Caerl Skrevet 4. november 2017 Del Skrevet 4. november 2017 Har for øyeblikket B&W CM1, Center og PV1D (3.1). Planer om å oppgradere til 5.1.2 Så da lurer jeg på om noen har noen anbefalinger til receiver, som passer til høyttalerne jeg har. Litt usikker på bakhøyttalere jeg kommer til å kjøpe men blir nok B&W eller Elac. Hvis 10k ikke budsjett så hører jeg gjerne på forslag i høyere prisklasse. Men absolutt Max grense er på 15k. Er det fortsatt Yamaha som gjelder når det kommer til receivere? Viktig at receiveren støtter Dolby Vision da jeg bruker LG OLED TV. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 For B&W og Elac vil jeg klart anbefale Yamaha eller Marantz. Det gjelder lydmessig. Funksjonsmessig har jeg få råd å komme med da det er 4-5 år siden surround-kjøret for min del. Lenke til kommentar
Caerl Skrevet 5. november 2017 Forfatter Del Skrevet 5. november 2017 Takk for svar. Er litt i samme båt, handlet Surround receiver sist for 5-6 år siden. Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 Sjekk denon på hifiklubben også. Marantz og denon har samme eiere og er lik innvendig. Marantz har veldig lite display i front. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 Men Marantz er mer påkostet - forøvrig har ikke hifiklubben marantz så langt jeg vet, samt marantz har vel pushet inn sin beste teknologi i prosessorer (ingen forsterker-del); ikke receivere. Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 (endret) Har marantz 6010 selv. Ser at soundgarden kjører salg på marantz forsterkerehttps://swsg.no/lyd-og-bilde/hjemmekino/hjemmekinoreceiver?merke=marantz Er nok fjorårets modeller som de selger ut. Kan muligens være lurt å vente til uken 24.11 på grunn av black friday. Endret 5. november 2017 av Lugmeister Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 6. november 2017 Del Skrevet 6. november 2017 De har Marantz hos Stereofil også. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 6. november 2017 Del Skrevet 6. november 2017 Yamaha får Dolby Vision oppdatering til fjor årets Advantage modeller: https://www.whathifi.com/news/yamaha-av-receivers-now-support-hlg-dolby-vision-tidal-and-deezer Dermed har nok de fleste av årets modeller dette også. Kanskje denne modellen fra i fjor, kan være interessant: https://www.stereofil.no/hjemmekino/receivere/yamaha-rx-a1060 Ville hengt på en effekt (2 kanaler til frontene) på den hvis du liker å spille høyt. Ellers har vel Denon overtatt teten fra Yamaha de siste årene - hvis man ser på tester. Så jeg ville nok sjekket ut noen aktuelle Denon modeller før Black Friday tilbudene kommer. 1 Lenke til kommentar
Caerl Skrevet 7. november 2017 Forfatter Del Skrevet 7. november 2017 Takk for mange tips, skal absolutt sjekke ut Denon også. Får følge med i dagene fremover mot Black Friday. Lenke til kommentar
Caerl Skrevet 12. november 2017 Forfatter Del Skrevet 12. november 2017 Var en tur på Hifi klubben og ble anbefalt Denon AVR-X4400H, da han mente at noe billigere ville fungere dårlig med høyttalerne jeg har. https://www.hifiklubben.no/tv-og-hjemmekino/hjemmekinoreceiver/denon-avr-x4400h-hjemmekinoreceiver/ Spørsmålet mitt er da, vil lydkvaliteten bli like bra som den nå er med min Bluesound Powernode 2 stereo forsterker? Eller må jeg kjøpe en enda dyrere Surround receiver for å komme til det nivået? Noen som vet? Eventuelt har en formening om dette? Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 12. november 2017 Del Skrevet 12. november 2017 (endret) Den Denon modellen så jo veldig nice ut. Men sørg for å ha returmulighet, hvis du ikke liker lyden. Et problem er kanskje at Yamahas toppmodell er på tilbud for et par tusinger mer: https://www.stereofil.no/hjemmekino/receivere/yamaha-rx-a3060 Edit: Men dette er jo spennende, fortell videre hvordan det går og hva du velger - og fremfor alt - hvordan det låter! Endret 12. november 2017 av Mr_Spock Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 14. november 2017 Del Skrevet 14. november 2017 Men Marantz er mer påkostet - forøvrig har ikke hifiklubben marantz så langt jeg vet, samt marantz har vel pushet inn sin beste teknologi i prosessorer (ingen forsterker-del); ikke receivere. det er når man går opp til AV8802A osv, AV7703 prossessoren har etter det jeg kjenner til samme innmat som den største receiveren dems, foruten å mangle forsterkertrinnene. Grunnen til at AV7703 er dyrere ved å ha mindre internt er salgsvolum. Tips til TS: Følg med på tilbud, man får da plutselig fjorårets modell langt billigere. det eneste som egentlig vil mangle er støtte for Dolby Vision via HDMI. Er man heldig på Marantz, så slippes det for litt eldre til året, da det ryktes av min AV8802A får det på nyåret, men grunnen kan nok være at det ikke er noen annen grunn til å oppgradere topp prosessoren dems, og når det holder med firmware så er det jo hyggelig mot lojale kunder å fikse det på enkleste og billigste vis. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 14. november 2017 Del Skrevet 14. november 2017 Prosessorene er ikke det samme som receivere bare man har tatt bort forsterkerleddet. AV8802A og AV7703 har et relativt ekstremt salgsvolum på verdensbasis. Faktisk skulle det ikke forundre meg om Marantz prosessorer har høyere salgstall enn receiverne deres. Så selvsagt er ikke innmaten identisk - det er på prosessorfronten fokus på strømforsyning; intern støy osv; det ville jo vært helt meningsløst om de var identiske (det er bare å koble opp en av hver; så hører man klar forskjell; selv om man bare bruker pre-delen av receiver). Lenke til kommentar
Caerl Skrevet 14. november 2017 Forfatter Del Skrevet 14. november 2017 Takker for alle tips. Får gjøre opp noen formeninger om hva som virker bra og ta en avgjørelse rundt Black Friday om det skulle dukke opp noen kupp. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 15. november 2017 Del Skrevet 15. november 2017 Sjekk prishistorikken før du handler på black friday. I fjor var det en del kjeder som ble "tatt" for å sette opp prisene markant i ukene før, så når de da solgte det på 40% rabatt var det prisen for en uke siden, men den tilsvarte egentlig bare 10% av på hva den var for 2mnd siden. Lenke til kommentar
Caerl Skrevet 19. november 2017 Forfatter Del Skrevet 19. november 2017 Takk for tips, skal absolutt sjekke ut prishistorikken. Har sånn nå sett litt på Yamaha RX-1070, noen som har noe formening om den vil klare å kjøre CM1 S2 og PV1D greit? https://www.surround.no/yamaha-rx-a1070-surroundreceiver-sort.html Antar at Surround høyttalerne går greit da disse blir av mindre / billigere høyttallere. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 20. november 2017 Del Skrevet 20. november 2017 Pv1 kjører seg fint selv. Det går nok helt fint å drive CM1 også. Siden du skal bruke dem som fronter håper jeg uansett at stua ikke er spesielt stor. Lenke til kommentar
Caerl Skrevet 21. november 2017 Forfatter Del Skrevet 21. november 2017 Nja stua er ikke sånn veldig liten. Alt er relativt. Hvorfor håper du dette? Pga CM1 S2 er små stativhøyttallere? Lenke til kommentar
Pop Skrevet 21. november 2017 Del Skrevet 21. november 2017 Jepp, de spiller bra nok, på små rom. For store rom blir de.... små. Enkelt og greit. Sitter du 2m unna bør det ikke være noe problem. Lenke til kommentar
Horge Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 Ser at Komplett / Mono har tilbud på Onkyo TX-RZ1100 B. Noen som kjenner til denne, og har noe fornuftig å melde? https://www.komplett.no/product/972316/tv-lyd-bilde/hi-fi-hjemmekino/receivere/onkyo-tx-rz1100-b-nettverksreceiver?offerId=42807# Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå