Gå til innhold

GUIDE: Sammenligning av musikkstrømmetjenester Hvilken musikkstrømmetjeneste bør du velge? Forskjellene er større enn vi trodde

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nettop det, det er en strømmetjeneste og ikke en "lagringtjeneste" slik som f.eks ipod. Fra ditt bruk å tolkes så er det kanskje nettop det at du benytter deg av feil type "tjeneste/programvare"?

Tror de aller fleste som bruker såkalte strømmetjenester setter mye mer fokus på mulighet til å finne ny musikk til en hver tid over ekstrem lagrings muligheter (som man får på mp3 spillere).

Jeg f.eks bruker radio funksjonen like mye som mine spillelister (om ikke mer).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Tenkte at tiden var kanskje inne til å prøve noe annet en tidal (siden de kanskje risikerer å gå konkurs?)
Prøver nå ut google music og spotify, klarer ikke å finne noe så enkelt som de siste albumene fra norske artister og country... Google har ikke country som sjanger?!? (Ikke Norsk heller?). Og i spotify finner jeg ikke egne lister for sanger på Norsk. (og ikke de siste albumene på enkel måte. Hører som ofte hele album og ikke "lister".)
Får håpe Tidal ikke går konkurs med det første, er så enkelt å finne de nyeste albumene.

Endret av per parker
Lenke til kommentar

Google er mitt valg pga muligheten for å laste opp egen musikk. Dette fungerer helt smertefritt, i motsetning til Spotify. Men jeg savner mulighet for å spille av musikk i høyere kvalitet, og kunne tenkt meg flere manuelle innstillinger, som f.eks equalizer og crossfade. Skulle også gjerne vært en funksjon som gjorde at all musikken ble avspilt med samme volumstyrke.

Vel.. Har du behov for Equlizer er ikke utstyret godt nok. Her deaktiveres helst equalizere helt (bypass) om nulig for å få mest mulig korrekt og best lydgjengivelse.

Lenke til kommentar

Tanken på å gå tilbake til lokale filer på mobilen istede for spotify har fristet i lengre tid. Hver uke/appupdate av shitify så "glemmer" appen at lokale fimer og spilllistene mine forsatt er på tlf og jeg må slette alt innhold og redownlode/synce alt på nytt. Kun fordi appen ikkje har en basic funksjon som kan spille av lokale filer på tlf. Spotify har etter 10 år ikkje videreutvilket noe nytt.

Lenke til kommentar

Har selv brukt spotify lenge. Kanskje for lenge, for jeg fant nettop frem en gammel minidisk spiller og vart med en gang overrasket over lydkvaliteten. Er vel et tegn på at jeg har blitt vandt til Spotify sin "dårlige" lydkvalitet.

Hva brukere dere? Har vært intrisant å hatt en poll koblet til denne artikelen for å se hva folk bruker.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har selv brukt spotify lenge. Kanskje for lenge, for jeg fant nettop frem en gammel minidisk spiller og vart med en gang overrasket over lydkvaliteten. Er vel et tegn på at jeg har blitt vandt til Spotify sin "dårlige" lydkvalitet.

Hva brukere dere? Har vært intrisant å hatt en poll koblet til denne artikelen for å se hva folk bruker.

Tidal HiFi.

Ingen over, ingen ved siden av. ( lydkvalitet vel og merke)

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

I forbindelse med Google Play Music, så burde det vært nevnt at den nå er inkludering i pakken Youtube Premium kanskje, og til samme priser (singel/familie). Du vil altså til samme pris få reklamefri Youtube, tilgang til den nye tjenesten Youtube Music som samler alt musikalsk innhold på YouTube i egen tjeneste (og egen applikasjon), i tillegg til Play Music. Er diverse kjekt snacks i alle de "tre" tjenestene.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Pfft.

Jeg finner som regel det jeg ønsker å høre på, så ser ikke noen vits i å bytte.

Spotify er en kjempe grei tjeneste, og har abonnert på den i snart 5 år tror jeg? Lar det bare løpe fordi jeg bruker det ofte og er greit for å høre på mine favoritter, samt finne nye låter ved hjelp av "made for you".

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Selv bruker jeg Spotify og er ganske fornøyd med det, ser ikke noen grunn til å bytte. Det eneste som kan være aktuelt er Apple Music, men gidder ikke å bytte. Koster meg uansett det samme.

Tidal ble fullstendig uaktuelt for meg etter at det ble kjent at de manipulerer lyttertallene for gi en større del av kaka til enkelte artister, og topper det hele med å saksøke de som har funnet det ut fordi de ikke vil forholde seg til fakta.

Lenke til kommentar

Kanskje ikke verdens beste ide å vurdere Google Play Music, den av Google's musikkstreamingtjenseter som skal fases ut. YouTube Music er Google's flaggskip musikktjeneste. En tjeneste som i min mening er mye bedre enn Google Play Music, og blandt annet har musikkvideoer, noe som Google Play Music ikke har.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...