Gå til innhold

Tips til 7.2 Atmos Surround receiver pris ca 10k

Anbefalte innlegg

Da falt det til slutt på Yamah RX A-1070 etter mye lesing av tester og anbefalinger fra diverse folk.

Holder på å bygge en benk som passer til center og denne receiveren, kommer tilbake med resultat senere når dette er på plass.

Er foreløpig usikker på om det blir CM5 eller CM6 foran og flytte CM1 bak, eller om det blir noe enkle småhøytalere bak som B&W M1 eller noe lignende.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Bare til info, Yamaha receiveren holdt ikke mål. Både når det kom til kraft nok til høyttalerne eller auto kalibreringen (selv med flere punkter).

Kjøpte så en Denon X4400H, det var en hel annen verden. Høyttalerne virker å yte som de skal og auto kalibreringen + setup til Denon var mye mer brukervennlig og presis.

Ble rett og slett imponert, anbefales :)

Endte med M1 som bakhøyttalere, foreløpig kun 5.1

PS: bilde inneholder gammel receiver.

post-76291-0-25796500-1513285218_thumb.jpeg

Endret av Caerl
Lenke til kommentar

Ja det hadde nok endel å si det, så mulig det hadde hjulpet med Yamaha A2070. Men tror fortsett ikke rom korreksjonen hadde blitt like bra som Denon sin, mulig jeg tar feil men,,

Bruker oppsettet på Denon er også mye mer intuitivt, Yamaha sine mode funksjoner, drama, sci-fi osv virker litt ut datert.

Lenke til kommentar

Har lest at mange er mer fornøyd med Denons Audyssey rom korreksjon - enn Yamahas YPAO opplegg.

Fordelen med Yamahas system er at man enkelt kan gå inn etterpå og manuelt endre lydparametere via parametriske mangebåndede equalizere - og på så vis få den lydklangen man vil. Samtidig har Yamaha et "Scene" oppsett hvor du kan skreddersy alle mulige lydparametere og veksle mellom disse med et knappetast.

Lurer litt på om ikke det finnes en Pro lisens for Audyssey som gir deg mulighet for å nerde deg tilsvarende skikkelig inn i romkalibreringen.

De Drama, Scifi osv dspene har jeg hatt på alle mine receivere (Pioneer, Sony osv) men aldri benyttet meg av.

Selv er jeg veldig ego og har kun et målepunkt, min lytteposisjon (alt annet blir et kompromiss) hvor jeg også kontrollerer avstandsmålingen til alle høytalere ned til cm. Det holder faktisk med å flytte hodet 20 cm så faller lydbildet sammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...