Gakks Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 En annen ting som er kjekt med Konsoller er at; har man kjøpt den.. så er den kjøpt, man må ikke oppgradere annhver dag for å kunne spella de beste spella. Man må i steden ut med 500 - 600 kroner for ett spill? Tror det jevner seg ganske godt ut jeg men... Lenke til kommentar
ZlummGlumm Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Ikke bare grafikken da, størelsen på stedene man er osv. Dere veit ka jeg mener, hva annet er det konsoller ødelegger en det visuelle? Hvis dere trur at spella er dårligere pga konsoller så tar dere feil, det er at EA har tatt over alt og har gjort alle spella tell moneymaking maskiner. Bare grafikken er dårligere på konsoll. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2003 En annen ting som er kjekt med Konsoller er at; har man kjøpt den.. så er den kjøpt, man må ikke oppgradere annhver dag for å kunne spella de beste spella. Man må i steden ut med 500 - 600 kroner for ett spill? Tror det jevner seg ganske godt ut jeg men... Hehe.. Spillene er heftig priset på konsoll ja! Men uansett, det er skummelt at det inngås så mange kompriss med spill for å kjøre de på konsoll. Og jeg skjønner ikke de som mener det er så mye trøbbel med å få spill til å funke på PC, er SVÆRT få spill jeg har problemer med opp i årene. Lenke til kommentar
SvUpP Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Bottom line: "Money talks, bullshit walks" Enkelt og greit Mvh. S. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 13. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2003 Godt sagt!! Synd mange av de gode spillene aldri ble storselgere. Som f.eks Giants, System Shock og de gode gamle.. Lenke til kommentar
fenris1911 Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Bare grafikken er dårligere på konsoll. Det det kokar ned til er kor mykje tid spelutviklaren brukar på konsollversjonen kontra PC-versjonen. Det som oftast er dei største graverandes feilene med PC- versjonen av multiplattform-titlar er: - Performance issus. - Bugs. - User interface (hud, menyar, font, for få tweaking-moglegheitar osv.). - Og grafikken. Noko som etter mi meining kjem av at spelutviklaren har i størst grad brydd seg mest om konsollversjonen. Eg blei glad då eg fekk høyra at det er eit eksternt selskap som tar seg av Xbox- porten av Doom 3. Det betyr at Id har kunna konsentrera seg fullt om PC- versjonen. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Bare grafikken er dårligere på konsoll. Tull. Grafikken kan være en vesentlig begrensning (spesielt pga. laber oppløsning), men det er likevel ikke det som er det største problemet med konsollifiseringen. Som jeg nevner tidligere er tilpassningen til de simple kontrollene og det ekstreme kravet til tilgjengelighet et enormt hinder for kompleksiteten til spillene. Konsollspill er genialt når du vil ha enkel, lettilgjengelig action, men de kan ikke konkurrere med PC når det gjelder mer komplekse kontrollere og avansert gameplay (som faktisk mange av de store spillene har). Jeg sier ikke at det nødvendigvis er et mål i seg selv med mest mulig avansert gameplay (snarere tvert i mot), men på PC kan man ha langt flere valg og muligheter enkelt tilgjengelig enn man kan på konsoll. Grunnen til dette er selvsagt at _alle_ med PC har mus/tastatur, mens "alle" som spiller konsoll er avhengige av en langt simplere gamepad (at det finnes mus/tastatur til konsoll er ikke noe argument, det er ikke allemannseie, og spillene kan ikke produseres med dette i tankene). Mus muliggjør for eksempel at man kjapt kan velge mellom et utall forskjellige alternativer, for ikke å nevne at man har muligheten til "drag & drop". Som jeg nevnte er også NFSU et stjerneeksempel på nettopp dette. Alt er byd opp til få valg via gamepad, mens det kunne vært gjort langt bedre med mus. Mus ville også gitt langt større frihet når det gjaldt plassering av dekaler og vinyl på bilene. På grunn av gamepaden må det være forhåndsdefinerte steder, mens man med mus enkelt kunne valgt størrelse, possisjon osv. selv. I Street Legal har du mulighet til slikt, et spill som ikke hadde vært gjennomførbart på konsoll. Lenke til kommentar
ZlummGlumm Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Si meg... hvorfor trur dere folk lager spell? For å glede dere? TRUKKE DET!!! Det er penger. ikke no mer, ikkeno mindre. Og folk er ikke så glade i at sånn ca halvparten av spella som folk speller er piratkopiert. Så er det rart at de satser på konsoll? Blizzard er en av de få som har fått med seg at kvalitet selger, så de lager bra spell. EA bare lager hjernedødt action, og det er det amerikanere liker, så det selger. De fleste liker ikke kompliserte spell! Derfor er de så og så enkle! Det er ikke(alltid) på grunn av konsollene. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 legg til Deus Ex 2 i lista over spill som har blitt konsollifisert til døde...sigh Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 18. desember 2003 Del Skrevet 18. desember 2003 Litt kjedelig hvis alle spill skal lages slik at de kan brukes på en 733Mhz 64Mb maskin som xboxen faktisk er. De fleste som har pc idag har tross alt litt bedre specs. Får håpe at spillselskapene forstår det, men det e ganske usannsynlig i disse komerse tidene. Pengene bestemmer. Du kan ikke sammenligne konsollenes hardware med PC hardware. Xboxens ytelse på spill ligger langt over hva en PC med samme specs kan klare. Dette skyldes mange ting, bla at det ikke ligger et tungt OS og kjører i bakgrunnen (som feks Win XP) og at utviklere av spill kan skrive programmkoden direkte til hardwaren, noe som er umulig til PC da det finnes alt for mange hardware kombinasjoner på PC markedet. Ja, ta NFS:Underground f.eks som er ganske CPU begrenset på high-end PCer, men likevel går det ganske bra på Xbox'en med en liten 733Mhz P3/Celeron. Det viser hva selv en liten CPU kan gjøre på et system som er designet kun for spill vs PC plattformen. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 (endret) det og det faktum at det oppererer på en oppløsning som tilsvarer ca 800x600 , mens de fleste PC spillere spiller på 1024x768 eller 1280x1024... Endret 19. desember 2003 av MrLee Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Xbox kjører som regel i 640x480, men CPU hastigheten har ikke noe å gjøre med oppløsningen. Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Det vi trenger er altså et Spill-OS, så kan vi kjøre multi-boot Det hadde helt klart vært optimalt! Dermed kunne vi få like mye ut av PCen som konsolleiere får ut av sin HW... Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 19. desember 2003 Del Skrevet 19. desember 2003 Jeg vil helst slippe å måtte reboote PCen for å kjøre et spill, jeg vil heller at windows blir mer egnet til spill. Men som nevnt tidligere i tråden så er ikke dette det eneste problemet. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Xbox kjører som regel i 640x480, men CPU hastigheten har ikke noe å gjøre med oppløsningen. nei, men den modda GF3 brikka har det Lenke til kommentar
Elyas Machera Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 X-Boxen er en dårligere utgave av pc`n, så hvis man har god pc bør man heller kjøpe PS2 eller Gamecube. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Xbox kjører som regel i 640x480, men CPU hastigheten har ikke noe å gjøre med oppløsningen. nei, men den modda GF3 brikka har det Ikke så lenge spillet er CPU begrenset. Men ellers ja. X-Boxen er en dårligere utgave av pc`n, så hvis man har god pc bør man heller kjøpe PS2 eller Gamecube. Det er en del eksklusive Xbox spill. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 (endret) IBM PC ødelegger for spill, siden den har skapt en aksept for at uferdige spill blir sendt til butikkene. Spill hadde vært mye bedre hvis man hadde hatt konsollene og en stabil hjemme computer som F.Eks en Macintosh til spill, i stedet for dem windows herket som føkker opp spill nå for tiden. Endret 21. desember 2003 av Niskivara Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 IBM PC ødelegger for spill, siden den har skapt en aksept for at uferdige spill blir sendt til butikkene. Spill hadde vært mye bedre hvis man hadde hatt konsollene og en stabil hjemme computer som F.Eks en Macintosh til spill, i stedet for dem windows herket som føkker opp spill nå for tiden. Hvorfor likestiller du IBM-kompatibel PC med Windows? Mener du dagens PC-er er for ustabile er det her Windows som er problemet, det er inget IBM PC-problem (ergo må man ikke bytte til Mac). Linux tror jeg kunne vært en bedre plattform for det meste, inkludert spill. Mange spill yter også bedre i Linux enn i Windows (til og med Windows-spill under Wine noen ganger), men før Linux blir spillplattform nummer én kommer Mjøsa til å brenne. Ikke fordi Windows er bedre egnet, men fordi folk tror at Windows er en selvsagt del av en PC. Synd, konkurranse og mangfoldet har veldig godt av flere aktører enn MS. Lenke til kommentar
XDamage Skrevet 21. desember 2003 Del Skrevet 21. desember 2003 Har ikke tenkt til å "disse" konsoller (spesiellt siden jeg har både XBOX og PS2), men jeg forbanner ION Storm etter at de lot Deus Ex 2 bli til en stor klatt med spy p.g.a. XBOX!! Eneste måten de kan redde skinnet sitt, er at de ikke gjør samme UTROLIG store feilen med Thief III også, da kan de virkelig si farvel til sitt gode navn og rykte de beholdt i mange år etter Deus Ex... Å porte et spill fra en konsoll til PC, er som å spille inn en film med VHS kvalitet, for så å gi filmen ut på DVD med samme kvalitet. Søppel!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå