på å gjøre det dere kunne selv og hva ble gjort Anonymous poster hash: 5b438...293 Legg gjerne ved str på huset / garasje osv som ble bygget også.. Evt om noen kjøpte et typisk ferdighus Anonymous poster hash: 5b438...293 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 (endret) Du kan kanskje spesifisere bittelitt mer. Kvadrat og område er fine steder å starte. Bare inventar har enorme sprik i pris. Finnes fliser til et par hundre for kvadraten til et par femten tusen for kvadraten. Jeg kan svare fra minste til meste; 2.000.000,- til 200.000.000,- Edit; @over; Hvorfor poste det som anonym? Blir for dumt. Endret 5. november 2017 av Soseks 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 5. november 2017 Forfatter Del Skrevet 5. november 2017 Du kan kanskje spesifisere bittelitt mer. Kvadrat og område er fine steder å starte. Bare inventar har enorme sprik i pris. Finnes fliser til et par hundre for kvadraten til et par femten tusen for kvadraten. Jeg kan svare fra minste til meste; 2.000.000,- til 200.000.000,- Edit; @over; Hvorfor poste det som anonym? Blir for dumt. Er ment for de som har bygd egne hus og vet hva som ligger ved alle aspekter, inventar og baderomsutstyr, hvitevarer og alt som følger med dette er jo individuelt Men å bygge eget så går det som oftest i at selve bygget kommer først, reisverk osv og kostnaden ved dette Endringer på bad/kjøkken er en ekstrakostnad..de fleste "byggherrene" har ferdighus med plantegning laget og man kan gjøre små endringer bla bla Jeg ønsket bare å se om det faktisk er noen som kan komme med spesifikk info hva det kostet i de forskjellige aspekter ved "dems" bygging Feks : Ja vi valgte hus "scorpio" fra nordbyhus--ferdig fra plantegning kostet det 2.5m + tomt 1m + arbeide for å få hus 1m osv osv siden du virker veldig nysgjerrig så poster jeg anonymt fordi kona lurker på forumene her og husbygging vil være en overraskelse når det kommer Anonymous poster hash: 5b438...293 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 Derp så ikke at det var samma anonym som postet. Virket som om det var en annen som spurte om du kunne legge ved størrelse etc. Fint at du spesifiserte anonymiteten uansett Lykke til med glad kone og nytt hus en gang i fremtiden 1 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 Nå har du alleréde blåst ditt cover ved å skrive akkurat den biten med informasjon ^^, 1 Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 (endret) Er ment for de som har bygd egne hus og vet hva som ligger ved alle aspekter, inventar og baderomsutstyr, hvitevarer og alt som følger med dette er jo individuelt Jeg "bygger" som sådan ikke selv, men har kjøpt en ferdig prosjektert enebolig (der utbyggeren et halvt års tid tidligere hadde kjøpt tomten også) som jeg så har fått gjort en del endringer på. Kostnader: - Tomt 1,75 M - Byggninger som prosjektert: 5 M (~220 m2 bolig + 42 m2 garasje) - Endringer: ~450 K Har ikke inntrykk av at der er noe å spare på å bygge nytt med mindre du kan fysisk bygge det meste selv, men du kan jo i større grad få ting som du vil ha det, og det er det jeg har lagt vekt på - og at der er lengere tid til det trenger vedlikeholdsarbeid. Endret 5. november 2017 av tigerdyr Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 6. november 2017 Del Skrevet 6. november 2017 Hva en tomt koster kommer vel også i stor grad ann på hvor du kjøper tomt :-) Lenke til kommentar
gravypressure Skrevet 6. november 2017 Del Skrevet 6. november 2017 (endret) Det blir mye det samme som å spørre hvor mye koster en bil? Tomt varierer med størrelse og beliggenhet, fra noen titalls tusen til flere millioner. Hus koster fra et par millioner (enkelt modulhus) til flere titalls millioner for en arkitekttegnet perle. Klargjøring og planering av tomt er i beste fall inkludert i tomteprisen i et etablert boligfelt, i verste fall kan det koste over 1 mill. dersom du må sprenge og bygge vei. Så totalpris? Alt fra 3 til 20 millioner, avhengig av beliggenhet og standard. Endret 7. november 2017 av gravypressure Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 6. november 2017 Del Skrevet 6. november 2017 Helt umulig å svare på, priser varierer noe helt enormt også. Min bror bygger i disse dager og har fått ekstremt varierende priser på selve bygget, vinduer osv. Så og si alt gjøres selv og han lander vell på 3 millioner med tomt. Dette er såklart hva som er estimert og kan endre seg. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 6. november 2017 Del Skrevet 6. november 2017 Det blir mye det samme som å spørre hvor mye kosten en bil? TS vil egentlig bare vite omtrent hva folk har brukt og hva de fikk for pengene. Ikke det at det vil hjelpe spesiellt mye da identiske hus kan variere en del i pris basert på beliggenhet på tomta og at de som bygger også kan variere voldsomt i pris. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 6. november 2017 Del Skrevet 6. november 2017 Noen ganger kan det være billigere å kjøpe ferdig hus, for så å rive på et senere tidspunkt Har sett fine hus til 2 mill og ugunstige tomter til 2 mill (for meg) Lenke til kommentar
LD93 Skrevet 7. november 2017 Del Skrevet 7. november 2017 Er interessert i å høre erfaringer fra de som vet hva det koster å bygge eget? Ønsker å kjøpe en tomt å bygge eget hus, og er alltid greit med innspill fra de som allerede har gjort det Nå må folk lære seg å lese og forstå hva TS søker før dere skal leke bedrevitere Mine søsken har begge bygd egne hus Kostnad for nr 1: Tomt(Sandvika) 3 mill - 900m2 Huset(Mesterhus, aner ikke navnet ) 3.3 ink endringer 170kvm Delte en tomt i 2 og var rundt 200k for å fikset det som trengtes Totalkostnad klar til innflytting var røft 6.5 mill ( Dyrt bad-kjøkken og gulv ) Nr2: Tomt(Ski) 2.5mill 800m2 Huset ferdigstillt 2.4mill 240kvm Var via systemhus eller noe i den duren Endringer og diverse kostnader 5-600k Tot 5.5mill her er det standard hele veien Tror du kommer langt dersom du klarer å styre unna en dyr tomt som evt har nærme naboer så graving osv ikke blir hinsides dyrt 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå