Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ulemper/Fordeler med hybrid diesel eller hybrid bensin?


Emsal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var egentlig ingen alternativ til hybrid. Skulle jeg hatt noe annet hadde det kostet en del mer. Hadde et budsjett på 350k og fikk denne da med summum pakken, nye felger og dekk dab+ og 1 års garanti som jegvkan utvide etterhvert til 338k.

 

Hadde hverken lyst på Nissan eller Toyota hybrid pga æsj faktoren og premium følelse.

 

Alternativet var en Skoda bensin. Hvis folk virkelig var imot diesel, Men her var det mye delte meninger.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vurdrerte tidligere å kjøpe ladbar hybrid. Men etter å ha lest med opp på mange tester og spesifikasjeoner så blir jeg veldig i tvil. Selvfølgelig er dise bilene billigere, men vurderer nå å kjøpe en rein bensinbil. Grunnen er som følger.

 

1. En ladbar hybrid har en tung batteri pakke i kombinasjon med en el-motor. Ofte utgjør denne ekstra vekten ca 300 kg + / -. En gjennomgående kommentar fra mange tester er at bilen føles tyngre på vinteren, og under aktiv kjøring. Mange komenterer også at bilen blir mere understyrt og generelt dårligere på vinterføre med så mye vekt bak. 

 

2. Jeg er en person som kjøper en bil og har denne gjerne i mange år. Hva skjer når batteripakken en gang ikke fungerer? Da må denne byttes, noe som kan bli svært dyrt, Da sitter en evnt igjen med , eks Pasat GLE, en 150hk TSI med en ekstra vekt på flere hundre unødvendige kg i bagasjerommet.

Lenke til kommentar

 

2. Jeg er en person som kjøper en bil og har denne gjerne i mange år. Hva skjer når batteripakken en gang ikke fungerer? Da må denne byttes, noe som kan bli svært dyrt, Da sitter en evnt igjen med , eks Pasat GLE, en 150hk TSI med en ekstra vekt på flere hundre unødvendige kg i bagasjerommet.

 

Alt tyder på at moderne batteripakker brukt i bil varer bilens levetid. 

Lenke til kommentar

Alt tyder på at moderne batteripakker brukt i bil varer bilens levetid.

Litt som at Honda uansett ikke rustet opp før de hadde passert det Honda mente var bilens levetid?

Forbauset ble han nok, direktøren i Honda, da han fikk vite at alderen før skroting av biler i Norge for mange merker er mer enn 15 år..

Lenke til kommentar

 

Alt tyder på at moderne batteripakker brukt i bil varer bilens levetid.

Litt som at Honda uansett ikke rustet opp før de hadde passert det Honda mente var bilens levetid?Forbauset ble han nok, direktøren i Honda, da han fikk vite at alderen før skroting av biler i Norge for mange merker er mer enn 15 år..

Nei.

Lenke til kommentar

 

 

Alt tyder på at moderne batteripakker brukt i bil varer bilens levetid.

Litt som at Honda uansett ikke rustet opp før de hadde passert det Honda mente var bilens levetid?Forbauset ble han nok, direktøren i Honda, da han fikk vite at alderen før skroting av biler i Norge for mange merker er mer enn 15 år..

 

Nei.

 

Hvor lang regner de med at bilens levetid er når batteriet skal vare ut bilens levetid?

Lenke til kommentar

 

 

 

Alt tyder på at moderne batteripakker brukt i bil varer bilens levetid.

Litt som at Honda uansett ikke rustet opp før de hadde passert det Honda mente var bilens levetid?Forbauset ble han nok, direktøren i Honda, da han fikk vite at alderen før skroting av biler i Norge for mange merker er mer enn 15 år..
Nei.
Hvor lang regner de med at bilens levetid er når batteriet skal vare ut bilens levetid?

Nissan rengner med 20-30% tap etter 200 000, tesla regner med 10% etter 300 000 for å nevne noen. Flere av biltypene har kjørt mye lengre enn dette etterhvert.

Lenke til kommentar

Vurdrerte tidligere å kjøpe ladbar hybrid. Men etter å ha lest med opp på mange tester og spesifikasjeoner så blir jeg veldig i tvil. Selvfølgelig er dise bilene billigere, men vurderer nå å kjøpe en rein bensinbil. Grunnen er som følger.

 

1. En ladbar hybrid har en tung batteri pakke i kombinasjon med en el-motor. Ofte utgjør denne ekstra vekten ca 300 kg + / -. En gjennomgående kommentar fra mange tester er at bilen føles tyngre på vinteren, og under aktiv kjøring. Mange komenterer også at bilen blir mere understyrt og generelt dårligere på vinterføre med så mye vekt bak. 

 

2. Jeg er en person som kjøper en bil og har denne gjerne i mange år. Hva skjer når batteripakken en gang ikke fungerer? Da må denne byttes, noe som kan bli svært dyrt, Da sitter en evnt igjen med , eks Pasat GLE, en 150hk TSI med en ekstra vekt på flere hundre unødvendige kg i bagasjerommet.

 

1. Før jeg byttet bil kjørte jeg en A6 som veide 1430kg, Volvoen veier 1874kg og det merkes. Den veier 54kg mer enn en Audi Q5. Begynner å bli vandt til det, men tenker at jeg ikke tørr å kjøre inn i en sving like fort som jeg gjorde med A6en. Det positive er at bilen rekker frem og tilbake fra jobb på en lading.

 

2. Vet ikke. Har garanti som jeg kan utvide frem til 2021 eller bilen har kjørt 150km. Hvis man ikke gidder å reparere batteriet kan vel dette taes ut? Så slipper man vekten.

Lenke til kommentar

 

Hvis man ikke gidder å reparere batteriet kan vel dette taes ut? Så slipper man vekten.

Tviler på at det er så enkelt :)

Når dette blir en problemstilling vil det nok bli mulig. Om ikke software i bilen skulle tillate å fjerne batteriene vil det komme "dummy" batterier som kan lure elektronikken.

Ikke noe jeg ville fryktet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Så lenge man har en tur på 5mil+ sammenhengende hver 14 dag, og man ikke bor i nærheten av Oslo, Bergen eller Trondheim går det sikkert bra med diesel.

 

Alle andre bør velge el eller bensin. Bomringen i Oslo koster 10kr mer pr passering om man har diesel, og værre skal det bli... heldigvis.

 

Diesel burde aldri blitt levert i personbiler. De har aldri klart utslippskrav uten å jukse. De gir mye lokal forurensing, rett og slett en pest og en plage. I tillegg er motorene kompliserte og veldig dyre å vedlikeholde.

Endret av bzzlink
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...