MariusJS Skrevet 6. november 2017 Del Skrevet 6. november 2017 Har hørt (og håper) at Spotify kommer med tapsfri musikk. Noen som kjenner til dette? Ble sagt noen for noen år siden ja....ikke en lyd om det siden,så hvis de jobber med det er det en godt bevart hemmelighet https://www.tek.no/artikler/snart-skal-spotify-gi-deg-musikk-i-mye-bedre-kvalitet/377399 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 6. november 2017 Del Skrevet 6. november 2017 Kan også fortelle at Spotify også har en Linux-klient. Det finnes noen hundre millioner Linux-brukere. Det er ikke mange prosentvis, men mange i nummer.:-) Finnes Linux og MacOS klient til Google Music også Lenke til kommentar
Leftie Skrevet 6. november 2017 Del Skrevet 6. november 2017 Kan også fortelle at Spotify også har en Linux-klient. Det finnes noen hundre millioner Linux-brukere. Det er ikke mange prosentvis, men mange i nummer.:-)Finnes Linux og MacOS klient til Google Music også For så vidt. Ikke noe offisielt (hvis ikke GPM har begynt å funke i Chromium), men Google Play Music Desktop Player (som Achelous linka til), fåes til begge de plattformene også. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 6. november 2017 Del Skrevet 6. november 2017 Husk at Spotify er den eneste tjenesten som begrenser antall sanger i offline til 3 333 per enhet, 10 000 sanger totalt over maks tre enheter. Jeg byttet til Tidal av denne grunnen, der kan jeg fylle hele lagringsplassen på telefonen. uff da, kun mulighet til å lagre 3 333 sanger. tydelig en ulempe for de aller fleste Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 6. november 2017 Del Skrevet 6. november 2017 Husk at Spotify er den eneste tjenesten som begrenser antall sanger i offline til 3 333 per enhet, 10 000 sanger totalt over maks tre enheter. Jeg byttet til Tidal av denne grunnen, der kan jeg fylle hele lagringsplassen på telefonen. uff da, kun mulighet til å lagre 3 333 sanger. tydelig en ulempe for de aller fleste Jepp, jeg har 90 000 sanger lagret på mobilen, noen på internt minne andre på MicroSD kortet. Med dårlig 4G dekning flere steder blir det et must å laste ned sangene. 1 Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 6. november 2017 Del Skrevet 6. november 2017 Husk at Spotify er den eneste tjenesten som begrenser antall sanger i offline til 3 333 per enhet, 10 000 sanger totalt over maks tre enheter. Jeg byttet til Tidal av denne grunnen, der kan jeg fylle hele lagringsplassen på telefonen. uff da, kun mulighet til å lagre 3 333 sanger. tydelig en ulempe for de aller fleste Jepp, jeg har 90 000 sanger lagret på mobilen, noen på internt minne andre på MicroSD kortet. Med dårlig 4G dekning flere steder blir det et must å laste ned sangene. Hvorfor har du behov for å ha så mange sanger lagret? Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 6. november 2017 Del Skrevet 6. november 2017 Husk at Spotify er den eneste tjenesten som begrenser antall sanger i offline til 3 333 per enhet, 10 000 sanger totalt over maks tre enheter. Jeg byttet til Tidal av denne grunnen, der kan jeg fylle hele lagringsplassen på telefonen. uff da, kun mulighet til å lagre 3 333 sanger. tydelig en ulempe for de aller fleste Jepp, jeg har 90 000 sanger lagret på mobilen, noen på internt minne andre på MicroSD kortet. Med dårlig 4G dekning flere steder blir det et must å laste ned sangene. Hvorfor har du behov for å ha så mange sanger lagret? Fordi det ikke er god nok dekning til å spille dem av via mobilnettet, som når jeg er ute å kjører. Derfor laster jeg dem heller ned på forhånd. 1 Lenke til kommentar
snubletunge Skrevet 6. november 2017 Del Skrevet 6. november 2017 (endret) Bruker Apple Music då denne støtter begrensning av explicit innhald. Tidlegare abbonerte vi på Spotify, men dei tilbyr ikkje det. Korleis er dei andre på dette? Endret 6. november 2017 av snubletunge Lenke til kommentar
snubletunge Skrevet 6. november 2017 Del Skrevet 6. november 2017 (endret) Sletta Endret 6. november 2017 av snubletunge Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 6. november 2017 Del Skrevet 6. november 2017 Så er det jo google da. Selveste satan blitt. Selskapet som startet opp som en gjeng entusiaster som leverte det brukerne ønsket til å levere kun det som betalende klienter ønsket - selv om det går på tvers av ønskene til brukerne. Helt ærlig så kunne det ikke falt meg inn å betalt en eneste krone til google. Det søppelselskapet har penger nok, og slik de ser ut nå så kommer det ny fork av android og da kan vi vinke farvel til grådige google. Hva er det du er så bitter over? Skal Google Play Music være gratis, mens de andre aktørene i markedet skal ta betalt? Hvorfor er de mer grådige enn andre? Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 7. november 2017 Del Skrevet 7. november 2017 Husk at Spotify er den eneste tjenesten som begrenser antall sanger i offline til 3 333 per enhet, 10 000 sanger totalt over maks tre enheter. Jeg byttet til Tidal av denne grunnen, der kan jeg fylle hele lagringsplassen på telefonen.uff da, kun mulighet til å lagre 3 333 sanger. tydelig en ulempe for de aller fleste Jepp, jeg har 90 000 sanger lagret på mobilen, noen på internt minne andre på MicroSD kortet. Med dårlig 4G dekning flere steder blir det et must å laste ned sangene.Hvorfor har du behov for å ha så mange sanger lagret? Fordi det ikke er god nok dekning til å spille dem av via mobilnettet, som når jeg er ute å kjører. Derfor laster jeg dem heller ned på forhånd. Jeg må ha en veldig dårlig/kjedelig musikk smak.. Jeg klarer meg med langt under 90 000 sanger (tror jeg har ca 250 sanger lagret på min spille liste, og 20-50 til min datter). Men er vertfall bra at du har funnet noe som funker for deg. Skal jeg være helt ærlig så viste jeg faktisk ikke at det fantes en grense på 3333 sanger, tror dette ikke er noe problem for de aller fleste. Hvor mye plass tar de 90 000 sagnene du har lagret på din telefon? Hvordan gjør du det med play list osv? Har du egne MicroSD pr sjanger? Spør da jeg faktisk er nyskjerrig på hvordan dette fakisk fungerer for deg Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 7. november 2017 Del Skrevet 7. november 2017 Husk at Spotify er den eneste tjenesten som begrenser antall sanger i offline til 3 333 per enhet, 10 000 sanger totalt over maks tre enheter. Jeg byttet til Tidal av denne grunnen, der kan jeg fylle hele lagringsplassen på telefonen.uff da, kun mulighet til å lagre 3 333 sanger. tydelig en ulempe for de aller fleste Jepp, jeg har 90 000 sanger lagret på mobilen, noen på internt minne andre på MicroSD kortet. Med dårlig 4G dekning flere steder blir det et must å laste ned sangene.Hvorfor har du behov for å ha så mange sanger lagret?Fordi det ikke er god nok dekning til å spille dem av via mobilnettet, som når jeg er ute å kjører. Derfor laster jeg dem heller ned på forhånd. Jeg må ha en veldig dårlig/kjedelig musikk smak.. Jeg klarer meg med langt under 90 000 sanger (tror jeg har ca 250 sanger lagret på min spille liste, og 20-50 til min datter). Men er vertfall bra at du har funnet noe som funker for deg. Skal jeg være helt ærlig så viste jeg faktisk ikke at det fantes en grense på 3333 sanger, tror dette ikke er noe problem for de aller fleste. Hvor mye plass tar de 90 000 sagnene du har lagret på din telefon? Hvordan gjør du det med play list osv? Har du egne MicroSD pr sjanger? Spør da jeg faktisk er nyskjerrig på hvordan dette fakisk fungerer for deg Jeg hører på musikk hver dag og går veldig fort lei av en spilleliste, selv om den har flere tusen sanger. Så da lager jeg bare nye lister og har så mange som mulig slik jeg unngår å gå lei, og har dem lastet ned til telefonminnet + MicroSD kortet. Om jeg har Wifi eller god 4G dekning så bruker jeg bare sang generatoren i klienten som henter inn sanger etter hvilken sjanger jeg velger. Lenke til kommentar
R1200CL Skrevet 8. november 2017 Del Skrevet 8. november 2017 Roon Perfekt om du har Tidal og egne filer. Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 8. november 2017 Del Skrevet 8. november 2017 Så er det jo google da. Selveste satan blitt. Selskapet som startet opp som en gjeng entusiaster som leverte det brukerne ønsket til å levere kun det som betalende klienter ønsket - selv om det går på tvers av ønskene til brukerne. Helt ærlig så kunne det ikke falt meg inn å betalt en eneste krone til google. Det søppelselskapet har penger nok, og slik de ser ut nå så kommer det ny fork av android og da kan vi vinke farvel til grådige google. Hva er det du er så bitter over? Skal Google Play Music være gratis, mens de andre aktørene i markedet skal ta betalt? Hvorfor er de mer grådige enn andre? Er ikke bitter, jeg bare tar et aktivt valg på hvor jeg legger igjen mine sure kroner. Og det blir ikke hos google, fordi jeg er fundamentalt uenig i måten de har behandlet brukerdata, og helt sikkert også vil forholde seg til brukerdata i årene fremover. Og når vi er på forskjellige planeter så velger jeg heller å gi mine kroner til andre for musikken jeg ønsker å lytte til. Selv om det betyr at jeg mister et par fordeler som google play music kunne gitt meg. Men det valget det står fjellstøtt og det lever jeg veldig godt med. Om du ikke skjønner hvordan jeg kan mene at google er mer grådige enn andre så anbefaler jeg deg å slå på ad blocker og søke Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 8. november 2017 Del Skrevet 8. november 2017 Husk at Spotify er den eneste tjenesten som begrenser antall sanger i offline til 3 333 per enhet, 10 000 sanger totalt over maks tre enheter. Jeg byttet til Tidal av denne grunnen, der kan jeg fylle hele lagringsplassen på telefonen.uff da, kun mulighet til å lagre 3 333 sanger. tydelig en ulempe for de aller fleste Jepp, jeg har 90 000 sanger lagret på mobilen, noen på internt minne andre på MicroSD kortet. Med dårlig 4G dekning flere steder blir det et must å laste ned sangene.Hvorfor har du behov for å ha så mange sanger lagret? Fordi det ikke er god nok dekning til å spille dem av via mobilnettet, som når jeg er ute å kjører. Derfor laster jeg dem heller ned på forhånd. Ja jeg skjønner at du ønsker dine favoritter tilgjengelig til enhver tid, men nå har vel ikke 90.000 favorittlåter? Om du hadde forsøkt så hadde du kanskje vært fornøyd med 3.333 låter lokalt på mobilen? Ja med mindre du bor veldig grisgrendt til slik at du opplever dårlig 4G på daglig basis, og dårlig 4G er mer regelen enn unntaket. Men så har vel Tidal kanskje noe i eula'n om at du mister tilgang om du defaulter betaling, eller Tidal går belly up? Vips så har du vært for lenge uten kontakt med Tidal server også er dine 90 000 låter krypterte enere og nuller du ikke har noen glede av? Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 8. november 2017 Del Skrevet 8. november 2017 Husk at Spotify er den eneste tjenesten som begrenser antall sanger i offline til 3 333 per enhet, 10 000 sanger totalt over maks tre enheter. Jeg byttet til Tidal av denne grunnen, der kan jeg fylle hele lagringsplassen på telefonen.uff da, kun mulighet til å lagre 3 333 sanger. tydelig en ulempe for de aller fleste Jepp, jeg har 90 000 sanger lagret på mobilen, noen på internt minne andre på MicroSD kortet. Med dårlig 4G dekning flere steder blir det et must å laste ned sangene.Hvorfor har du behov for å ha så mange sanger lagret? Fordi det ikke er god nok dekning til å spille dem av via mobilnettet, som når jeg er ute å kjører. Derfor laster jeg dem heller ned på forhånd. Ja jeg skjønner at du ønsker dine favoritter tilgjengelig til enhver tid, men nå har vel ikke 90.000 favorittlåter? Om du hadde forsøkt så hadde du kanskje vært fornøyd med 3.333 låter lokalt på mobilen? Ja med mindre du bor veldig grisgrendt til slik at du opplever dårlig 4G på daglig basis, og dårlig 4G er mer regelen enn unntaket. Men så har vel Tidal kanskje noe i eula'n om at du mister tilgang om du defaulter betaling, eller Tidal går belly up? Vips så har du vært for lenge uten kontakt med Tidal server også er dine 90 000 låter krypterte enere og nuller du ikke har noen glede av? Jeg går meget fort lei av en spilleliste med flere tusen sanger, det kan være i løpet av en enkelt dag da jeg sorterer listene etter sjanger. Jeg har kanskje en spilleliste med 5000 blues sanger, en annen med 6000 80-tallshits og en annen med 10 000 rocke/metal sanger. Og som med de fleste andre musikkstrømmetjenester, så får man beskjed når man må logge seg på på nytt for å fortsette å ha tilgang til offline. Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 8. november 2017 Del Skrevet 8. november 2017 (endret) Men da er du jo ikke lei låtene, for du ha jo ikke hørt låtene. Du har hørt utdrag fra spillelistene. Det du trenger er jo bedre spillelister ikke 100 000 ekstra låter på mobilen. Forresten, spillelister der er spotify virkelig god. Du kan slippe hele jobben med spillelister på spotify. Og når du har bedre spillelister så vil du kanskje 3.333 låter offline til å være helt ok. Ja om ikke så kan du jo 3333 nye i bilen, og ennå 3333 på pc/mac. Endret 8. november 2017 av bojangles Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 8. november 2017 Del Skrevet 8. november 2017 (endret) Om vi sier at en låt i snitt er på vel 3 minutter så vil 3333 låter gi deg 168 timer sammenhengende musikk, eller 7 døgn sammenhengende. Så selv dine absolutt favoritterlåter varer lenge offline også hos spotify. OG med tanke på at du kan fylle opp 3 enheter så kan du altså kjøre non stop musikk døgnet rundt i 3 hele uker. Selv på en seriøs makkarunde så klarer du ikke spille deg gjennom alle låtene i løpet av 3 uker. Og skulle du komme gjennom alle låtene så tenker eg dansefoten begynner å bli temmelig tung de siste par døgnene. Endret 9. november 2017 av bojangles Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 9. november 2017 Del Skrevet 9. november 2017 Om vi sier at en låt i snitt er på vel 3 minutter så vil 3333 låter gi deg 168 timer sammenhengende musikk, eller 7 døgn sammenhengende. Så selv dine absolutt favoritterlåter varer lenge offline også hos spotify. OG med tanke på at du kan fylle opp 3 enheter så kan du altså kjøre non stop musikk døgnet rundt i 3 hele uker. Selv på en seriøs makkarunde så klarer du ikke spille deg gjennom alle låtene i løpet av 3 uker. Og skulle du komme gjennom alle låtene så tenker eg dansefoten begynner å bli temmelig tung de siste par døgnene. Jeg MÅ ikke høre hver jævla sang på spillelisten. Og utvalget på 3333 sanger er dermed tragisk lite, Spotify kan ikke tas seriøst når de innfører slike begrensninger. På PC er jeg tilkoblet WIFI, så da er det ingen grunn til å laste ned sangene. Hvorfor i all verden skal jeg ikke få fylle opp all den lagringsplassen på mobilen min? Den gamle iPoden min fra gamle dager med 160 GB hadde jeg fylt til randen og selv den hadde jeg flere sanger på enn det Spotify tillater nå. Hadde jeg hatt 10 TB lagringsplass på mobilen min kunne jeg kanskje lastet ned alle spillelistene jeg har også. Med Tidal er det bare lagringsplassen som begrenser. Nei takk, jeg går nok aldri tilbake til et så gammeldags selskap som Spotify. 1 Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 9. november 2017 Del Skrevet 9. november 2017 Jeg tar spotify seriøst selv om de har en grense på 3333 sanger. Husk at behovet er forskjellig fra bruker til bruker. Tydeligvis veldig stor forskjell i noen tilfeller. Viktigste er at DU finner noe som passer for DEG Personlig er jeg glad for det gammeldagse selskapet spotify. Ja det kan hende det har noen få ulemper sammenlignet med ipod fra gamle dager, men fordelene er mange. Om du enda har din gamle ipod så kanskje den passer bedre ditt bruk? Streaming tjenester passer ikke alle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå