Juletrefot Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 Har en case som jeg lurer litt på. Håper noen kan gi meg noen råd på hvordan man skal sikre livet og oppveksten til en 2-åring. For drøye tre år siden reiste en kamerat av meg til et land i Afrika for å utrede muligheten for lokal produksjon av et næringsmiddel. Han ble da stormforelsket i en dame med lokal tilhørighet.I løpet kort tid hadde hun flyttet inn hos ham og det tok ikke lang tid før hun var gravid. Ved slutten av svangerskapet, trekker selskapet, han jobber i, seg ut av prosjektet han har jobbet i og han mister jobben. Med noe kapital klarer han å drive som konsulent for og rådgiver i forskjellige lokale prosjekter. Han velger da å følge opp sin utkårede og ved en veldig nøktern levestil, går ting rundt. Babyen kommer og alt er bare vel. De velger å ikke gifte seg. Han har opparbeidet seg noen verdier under oppholdet gjennom kjøp og salg av et par eiendommer. Han kjenner at hjemlengselen begynne å komme, men samtidig begynner han å få symptomer på at han er syk Han blir svakere og svakere. Han vet at det begynner å haste med å få ordentlig legebehandling. Han ønsker at datteren og kjæressten skal være med til Norge.Kjæresten har Afrikansk pass, men datteren har ikke pass. Det blir da søkt om Norsk pass for datteren. Dette krever dog en DNA-test slik at datteren kan bli knyttet til kameraten min. Denne testen har en kostnad på underkant av kr 1.600,-. Det begynner å synge på siste verset mht penger. Pga sykdommen blir han dårligere og dårligere og til slutt reiser han tilbake til Norge, men det er for sent og han dør etter en uke på sykehus.Hverken datteren eller kjæresten blir med til Norge I og med at en dna-test ikke ble tatt kan det ikke bevises at han er faren til datteren sin. Da legene ikke fant årsaken til sykdommen, er det av sykehuset begjært obduksjon. Jeg vet ikke om denne er gjennomført pr dato. Min avdøde kompis har også en datter som bor i Norge, fra et tidligere forhold. Hun bor hos fosterforeldre og har norsk pass og er norsk statsborger. Kan se det at 3-åringen ikke vil få den økonomiske og familiære oppfølging hvis hun ikke får muligheten å komme Norge. Er redd for at moren til 3 åringen vil ikke gi henne den oppfølgingen ,som kompisen min kunne ha gitt henne, hvis planene ikke hadde blitt så dramatisk endret som de nå har gjort. Noen som har forslag til hvordan jeg skal prøve å få løst denne saken til fordel for barnet. Noen som kan gjøre seg tanker hvordan fremtiden kan bli? Lenke til kommentar
ozone Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 (endret) Kan se det at 3-åringen ikke vil få den økonomiske og familiære oppfølging hvis hun ikke får muligheten å komme Norge. Er redd for at moren til 3 åringen vil ikke gi henne den oppfølgingen ,som kompisen min kunne ha gitt henne På hvilket grunnlag er du bekymret for "oppfølgingen" til denne jenta? Jeg synes du nedvurderer hva moren til barnet, som faktisk er i live, kan tilby sitt barn! Må virkelig denne jenta hentes til Norge for å få et godt liv? Hva med alle de andre alenemødrene i det landet? Er det sånn alle de barna er utsatt for omsorgsvikt? Du sier selv at kompisen din såvidt fikk det til å gå rundt økonomisk, så det er jo ikke akkurat en gullgruve hun går glipp av. Og hvorfor bor hans første datter i fosterhjem? Er det slik "oppfølging" du hadde i tankene for hans andre datter også? Endret 5. november 2017 av ozone 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå