Mann'75 Skrevet 26. desember 2018 Del Skrevet 26. desember 2018 YouTube Music er ikke mye å samle på, men vil gjerne ha mulighet for reklamfri YouTube. Dog ikke til 129 kr mnd. Har Google Play Music til 99/ mnd og får YT Music på kjøpet 1 Lenke til kommentar
Teknoole Skrevet 26. desember 2018 Del Skrevet 26. desember 2018 Jeg (i 50 åra) har gjort iherdige forsøk med ulike lydkvalitet fra LP, CD, MP3 256 bit til HQ lyd og var ikke i stand til høre forskjellen på musikken jeg hører på (LP var unntak, men det var nok forsterkeren sin feil). Dvs rock, pop, hard rock og Diverse andre sjangre. Jeg klarte kanskje å høre forskjell på en symfoni konsert med strykere. Noen har sagt at for å kunne høre forskjellene må du være under 18 år og ha lommeboka til en over 50 år! Det krever sitt anlegg! Ellers tror jeg fort alt prat om HQ lyd lett blir en dyr hobby og ikke mye mer. 1 Lenke til kommentar
eks Skrevet 26. desember 2018 Del Skrevet 26. desember 2018 Jeg (i 50 åra) har gjort iherdige forsøk med ulike lydkvalitet fra LP, CD, MP3 256 bit til HQ lyd og var ikke i stand til høre forskjellen på musikken jeg hører på (LP var unntak, men det var nok forsterkeren sin feil). Dvs rock, pop, hard rock og Diverse andre sjangre. Jeg klarte kanskje å høre forskjell på en symfoni konsert med strykere. Noen har sagt at for å kunne høre forskjellene må du være under 18 år og ha lommeboka til en over 50 år! Det krever sitt anlegg! Ellers tror jeg fort alt prat om HQ lyd lett blir en dyr hobby og ikke mye mer. Ja, det er nok mange som mener å kunne høre stor forskjell på dette, jeg mener at man her kommer ganske langt med troen. Det finnes jo (fortsatt) til og med folk som bruker flere tusen på høyttalerkabler... Lenke til kommentar
R1200CL Skrevet 27. desember 2018 Del Skrevet 27. desember 2018 Denne artikkel er over ett år gammel. Ikke bra. 1 Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 27. desember 2018 Del Skrevet 27. desember 2018 (endret) Edit: La ikke merke til at dette var en resirkulert artikkel. Da er det jo forståelig at Googles nyeste Youtube satsing ikke var tatt med. Det er per idag ikke et alternativ til Spotify for min del, kanskje blir det en tilleggstjeneste etterhvert. Har såvidt testet og det virker jo. Dette er et greit alternativ for å se musikkvideoer på samt å lytte til musikk, samt slippe reklamen for de som har enheter der youtube reklame ikke kan skrues av Sålangt er det kun Spotify for min del, har brukt Spotify premium i en ti års tid nå. Spillelistene er kanskje noe av det aller beste med spotify. Og enkelheten med delte spillelister, collaboration, og ikke minst spotify connect. Fordel med samme GUI på alle enheter, alt fra mobil, pc, spillkonsoll, tv etc. Hadde nok betalt ekstra om det var mulig å få lossless lyd, men klarer meg greit med kvaliteten som den er frem til det skjer. Spotify spiller også din egen musikk. Har forsøkt Tidal et par perioder, og brukervennligheten er ikke stor nok til at det blir permanent bytte til tross for at de satser hardt på å være best på lydkvalitet. Spillelister er elendig på Tidal, og i de periodene jeg har testet ut Tidal så har jeg måtte bruke tredjeparts verktøy for å ha tilgang til spillelistene fra Spotify. Verdien av spillelister føler jeg er noe mange ikke fult skjønner. Etter mange års bruk av streamingstjeneste som spotify så har mange temmelig mange kvalitetslister, og spillelistene er nok noe man ikke tenker særlig på når de bare virker og alltid er der. Men går man over til Tidal så blir det fort veldig tydelig at noe mangler for å gi bruksverdi på nivå med Spotify. Forskjellen i lydkvalitet på Spotify og Tidal er heller ikke sjokkerende. På bra utstyr så hører man forskjell, men ikke på alle innspillinger. Og selv på bra utstyr så må en ofte faktisk lytte aktivt for å skille i lydkvalitet på en blindtest. Ikke alltid musikken brukes til aktiv lytting, mange ganger er det bare gleden av å høre god musikk eller som et middel til sikre konsentrasjon eller stenge ute støy. Apple music har jeg ikke testet slik den er idag og har heller ikke noe jag etter å teste den i nærmeste fremtid. Hadde en kort periode der jeg brukte iTunes mens jeg brukte tid på å hacke bomkjøpet av en iPod. Dette er jo mange år tilbake, og da var det full vendor lock in på iPod. Fikk ikke spilt av musikk jeg selv hadde rippet eller lastet ned. Ville ikke spille av hverken flac, wav eller mp3 filer stock. Etter den opplevelsen har jeg styrt unna alt av produkter fra Apple. Beat, napster og deezer har jeg aldri testet og ser heller ingen grunn til å teste de. De har ingenting å tilby som ikke andre gjør bedre slik jeg ser det. Endret 27. desember 2018 av bojangles 1 Lenke til kommentar
Eldrach Skrevet 28. desember 2018 Del Skrevet 28. desember 2018 Spotify har klart best funksjonalitet, og klart best utvalg av Metal musikk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå