Morgens Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 Hei, har en Windows 10 som kjører Hyper-V. Det sluttet å fungere helt plutselig. Hvis jeg kobler til serveren fra konsollet får jeg beskjed om å starte tjenesten: Hyper-V Virtual Machine Management. Starter den, får denne meldingen i loggen: Tjenesten Hyper-V Virtual Machine Management terminerte med følgende feil: Ikke nok minne Hva kan det være? På forhånd takk. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 Tjenesten Hyper-V Virtual Machine Management terminerte med følgende feil: Ikke nok minne Og du har selvsagt sjekket at du har nok ledig minne? Feilen er jo nokså klar i sin tale. 1 Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 5. november 2017 Forfatter Del Skrevet 5. november 2017 Selvsagt, 15,8 GB usable. Maskinen kjører helt fint, bortsett fra dette. Ingen endringer utover oppdateringer for Windows. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 Mye RAM har du tildelt den virtuelle pcen da som du prøver å starte i Hyper-V? 1 Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 5. november 2017 Forfatter Del Skrevet 5. november 2017 PC har 16 GB, den virtuelle har vel 2 eller 4 GB, men den er avskrudd. Siden tjenesten ikke kjører. Må nesten bare fjerne Hyper-V, boote, legge til igjen - hva tror du om det? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 Høres ikke ut som om du har mange andre alternativer. 1 Lenke til kommentar
NoBo Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 Hvilken versjon/build av Windows 10 er det på maskinen nå? Er den nylig oppgradert til 1709? 1 Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 6. november 2017 Forfatter Del Skrevet 6. november 2017 @NoBo, usikker på "build" men ja, den fikk nettopp den kraftige oppdateringen. Fungerte en stund etter det. + Det går ikke å fjerne funksjonen, får feilmelding som ikke sier noe fornuftig. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 8. november 2017 Forfatter Del Skrevet 8. november 2017 Når jeg vil fjerne Hyper-V får jeg denne feilen: Googlet og ble rådet til å fjerne .NET, det hjalp ikke, når jeg vil legge den inn igjen får jeg denne: Noen råd utover re-installasjon? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. november 2017 Del Skrevet 8. november 2017 [sOLVED] First, I did (with cmd Run as Administrator) Dism /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth Then, I ran command, Dism.exe /online /Cleanup-Image /StartComponentCleanup I then ran sfc /scannow and then finally, I ran in PowerShell (running as admin). Disable-WindowsOptionalFeature -Online -FeatureName Microsoft-Hyper-V-All https://community.spiceworks.com/topic/1959059-hyper-v-windows-10-removal Burde funke for deg også (samme error code) 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå