Lami Skrevet 3. november 2017 Del Skrevet 3. november 2017 Hei, Høyre armen min har alltid sett litt annerledes ut på et område slik at blodårene liksom stikker litt mer opp versus på høyrearmen. Alltid tenkt at dette var fordi jeg trente. Men har vondt der. Jeg vet ikke om jeg alltid har hatt vondt når jeg trykker der men. Det er i dette området: Har dere vondt i det området? Eller en slags liten forhøyning der? Jeg kjente (hehe) på noen kompiser sin arm og kjente ikke noe slik der. Er heller ikke slik på høyre armen min. Hva kan det være? Denne forhøyningen har jeg hatt lenge, men har ikke merket noe til den. Eneste jeg har merket er at det knaker når jeg tar håndleddet opp og ned. Men tenkte kanskje at slik er det. Likevel har jeg søkt febrilsk på internett over forskjellige håndledd-og armplager man kan ha. Lite har stemt overrens med mitt, helt til jeg i går kom over en nettside for såkalt "Intersection Syndrome", som er en type tenosynovitt (betennelse i sene) noen cm fra håndleddet. Der er ømhet og opphovning, samt noen ganger en slik knekkelyd fra håndleddet jeg har. Men jeg har hatt dette lenge. Og jeg er enda ikke bedre. Selv om jeg har gått måneder uten trening og noe slikt. Har gått på mange betennelsesdempende kurer siden den tid (hvis jeg fikk dette syndromet når knekkelyd fra håndleddet oppsto). Jeg leser at man i begynnelsen burde prøve ut Voltaren, ibux, ro osv, eventuelt kortison hvis det ikke hjelper. Men kan det være jeg må operere siden jeg har hatt det lenge? Hvem skal jeg eventuelt gå til? Legen? Fysioterapaut? Har noen andre hatt dette? Kanskje noen legestudenter her? Tusen takk for svar Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 3. november 2017 Del Skrevet 3. november 2017 Besøk fastlegen din, så blir du henvist videre hvis det er behov for det. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 3. november 2017 Forfatter Del Skrevet 3. november 2017 Men fastlegen min suger. Jeg vet ikke hva jeg skal si. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 3. november 2017 Del Skrevet 3. november 2017 Det tar deg ca. 2 minutter å bytte fastlege. Lenke til kommentar
fjs Skrevet 3. november 2017 Del Skrevet 3. november 2017 Som de sier over, bytt Søk opp her så kanskje noen har lagt igjen en review også: https://www.legelisten.no/ Lenke til kommentar
Lami Skrevet 3. november 2017 Forfatter Del Skrevet 3. november 2017 Men har liksom hatt han siden 2003 og kommer til å savne han. Lenke til kommentar
nacario Skrevet 4. november 2017 Del Skrevet 4. november 2017 Har selv en fastlege som jeg kunne tenkt å bytte ut da det ikke er lett å få henvisninger (med mindre man virkelig kjemper for det), men på den andre siden har jeg endt opp med å beholde da jeg kan få time på dagen (akutt) istedenfor å måtte venter flere dager på akutt time hos annen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+921324 Skrevet 4. november 2017 Del Skrevet 4. november 2017 (endret) Ikke at jeg ser ut kulen, men kanskje det er en "ganglion"? De kan lett fjernes.Edit: Lett fjernes av fagkyndige folk, altså. Endret 4. november 2017 av Slettet+921324 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå