wikan93 Skrevet 4. november 2017 Del Skrevet 4. november 2017 Hei! Jeg har en platespiller som er koblet til LGtven (med analog lydinngang), som igjen er koblet til LG soundbar (optisk kabel). Bruker LG soundbar som lydkilde. Når jeg har valgt input AV2 får jeg lyd, men etter kort tid skrur den TVen seg av. Det kommer vel av at det står "ikke signal". Hvordan kan jeg forhindre det? Hvis jeg bytter input mister jeg lyden, så det er utelukkende. Mulighet for ha en skjermsparer for eksempel? I så fall, hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 4. november 2017 Del Skrevet 4. november 2017 TV slår seg av fordi det ikke er bildesignal. Hadde du koblet til noe som gir bilde på AV2, så hadde det fungert. Hvis det en eller annen form for analog lydingang på soundbaren så kan du koble platespilleren der. Lenke til kommentar
wikan93 Skrevet 4. november 2017 Forfatter Del Skrevet 4. november 2017 Hva kan jeg koble til på Av2; kamera,pc f.eks? Er bare optisk inngang på soundbaren Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 4. november 2017 Del Skrevet 4. november 2017 Nå er jeg ikke så kjent med LG TVn du har, men det kan jo hende du har noen instillinger på TVn som kan forhindre at den skal slå seg av ved mangel av bildesignal på AV2... Om ikke så må du bare koble til noe, hva som helst... Lenke til kommentar
H80 Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 Platespillere har ofte et svært svakt signal. De krever en dedikert platespillerforsterker eller en forsterker med platespillerinngang for å fungere skikkelig. Du sier at du har koblet platespilleren inn i TV-en, og TV-en funker trolig dårlig som platespillerforsterker. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 En del platespillere har innebygd RIAA-forsterker. 1 Lenke til kommentar
wikan93 Skrevet 5. november 2017 Forfatter Del Skrevet 5. november 2017 Denne har innebygd forsterker. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 Hadde vært enklere å komme med konkrete tips hvis det var oppgitt type/modell på produktene det gjelder. En mulighet er å koble platespilleren direkte i lydplanken ved hjelp av en "analog til digital"-omformer. Hvis lydplanken bare har en optisk inngang kan det løses med en omkobler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå