IceCool Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Synes Microsoft er bra på ett område og det er hardware, MS 3.0 musa er den beste jeg har prøvd til nå, men venter ny 4.0 om ettpar dager. Xbox er nok den beste TV-Spill konsollen i dag og keyboardene de lager er bra. Når det kommer til Windows og sånnt så skal det jo passe ALT, og det er ganske mye...Prøv å finn tallet på dagens eksisterende windows kompatible spill/programmer. All hardware skal jo også støttes. At de trenger penger til nye ting er jo ikke så rart, de må jo kjøpe et ENORMT lass med bananer til apene eeh programmererene, og det koster nok litt. Lenke til kommentar
DummeGaas Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 (endret) Microsoft tar ikke lisens på selve FAT-systemet. Det de tar lisens på er teknologien de har utviklet som lar deg bruke ikke-8.3-filnavn. Edit: Teknologien lagrer egentlig filnavnene i en felles fil, den "dekker" altså 8.3-filnavnene. Endret 10. desember 2003 av DummeGaas Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Personlig synes jeg Microsoft er svært bra.......... Dyktige eiere (selv om de alltids har svin på skogen, men som sagt tidligere - ingen i den bransjen der er kritthvite englebarn), som har bygd opp en liten sjappe/idè til å bli et steinsterkt og stort imperium. Hvem ville vel ikke gjort det samme.......... Skulle gjerne vassa rundt i haugevis av penger jeg, hatt titalls tusen ansatte, og vært så heldig å kunne donere 180 Milliarder til gode formål.......... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 tja, overrasker meg mer at de ikke tok seg betalt frem til nå... Lenke til kommentar
genesis Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 hmm, jeg er selvfølgelig enig i at de har og burde hatt RETT til det, ettersom "de" (samme personene som sitter der i dag?) har utviklet det, men.... tja, overrasker meg mer at de ikke tok seg betalt frem til nå... microsoft har peng, mye peng. Produktene deres er overpriset. Dette "tiltaket" (?) vil neppe komme oss til gode, hvorfor presse ut det absolutte (joda, de som bruker formatet har nok sikkert litt peng de også...) av alt de kan? Hadde de brukt penger de ikke trenger på å gjøre produktene billigere, da ville de ikke av meg blitt ansett som "dritt", men jeg kunne gått over til noe som hadde gjort data til en lettere og mer brukervennlig opplevelse Det kunne jo folk flest ha gjort (vil tro det hadde blitt mye mindre korrupt), og MS hadde nok tjent enda mer (, men dette kan jeg jo ikke si sikkert) som de kunne donert til gode formål, eller gjort produktene enda billigere.... Lenke til kommentar
It's me Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 ' date='09/12/2003 : 22:24'] Tror folkene i Microsoft er hjerneskadet eller no ....sykt! Hva med å slutte å rope ut masse sprøyt. MS lagde filsystemet, og det er egentlig merkelig at de ikke har krevd lisens tidligere. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 100% unødvendig - men desverre ingenting noken kan gjør noke med... Gates og co tjener nok i fra før, og en milliard til i året spiller vel ikkje akkurat så stor rolle..? Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 (endret) Ser ikke noe galt i at MS tar lisens for FAT. Og lisensen var jo ikke skremmende høy akkurat. Bill Gates er jo faktisk rimelig gavmild da. Gav ikke han bort 180 milliarder i fjor? Jo... Men var ikke det i en slags "bestikkelse" for at alle skolene i et eller annet land skulle kjøpe MS Windows & Office, i stedet for Linux? Men jeg synes ikke at 1.50 er mye penger, hvis det er noe som helst er det vel prinsipp sak. Men jeg forstår ikke hvorfor ikke MS ikke skal kunne ta seg ørlite penger for noe de selv har brukt midler på å utvikle. Endret 10. desember 2003 av ComputerBoy Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Ser ikke noe galt i at MS tar lisens for FAT. Og lisensen var jo ikke skremmende høy akkurat. Bill Gates er jo faktisk rimelig gavmild da. Gav ikke han bort 180 milliarder i fjor? Jo... Men var ikke det i en slags "bestikkelse" for at alle skolene i et eller annet land skulle kjøpe MS Windows & Office, i stedet for Linux? Nei... Til veldedighet... Lenke til kommentar
Manx Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 (endret) Det virker som om denne tråden tok en litt annen vei en det trådstarteren ville Ja, hvorfor skal ikke MS ta betalt for noe de har patent på. Det er jo noe "alle" gjør, man finner jo ikke opp ting for moroskyld, 99,99 av alle som finner opp eller tar patent på noe, gjør jo dette for å tjene penger. 1,50,- er ikke mye penger og hvis det er som de sier at maks sum er 1,5 mill., er ikke mye penger, for store selskaper. Litt mere penger til MS og kanskje litt mere penger til veldedighet. Det finnes jo værre selskaper en MS ut og går... Endret 10. desember 2003 av MU26599 Lenke til kommentar
bentose Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 http://dsandler.org/entry.php?2365 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå