Gå til innhold

Dilemma-leken


Scarvo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

HÆ!! Hvordan knekker man en tann?

Jeg har knukket en tann før. Ikke en finger. Det første var ikke så altfor vondt faktisk, så velger det fremfor fingeren.

 

Vise finger til en gammel dame på bussen, eller kaste en flaske vann på noen småunger på vei hjem fra skolen?

Men uansett, jeg viser gjerne en finger til uskikkelig gammel dame. Og...

 

 

Vel. Hvis det å kaste en flaske vann i hodet ville ha sendt et barn til legevakta så ville jeg heller vist fingeren. Fordi gamla lett kan gi meg en tilbake.

Dilemma: tigge om penger på gata til en pakke røyk eller stjele en seddel på arbeidsplassen eller skolen?

..tigger penger til en pakke røyk til en røykavhengig venn av meg. Bedre det enn å stjele.

 

 

Være i bakrus eller forrus (altså være ædru.)

Lenke til kommentar

HÆ!! Hvordan knekker man en tann?

Jeg har knukket en tann før. Ikke en finger. Det første var ikke så altfor vondt faktisk, så velger det fremfor fingeren.

 

Vise finger til en gammel dame på bussen, eller kaste en flaske vann på noen småunger på vei hjem fra skolen?

Men uansett, jeg viser gjerne en finger til uskikkelig gammel dame. Og...

 

 

Vel. Hvis det å kaste en flaske vann i hodet ville ha sendt et barn til legevakta så ville jeg heller vist fingeren. Fordi gamla lett kan gi meg en tilbake.

 

Dilemma: tigge om penger på gata til en pakke røyk eller stjele en seddel på arbeidsplassen eller skolen?

..tigger penger til en pakke røyk til en røykavhengig venn av meg. Bedre det enn å stjele.

 

 

Være i bakrus eller forrus (altså være ædru.)

 

Vel siden du spør så direkte. Noen slo meg så hardt at jeg mistet ikke bare en, men flere tenner.

Lenke til kommentar

HÆ!! Hvordan knekker man en tann?

Jeg har knukket en tann før. Ikke en finger. Det første var ikke så altfor vondt faktisk, så velger det fremfor fingeren.

 

Vise finger til en gammel dame på bussen, eller kaste en flaske vann på noen småunger på vei hjem fra skolen?

Men uansett, jeg viser gjerne en finger til uskikkelig gammel dame. Og...

 

 

Vel. Hvis det å kaste en flaske vann i hodet ville ha sendt et barn til legevakta så ville jeg heller vist fingeren. Fordi gamla lett kan gi meg en tilbake.

 

Dilemma: tigge om penger på gata til en pakke røyk eller stjele en seddel på arbeidsplassen eller skolen?

..tigger penger til en pakke røyk til en røykavhengig venn av meg. Bedre det enn å stjele.

 

 

Være i bakrus eller forrus (altså være ædru.)

 

Da velger jeg å være edru :)

 

Jobbe med dyr eller jobbe med barn?

Lenke til kommentar

Jobbe med dyr. Jeg tror det ville gitt meg mer ro, samt at man slipper å forholde seg til foreldrene til barna.

 

Få en fullstendig tannlegeundersøkelse, pluss boring og rotfylling av Arild "Hulk" Haugen, uten hjelp eller veiledning, eller bli fulgt av en sverm av illsinte veps som prøver å stikke deg i 2 timer?

Lenke til kommentar

Jeg kunne ha valgt tannlegebehandlingen, men velger å stå over da det tydeligvis ikke skal utføres av en profesjonell tannlege. Velger derfor å la en sint sverm av vepse vente utenfor huset mens jeg stenger absolutt alt av dører og vinduer i to timer.

 

 

Du blir nødt til å bosette deg på et rom i huset ditt i en hel uke, uten å kunne ta med deg noe som helst av underholdning, dyner, puter osv. Det eneste du har lov til å bruke, er gjenstander på det rommet du velger. Alt av nødvendig mat og drikke vil bli servert til deg gjennom en luke i døra. Velger du å bo en uke på badet, eller en uke i gangen?

Lenke til kommentar

Jeg er opptatt av hygiene. Det å gå to måneder uten å kunne vaske seg på noe som helst vis høres helt forjævlig ut. Derfor tar jeg sjansen på Trondheim Oslo uten bremser. 

 

Du starter en ny karriere som bankraner, og må velge deg et våpen. Hva velger du og hvorfor?

 

- En avis?

- En kontorstol?

- En brusflaske?

- Et belte?

Lenke til kommentar

Bare for å gi deg litt kritikk Gompis, jeg synes du tar deg litt for stor frihet i forhold til dilemmaenes premisser. Man kan vri og vende på de fleste dilemmaer om man vil, men for å ikke ødelegge moroen i det så kan man holde seg innenfor de rammene som faller seg naturlig. Slik som i eksempelet over med den badeballen, så kunne man i motsatt fall sagt at parasollen var i en miniatyrutgave, eller at den var ødelagt osv. for det sto det heller ikke noe om. Ta heller dilemmaet for det det er, så kan heller de logiske bristene komme leseren til gode.

 

OT: bli spist av pirajaer. Jeg tror det går mot en raskere død.

 

Drikke et norgesglass med maling, eller male hele det nye Mjøstårnet alene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...