Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Ryggplage

Kaneltryne

Anbefalte innlegg

Jeg leste litt om at ryggraden konstant blir sammenpressa av å holde kroppsvekten din oppe på tross av tyngdekraften 24/7, og at det derfor var sunt for ryggen og ''strekkes ut'' av å henge på en stang med bena over bakkenivå. 

Prøvde dette og hang i ca 30 sekunder, og når jeg slapp grepet og landa, så fikk jeg omtrent en sjokkbølge av smerte i korsryggen, og dette vedvarte i kanskje 5 minutter, hvor det kunne gjøre litt vondt om jeg gikk, lente meg til sidene, eller bøyde meg. Jeg måtte bevege meg veldig sakte, for plutselig kom jeg til et punkt hvor det føles ut som om kroppen bare skyter ut nervesmerter eller noe. 

I dag, dagen etterpå er jeg fortsatt litt øm i korsryggen merker jeg. Noen som har peiling på hva det kan være og om det kan tyde på noe skade jeg kan forebygge. Har hørt mye om ''herniated disc'' eller sånne ''lumbar discs'' som sklir ut av plass, men vet ikke helt hva det er. Hva kan gjøre at ryggen min taklet så dårlig og strekkes ut, også bli belasta igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...