Dubious Skrevet 8. november 2017 Del Skrevet 8. november 2017 Edit: Staten har ikke baller til å øke avgiftene på diesel-drivstoff. Det er derfor de går etter årsavgift, bomavgift for diesel og lignende i stedet. De skal øke dieselavgiften med 60øre i 2018 Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 8. november 2017 Del Skrevet 8. november 2017 Da vil den fremdeles være et par kroner billigere enn bensin. Med mindre de legger på avgiften å bensin også. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 9. november 2017 Del Skrevet 9. november 2017 Da vil den fremdeles være et par kroner billigere enn bensin. Med mindre de legger på avgiften å bensin også. Sto at de ikke skulle røre bensinavgiften Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. november 2017 Del Skrevet 9. november 2017 Jeg har hørt den regla før, så jeg tror ingenting på det før jeg er det på pumpeprisene. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 9. november 2017 Del Skrevet 9. november 2017 Drivstoffprisene har gått opp mye mer enn det de har økt avgiftene Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 9. november 2017 Forfatter Del Skrevet 9. november 2017 Det ble en V60 Hybrid Blir digg å bytte ut min A6 1.8T 2002 mod. Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 11. november 2017 Del Skrevet 11. november 2017 Grattis med ny bil. Hva var egentlig diesel-hybrid-alternativet ditt i den klassen? Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 12. november 2017 Forfatter Del Skrevet 12. november 2017 Det var egentlig ingen alternativ til hybrid. Skulle jeg hatt noe annet hadde det kostet en del mer. Hadde et budsjett på 350k og fikk denne da med summum pakken, nye felger og dekk dab+ og 1 års garanti som jegvkan utvide etterhvert til 338k. Hadde hverken lyst på Nissan eller Toyota hybrid pga æsj faktoren og premium følelse. Alternativet var en Skoda bensin. Hvis folk virkelig var imot diesel, Men her var det mye delte meninger. Lenke til kommentar
OMyre Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 Vurdrerte tidligere å kjøpe ladbar hybrid. Men etter å ha lest med opp på mange tester og spesifikasjeoner så blir jeg veldig i tvil. Selvfølgelig er dise bilene billigere, men vurderer nå å kjøpe en rein bensinbil. Grunnen er som følger. 1. En ladbar hybrid har en tung batteri pakke i kombinasjon med en el-motor. Ofte utgjør denne ekstra vekten ca 300 kg + / -. En gjennomgående kommentar fra mange tester er at bilen føles tyngre på vinteren, og under aktiv kjøring. Mange komenterer også at bilen blir mere understyrt og generelt dårligere på vinterføre med så mye vekt bak. 2. Jeg er en person som kjøper en bil og har denne gjerne i mange år. Hva skjer når batteripakken en gang ikke fungerer? Da må denne byttes, noe som kan bli svært dyrt, Da sitter en evnt igjen med , eks Pasat GLE, en 150hk TSI med en ekstra vekt på flere hundre unødvendige kg i bagasjerommet. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 2. Jeg er en person som kjøper en bil og har denne gjerne i mange år. Hva skjer når batteripakken en gang ikke fungerer? Da må denne byttes, noe som kan bli svært dyrt, Da sitter en evnt igjen med , eks Pasat GLE, en 150hk TSI med en ekstra vekt på flere hundre unødvendige kg i bagasjerommet. Alt tyder på at moderne batteripakker brukt i bil varer bilens levetid. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 Det hjelper lite hvis det er batteriet som bestemmer bilens levetid. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 Det hjelper lite hvis det er batteriet som bestemmer bilens levetid. Men det er det ikke. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 Alt tyder på at moderne batteripakker brukt i bil varer bilens levetid. Litt som at Honda uansett ikke rustet opp før de hadde passert det Honda mente var bilens levetid? Forbauset ble han nok, direktøren i Honda, da han fikk vite at alderen før skroting av biler i Norge for mange merker er mer enn 15 år.. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 Alt tyder på at moderne batteripakker brukt i bil varer bilens levetid.Litt som at Honda uansett ikke rustet opp før de hadde passert det Honda mente var bilens levetid?Forbauset ble han nok, direktøren i Honda, da han fikk vite at alderen før skroting av biler i Norge for mange merker er mer enn 15 år.. Nei. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 Alt tyder på at moderne batteripakker brukt i bil varer bilens levetid.Litt som at Honda uansett ikke rustet opp før de hadde passert det Honda mente var bilens levetid?Forbauset ble han nok, direktøren i Honda, da han fikk vite at alderen før skroting av biler i Norge for mange merker er mer enn 15 år.. Nei. Hvor lang regner de med at bilens levetid er når batteriet skal vare ut bilens levetid? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 22. november 2017 Del Skrevet 22. november 2017 Alt tyder på at moderne batteripakker brukt i bil varer bilens levetid.Litt som at Honda uansett ikke rustet opp før de hadde passert det Honda mente var bilens levetid?Forbauset ble han nok, direktøren i Honda, da han fikk vite at alderen før skroting av biler i Norge for mange merker er mer enn 15 år..Nei.Hvor lang regner de med at bilens levetid er når batteriet skal vare ut bilens levetid? Nissan rengner med 20-30% tap etter 200 000, tesla regner med 10% etter 300 000 for å nevne noen. Flere av biltypene har kjørt mye lengre enn dette etterhvert. Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 22. november 2017 Forfatter Del Skrevet 22. november 2017 Vurdrerte tidligere å kjøpe ladbar hybrid. Men etter å ha lest med opp på mange tester og spesifikasjeoner så blir jeg veldig i tvil. Selvfølgelig er dise bilene billigere, men vurderer nå å kjøpe en rein bensinbil. Grunnen er som følger. 1. En ladbar hybrid har en tung batteri pakke i kombinasjon med en el-motor. Ofte utgjør denne ekstra vekten ca 300 kg + / -. En gjennomgående kommentar fra mange tester er at bilen føles tyngre på vinteren, og under aktiv kjøring. Mange komenterer også at bilen blir mere understyrt og generelt dårligere på vinterføre med så mye vekt bak. 2. Jeg er en person som kjøper en bil og har denne gjerne i mange år. Hva skjer når batteripakken en gang ikke fungerer? Da må denne byttes, noe som kan bli svært dyrt, Da sitter en evnt igjen med , eks Pasat GLE, en 150hk TSI med en ekstra vekt på flere hundre unødvendige kg i bagasjerommet. 1. Før jeg byttet bil kjørte jeg en A6 som veide 1430kg, Volvoen veier 1874kg og det merkes. Den veier 54kg mer enn en Audi Q5. Begynner å bli vandt til det, men tenker at jeg ikke tørr å kjøre inn i en sving like fort som jeg gjorde med A6en. Det positive er at bilen rekker frem og tilbake fra jobb på en lading. 2. Vet ikke. Har garanti som jeg kan utvide frem til 2021 eller bilen har kjørt 150km. Hvis man ikke gidder å reparere batteriet kan vel dette taes ut? Så slipper man vekten. Lenke til kommentar
tendilenz Skrevet 23. november 2017 Del Skrevet 23. november 2017 Hvis man ikke gidder å reparere batteriet kan vel dette taes ut? Så slipper man vekten. Tviler på at det er så enkelt Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 23. november 2017 Del Skrevet 23. november 2017 Hvis man ikke gidder å reparere batteriet kan vel dette taes ut? Så slipper man vekten. Tviler på at det er så enkelt Når dette blir en problemstilling vil det nok bli mulig. Om ikke software i bilen skulle tillate å fjerne batteriene vil det komme "dummy" batterier som kan lure elektronikken. Ikke noe jeg ville fryktet. Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 3. desember 2017 Del Skrevet 3. desember 2017 (endret) Så lenge man har en tur på 5mil+ sammenhengende hver 14 dag, og man ikke bor i nærheten av Oslo, Bergen eller Trondheim går det sikkert bra med diesel. Alle andre bør velge el eller bensin. Bomringen i Oslo koster 10kr mer pr passering om man har diesel, og værre skal det bli... heldigvis. Diesel burde aldri blitt levert i personbiler. De har aldri klart utslippskrav uten å jukse. De gir mye lokal forurensing, rett og slett en pest og en plage. I tillegg er motorene kompliserte og veldig dyre å vedlikeholde. Endret 3. desember 2017 av bzzlink Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå