Ludvig86 Skrevet 3. november 2017 Del Skrevet 3. november 2017 Heisann! Jeg har mistet litt kontrollen på hva jeg har backup av og ikke. Har Dropbox konto som skal overføre alt jeg tar/får av bilder til en Dropbox mappe, men dette fungerer bare av og til, og mange bilder blir igjen kun på telefonen. Jeg har nå en stappfull telefon, og jeg vil slette alt av bilder og videoer. Etter en backup såklart. Problemet er at jeg ikke klarer å finne en måte å overføre alle (1227stk) filene til maskinen på uten problemer. Jeg prøvde å Gå inn på "Galleri", merke alle filene og velge "del". Da får jeg opp alternativer som: "del som bildefiler" eller "del som videofiler". Det er jo både bilde og videofiler. Jeg har nå prøvd å funnet bildene jeg har på telefonen, på maskinen, for så å slette det. Men det er rimelig tungvindt. Andre måter å gjøre dette lett og sømløst på? Takker for alle innspill! Lenke til kommentar
Cipher Panda Skrevet 3. november 2017 Del Skrevet 3. november 2017 En annen løsning kan være å bruke OneDrive for å laste opp filene og deretter hente de via PC. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 3. november 2017 Del Skrevet 3. november 2017 På Mac har du appen Image Capture/Bildeoverføring - den funker fino. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 3. november 2017 Del Skrevet 3. november 2017 Kan du ikke bare koble til telefonen med USB og overføre med kabel? Pleier å ligge en mappe med navnet DCIM som har alle bildene på telefonens internminne (eller minnekort). 1 Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 4. november 2017 Forfatter Del Skrevet 4. november 2017 Telefonen er koblet til via kabel, men den dukker ikke opp på maskinen. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 4. november 2017 Del Skrevet 4. november 2017 Hva mener du med "dukker ikke opp"? macOS leser ikke telefonen din som et eksternt lagringsmedie. Sett telefonen i USB eller kamera-modus (tilkoblingen) og start Bildeoverføring. Hva skjer da? Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 4. november 2017 Forfatter Del Skrevet 4. november 2017 Jeg får følgende valg på telefonen: Bruk USB til å: - Overføre mediefiler Overfør mediefiler til en datamaskin via en MTP-tilkobling. - Overføre bilder Overfør bilder og andre filer via en PTP-tilkobling hvis MTP ikke støttes. Koble til MIDI-enheterBruk den tilkoblede enheten som en MIDI-avspiller eller inndatakilde. Lade---Velger jeg å overføre mediefiler blir Dropboks automatisk valgt. Og der kommer bare halvparten av bildene, og ingen videofiler. Når jeg prøver det første valget skjer det ikke noe. Lenke til kommentar
johanf Skrevet 4. november 2017 Del Skrevet 4. november 2017 Du skal velge "overføre mediefiler" eller "overføre bilder" - jeg hadde prøvd med "overføre bilder" først. Og som sagt - åpne Bildeoverføring på macen din. Det er liksom hele poenget her. Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 4. november 2017 Forfatter Del Skrevet 4. november 2017 Hehe, ja. Men når jeg velger "Overføre bilder" så begynner bare Dropbox å synkronisere. Jeg får ikke opp noe valg om bildeoverføring på Macen. Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 4. november 2017 Forfatter Del Skrevet 4. november 2017 Jeg fant en måte nå. Tungvindt, men tror det funker. Gikk inn i galleriet, valgte ett album, siden bildene blir lagret i borskjellige album visstnok, markerte alle bildene og valgte "del". Og kopierer de over til en ny mappe i Dropbox. *phew* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå