Kaneltryne Skrevet 4. november 2017 Del Skrevet 4. november 2017 Jeg leste litt om at ryggraden konstant blir sammenpressa av å holde kroppsvekten din oppe på tross av tyngdekraften 24/7, og at det derfor var sunt for ryggen og ''strekkes ut'' av å henge på en stang med bena over bakkenivå. Prøvde dette og hang i ca 30 sekunder, og når jeg slapp grepet og landa, så fikk jeg omtrent en sjokkbølge av smerte i korsryggen, og dette vedvarte i kanskje 5 minutter, hvor det kunne gjøre litt vondt om jeg gikk, lente meg til sidene, eller bøyde meg. Jeg måtte bevege meg veldig sakte, for plutselig kom jeg til et punkt hvor det føles ut som om kroppen bare skyter ut nervesmerter eller noe. I dag, dagen etterpå er jeg fortsatt litt øm i korsryggen merker jeg. Noen som har peiling på hva det kan være og om det kan tyde på noe skade jeg kan forebygge. Har hørt mye om ''herniated disc'' eller sånne ''lumbar discs'' som sklir ut av plass, men vet ikke helt hva det er. Hva kan gjøre at ryggen min taklet så dårlig og strekkes ut, også bli belasta igjen? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 4. november 2017 Del Skrevet 4. november 2017 Du fikk vel en nerve i klem. Høres lite lurt ut å fortsette med dette uten at du har får sjekket opp i det. Lenke til kommentar
Hønsehjerne Skrevet 4. november 2017 Del Skrevet 4. november 2017 Er sikkert bare en kink? Lenke til kommentar
Dagner Skrevet 4. november 2017 Del Skrevet 4. november 2017 Sykt hvordan folk spør om noe så viktig som sin egen rygg på et online forum fullt av random folk. Gå til legen din, ryggplager ødelegger livene til folk. 1 Lenke til kommentar
Hønsehjerne Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 90% av pasientene hadde blitt friske med mosjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå