Prizefighter Skrevet 3. november 2017 Del Skrevet 3. november 2017 Hei, Har en Mercedes A klasse (Diesel) som pålitelig hver morgen nøler under start. Har ladet batteriet, uten særlig bedring. Nylig byttet glødeplugger og gløderille på bilverksted. Nå er det ingen feilmeldinger på dashbordet. Spør åpent på forumet etter råd, før jeg eventuelt på nytt går tilbake til verkstedet, da jeg ikke er veldig bilkyndig. Jeg må som regel vri nøkkelen minst 2, oftest 3 ganger før den klarer å starte. Noen som har noen gode råd? Noe jeg kan gjøre/teste? Bilen er godt tatt vare på med regelmessige servicer. Kan ta et lydopptak om det hjelper. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 Hvor gammelt er batteriet? Er det dårlig vil det ikke hjelpe å lade det. 1 Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 10. november 2017 Forfatter Del Skrevet 10. november 2017 Takk for svar! Bilen er fra 2012, så batteriet (AGM) er vel 5 år. Skjønner, det var jeg ikke fult klar over. Det ble målt til 16’6 volt eller ohm. I hvert fall, det karen sa var at ideell verdi på batteriet er 18. I dag tok det 5 ganger å starte bilen. Flere anledninger trodde jeg den ville starte, men nåla på dashbordet gikk bare litt opp. Kan være at tanken var litt lav. Mer innspill? De verdsettes. Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 11. november 2017 Del Skrevet 11. november 2017 Merker du forskjell når det er kaldt eller varmt ute? /OLe Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 11. november 2017 Del Skrevet 11. november 2017 Takk for svar! Bilen er fra 2012, så batteriet (AGM) er vel 5 år. Skjønner, det var jeg ikke fult klar over. Det ble målt til 16’6 volt eller ohm. I hvert fall, det karen sa var at ideell verdi på batteriet er 18. Karen har ikke peiling. Du skal ha ca. 12,6V på batteriet når det er fulladet. Ca. 14,4V med motoren i gang. ved 16,6V så er batteriet ødelagt. Det betyr at ladesystemet ditt er helt ødelagt og du bør ikke engang prøve å starte. over 16V kan ødelegge omtrent det som er av elektronikk i bilen. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 11. november 2017 Forfatter Del Skrevet 11. november 2017 Bilen idlet når han målte. Han fant ut at batteriets modell er AGM SK800 eller noe i den gata. Angående spørsmålet over om temperatur. Jeg er litt usikker, men jeg tror at det er litt vanskeligere når det er kaldt. Det har riktignok vært generelt vanskelig på +2/+3. Når jeg først får den i gang, er det ikke noe problem å starte den igjen hele dagen. Det er bare etter natten. Hadde litt lite diesel i tanken og følte det ikke hjalp på smartingen heller. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 11. november 2017 Forfatter Del Skrevet 11. november 2017 Jeg venter på at glødelampa skal forsvinne før keg veie om. Det jeg ikke nevnte over var at, angivelig så var 18V optimalt for bilen under isling (sjekket noe i systemet sitt). Kam det være lurt å sjekke om mass air flow sensoren trenger litt rens? Synes den idler med en litt grov tone. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 11. november 2017 Forfatter Del Skrevet 11. november 2017 Dette høres riktig ut https://mercedessource.com/problems/fuel-delivery/diesel-engine-taking-too-long-start-the-morning Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 12. november 2017 Del Skrevet 12. november 2017 Dette høres riktig ut https://mercedessource.com/problems/fuel-delivery/diesel-engine-taking-too-long-start-the-morning Nettopp Det er derfor jeg spurte om forskjell ved lav og høy omgivelsestemperatur. Hvis du kan sette bilen i en varm garasje over natten, og den starter raskt om morgenen så er det antakelig glødepluggrelatert. I motsatt fall har det noe med dieseltilførselen å gjøre. Ole Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 12. november 2017 Forfatter Del Skrevet 12. november 2017 . Dette høres riktig ut https://mercedessource.com/problems/fuel-delivery/diesel-engine-taking-too-long-start-the-morning Nettopp Det er derfor jeg spurte om forskjell ved lav og høy omgivelsestemperatur. Hvis du kan sette bilen i en varm garasje over natten, og den starter raskt om morgenen så er det antakelig glødepluggrelatert. I motsatt fall har det noe med dieseltilførselen å gjøre. Ole Takker for svar. Finner ingen overbevisende årsakssammenheng mellom temperatur og start av bil. Lenke til kommentar
Beyma Skrevet 12. november 2017 Del Skrevet 12. november 2017 . Dette høres riktig ut https://mercedessource.com/problems/fuel-delivery/diesel-engine-taking-too-long-start-the-morning Nettopp Det er derfor jeg spurte om forskjell ved lav og høy omgivelsestemperatur. Hvis du kan sette bilen i en varm garasje over natten, og den starter raskt om morgenen så er det antakelig glødepluggrelatert. I motsatt fall har det noe med dieseltilførselen å gjøre. Ole Takker for svar. Finner ingen overbevisende årsakssammenheng mellom temperatur og start av bil.Da synes jeg du skal lete litt til. Sett bilen i en varm garasje over natten og se om du har samme problem. Da er du et steg nærmere feilkilden/ene Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 12. november 2017 Forfatter Del Skrevet 12. november 2017 Takk for svar, men jeg har ikke tilgang til garasje! Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 13. november 2017 Forfatter Del Skrevet 13. november 2017 Oppdatering. Var hos Mercedes i dag. Endte med å kjøpe drivstoffrens. Det kunne være skittent drivstoffilter. De var enig i at det kunne være et «backflow» problem. Har dermed fylt rensemiddelet i tanken, tanket helt opp og parkert bilen med snuten som peker oppover i en bakke (parkerer vanligvis i en slight nedoverbakke, men da peker den nedover). Legger ved en lenke til et videoklipp av startproblemet i dag tidlig. Det var en av de «bedre» dagene; bare tre forsøk. https://m.youtube.com/watch?v=gBDGhQW51SQ&feature=youtu.be Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 15. november 2017 Forfatter Del Skrevet 15. november 2017 Dag 2 med drivstoffrens. Startet på andre forsøk, noe som er bedring. Vet ikke om det er tilfeldighet, men vi får se om noen dager til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå