Larfen Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 Jeg har nylig vært gjennom min siste praksis i Vernepleierutdanningen. Var da i psykiatrien. Det jeg lurer på om, er det riktig av skolen og sette en fysioterapeut som veileder for meg under praksisen? En fysioterapeut har jo verken vernepleier eller psykiatri som bakgrunn... Jeg mener at jeg burde fått en annen veileder, da jeg vet at oppgaven jeg skrev under praksisen er mer enn bra nok til å bestå (har fått flere til å se på oppgaven også), men hun strøk meg fordi hun mente den ikke var det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324 Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 En fysioterapeut har hele fire års utdannelse, og det er veldig vanlig at de jobber i psykiatri. Klart, det er oppgaver i psykiatrien som en fysioterapeut ikke utfører, som en vernepleier kan. Dreier den skriftlige oppgaven seg om slikt som miljøterapi og pasientoppfølging, fremfor medisinhåndtering (som dere vernepleiere driver med), er det lite som tilsier at en fysioterapeut ikke kan gi deg tilbakemelding på utført praksis.Det er helt vanlig at studenter stryker på mindre oppgaver. Har selv fått mange strykkarakterer. Kjipt å få alt for mye kritikk, omfattende tilbakemeldinger på praksisoppgaver, men det gir tross alt en anledning til å granske seg selv og sin arbeidsutførelse. Helsefagutdanninger er ikke noe en bare kan valse seg gjennom. Bit i deg tilbakemeldingene og drus på med å forbedre arbeidet ditt, sier nå jeg. Lenke til kommentar
Larfen Skrevet 5. november 2017 Forfatter Del Skrevet 5. november 2017 Problemet er jo bare at tilbakemeldingene jeg fikk til oppgaven var så enkelt som "skriv mer, bruk mer teori og vær mer reflekterende".. Dette er omtrent ordrett fra det jeg fikk. Og i retningslinjene til skolen så står det svart på hvitt at en veiledning skal kunne, punktvis, hjelpe studenten til å få en ståkarakter +++ en del mer. Etter min mening så er veiledningen jeg fikk IKKE det jeg har krav på. Og skolen nekter jo å innrømme feilen. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 Nekter skolen å innrømme den påståtte feilen eller fysioteraputten? Du bør sende inn en formell klage hvis du ikke er fornøyd. Lenke til kommentar
Larfen Skrevet 5. november 2017 Forfatter Del Skrevet 5. november 2017 Nekter skolen å innrømme den påståtte feilen eller fysioteraputten? Du bør sende inn en formell klage hvis du ikke er fornøyd. Har sendt inn klage allerede uten at den har gått igjennom. Skal sende en ny i kveld til klagenemnda, og hvis den ikke går igjennom så vurderer jeg advokat. Jeg har nå flyttet langt vekk fra studiested, og de krever at jeg må evt. ta opp igjen hele praksisen på 11 uker på samme sted, selv om jeg har bestått selve praksisen, men ikke bestått en refleksjonsoppgave som hører til praksisen. Jeg ønsker bare å få skrevet oppgaven på nytt med skikkelig veiledning. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324 Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 Det er gode tilbakemeldinger. Du må kunne vise at du mestrer å forankre praksis i teori. Du kommer ikke utenom det i andre emner, for eksempel når du skal skrive bacheloroppgave, eller i andre teoretiske emner i utdanningsløpet ditt. Lenke til kommentar
Larfen Skrevet 5. november 2017 Forfatter Del Skrevet 5. november 2017 Det er gode tilbakemeldinger. Du må kunne vise at du mestrer å forankre praksis i teori. Du kommer ikke utenom det i andre emner, for eksempel når du skal skrive bacheloroppgave, eller i andre teoretiske emner i utdanningsløpet ditt. Er ferdig med bacheloren. Der fikk jeg også skikkelig tilbakemeldinger, så den fikk jeg bestått med glans. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324 Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 Godt. Hadde vært flott om du fikk en ny frist på oppgaven, for det hørtes veldig urimelig ut at du skulle tatt hele praksisperioden om igjen. Lykke til! Lenke til kommentar
OleBrumle Skrevet 9. november 2017 Del Skrevet 9. november 2017 Jeg har hatt veiledning på oppgave skrevet på en videreutdanning. Her var det jevnlig veiledning fra veileder. Alle stod selvfølgelig da man endret oppgaven ut fra hva veileder veiledet oss til.Det eneste jeg kan tenke som en grunn til at man ikke står, er at man ikke svarer på oppgaven og ikke følger de endringene som en veileder mener man må gjøre for å stå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå