Gromle Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Har vært en stygg tendens den siste tiden at konsollene ødelegger for spill som kunne vært skikkelig bra, men ender opp middelmådig. Kommer denne trenden til fortsette? Ser jo at fler og fler spill blir forenklet for å kunne kjøres på konsoll også. Som f.eks Deus Ex 2, KOTOR( har ikke prøvd det, men har plukket opp litt her og der), NFS:U som ikke engang hadde nettverksmulighet. Hva mener dere? Ødelegger konsollene for virkelige store spillene? Hvordan ville f.eks Morrowind ha sett ut hvis det var laget først og fremst for konsoll? Lenke til kommentar
slash Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Hvordan ville f.eks Morrowind ha sett ut hvis det var laget først og fremst for konsoll? H. P. Lovecraft kunne ikke funnet på en skumlere setning. og konsollene har også en annen bivirkning, nemlig den at spill blir skrinlagt eller utsatt til fordel for konsollene. som f. eks. Fallout3/Van Buren og HALO for å nevne to. Og Deus Ex: invisible wars hvis du vil nevne tre. Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 Ja ikke sant? At de skrinla Fallout 3 for satse på konsoller er utilgivelig. Det MÅ jo bare få ringvirkninger for Interplay.. Håper på boikott... Lenke til kommentar
Stig_W Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Vel, her har vi software piratene å takke...for å nevne en av mange ting. Et gjennomsnitts konsoll spill selger ofte 3-5 ganger flere eksemplarer enn PC spillene, dermed er det fler penger å hente i konsoll markedet. Dette gjør selvfølgelig at utgiverene ofte kommanderer utviklerene til å satse på konsoll markedet for å kjøre en mer sikker retning. Hadde vi vært flinkere til å kjøpe PC spill, så hadde vi nok også fått flere originale spill til PCen, for ikke å snakke om eksklusive tiltler.... Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 (endret) Helt enig i at dette er en stygg tendens. Har i senere tid sett flere eksempler på at spill som i utgangspunktet kunne vært geniale blir forenklet og ødelagt for konsollenes skyld. Spesielt når det gjelder valgmuligheter er dette et problem, menyer og valg som er bygd opp med tanke på en gamepad kan ikke inneholde i nærheten av de samme mulighetene som en beregnet på mus/tastatur. NFSU er et godt eksempel; trimming og styling kunne vært gjort langt bedre hvis det ikke var lagt opp til bruk av gamepad. Bare se på Street Legal. Det er selvsagt fistende for utviklere å kunne slippe spillet på samtlige plattformer i stedet for bare én, men det er ofte ikke lett å kombinere med kvalitet. Endret 10. desember 2003 av Aasgaard Lenke til kommentar
tankbug Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Jeg regner med at DooM III er såpass forsinket siden de bestemte seg til å for å release det for Xbox også. Regner også med at de ikke gjør forskjell på spillene, og derfor slanker gfx ned til å kunne gå bra på Xbox-hw. Det liker vi ikke... Lenke til kommentar
Mulch Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Doom 3 blir ikke "slanket" for å bli tilpasset konsoll, det er først og fremst et PC-spill om vi skal tro på Carmack, the man. At den kommer på Xbox, er jo kun fordi at det er mulig å kjøre det på den, og arbeidet med å porte Doom 3 til xbox er satt bort til et ekternt firma, gusker ikke navnet i farta. Lenke til kommentar
Zhor Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 (endret) Litt kjedelig hvis alle spill skal lages slik at de kan brukes på en 733Mhz 64Mb maskin som xboxen faktisk er. De fleste som har pc idag har tross alt litt bedre specs. Får håpe at spillselskapene forstår det, men det e ganske usannsynlig i disse komerse tidene. Pengene bestemmer. Endret 12. desember 2003 av Zhor Lenke til kommentar
Stig_W Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Litt kjedelig hvis alle spill skal lages slik at de kan brukes på en 733Mhz 64Mb maskin som xboxen faktisk er. De fleste som har pc idag har tross alt litt bedre specs. Får håpe at spillselskapene forstår det, men det e ganske usannsynlig i disse komerse tidene. Pengene bestemmer. Du kan ikke sammenligne konsollenes hardware med PC hardware. Xboxens ytelse på spill ligger langt over hva en PC med samme specs kan klare. Dette skyldes mange ting, bla at det ikke ligger et tungt OS og kjører i bakgrunnen (som feks Win XP) og at utviklere av spill kan skrive programmkoden direkte til hardwaren, noe som er umulig til PC da det finnes alt for mange hardware kombinasjoner på PC markedet. Lenke til kommentar
fenris1911 Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Ein slik tråd har eg hatt lyst til å skriva lenge. Eg trur ikkje vi kjem til å få sjå fleire store innovative speltitlar på PC-plattformen lengre. Sidan det meste kjem til å bli prioritert for konsoll først og fremst. Eg er redd Stalker kan bli den siste store innovative tittelen som er ekslusiv/skreddersydd for PC. Ellers kjem det å bli eit kompromiss der speltitlar blir lagt for konsoll, og lansert halvferdig og "halfassed" med liten eller ingen support for PC. Eg trur ikkje det er så enkelt som å skylda på piratkopiering på PC-plattformen. Trur grunnen er meir at folk flest har begynt å spela dataspel, og folk flest vil ha det enkelt og greit, derfor velger dei konsoll. Så derfor blir dei store titlane prioritert for konsollane. Lenke til kommentar
ZlummGlumm Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Liker best å spelle på konsoll jeg da men... er noe med at jeg klarer å legga meg inn i spellet mye enklere, uten å pluttselig bli avbrutt av ett feil i spellet eller en tulling i msn. Det er alltid noe feil med en pc. Den dagen det kommer andre 10000000000 ganger mer stabile OS som man ikke må laste ned 100000 andre progs og emulatorer for å spelle quake eller diablo 1, så kan jeg kansje si at konsoller er unødvendige. Konsoll spell er og blir best. Ihvertfall bilspell.... for nå. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 12. desember 2003 Del Skrevet 12. desember 2003 Ja, det er synd at spillutviklere skal tenke slik, men det er vel på denne måten de tjener mest penger. Halo er jo et godt eksempel på et spill som skulle bli utviklet primært for PC, for deretter å skifte retning helt (etter microsoft tok over bungie) og bli utviklet for, og gitt ut på xbox... der det må "konverteres" til PC, med det resultatet at den beste delen av spillet ikke lot seg konvertere (co-op multiplayer) dette er en trist trend, som jeg er redd for at vi vil se mer og mer av i fremtiden Lenke til kommentar
Heales Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Dette er tydeligvis tråden for de pessimistiske generalistene. Verden er dog ikke så sort/hvitt som flere her har gitt utrykk for. 1. Et stort antall av spill utvikles på PC'er (uansatt plattform) og ser man på selskaper som Valve og Blizzard er det fortsatt ekstremt store penger å hente på utvikling av PC-spill...såfremt man også evner å prestere et godt spill. 2. Multiplattform er på ingen måte nødt til å bety dårlig kvalitet. Det nye Prince of Persia er et godt bevis på dette, og der finnes mange andre. Selvsagt vil den primære delen av utviklingsressurser og fokus skje der hvor det største markedet befinner seg, og det er nå engang slik at konsollene er den største delen av markedet. Dog synes jeg i hvertfall selv at der er mer enn nok gode PC-spill, og jeg ser derfor ingen grunn til å fremstå som pessimistisk og sutrete. Når E3 2004 er slutt kan du forøvrig spise i deg det du skrev fenris :-) Å tro at Stalker er det siste store originale og innovative spillet til PC-plattformen er jo bare tullete av deg. Vi har fortsatt mange flotte PC-spill foran oss. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 jeg har bare en ting å si.. "Død over konsollene!" Lenke til kommentar
Stig_W Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Jeg nyter mange spill, uansett platform. Jeg synes det er for teit og alt for fjortis å påstå at kun PC duger, eller kun Gamecube osv.... Spill viser ikke sine kvalitative sider pga platformen de kjører på , spillene viser kvalitet ved å engasjere spilleren på alle måter og da er det for dumt å si at feks. PS2 suger....det finnes mange gode spill på PS2 som er veldig bra... Jeg har samtlige platformer og kjøper spill etter egen, personlig smak og nyter alle platformene pga spillene jeg velger.... Jeg lar spillene bestemme hva jeg liker, ikke platformene... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 um, ja det er jo det som er poenget hvis spillene blir dårligere enn de kunne ha vært fordi utvikleren satser på konsoll istedet for PC...det sier seg jo selv at det blir mange kompromisser som ødelegger mye av den potensielle spillbarheten/funksjonaliteten i spill... Lenke til kommentar
fenris1911 Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 Heales: Eg tenkte ikkje på MMO eller strategispel då eg skreiv innlegget mitt, her kan det nok fortsatt gjerast mykje bra på PC-plattformen. Vi ventar jo begge på WoW. Vi har jo fortsatt store titlar i andre sjangrar i vente langt fram i tid. Til dømes Quake 4, men hallo, Quake 4 liksom. Ikkje akkurat så mykje nytenkjing. Dessutan veit vi ikkje kor mykje framtidige PC-titlar som Quake 4 kjem til å måtta lida av konsollprioritering, med NFSU og Deus Ex 2 friskt i minne. Lenke til kommentar
ZlummGlumm Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 En annen ting som er kjekt med Konsoller er at; har man kjøpt den.. så er den kjøpt, man må ikke oppgradere annhver dag for å kunne spella de beste spella. Ikke alle har så mye penger sånn at man gidder å kjøpa den beste pcen hele tia, grunnen tell at spella blir litt dårligere er ikke på grunn av konsollene, det er for at de litt eldre maskinene kan brukes og. Sell hadde ikke solgt no bra hvis det var bare for de beste holkene. Lenke til kommentar
fenris1911 Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 grunnen tell at spella blir litt dårligere er ikke på grunn av konsollene, det er for at de litt eldre maskinene kan brukes og. Fyllerør. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 13. desember 2003 Del Skrevet 13. desember 2003 @quoten som fenris1911 svarte på: um grafikk er ikke ensbetydende med kvalitet ffs... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå