Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst] Min far har vært utro mot min mor i 3 år

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man etterforsker ofte kun basert på mistanke og mange blir dratt inn i etterforskninger uten å ha gjort en flue fortred hele sitt liv. Mistanke er også veldig veldig vagt, man kan slenge en mistanke på hvemsomhelst om nesten hvasomhelst. Så hva mener du med lovbrudd egentlig?

Anbefaler at du leser tråden før du kommenterer. 

Lenke til kommentar

Fornektelse, bortforklaringer og sinne er bare første steget. Det siste vil/skal være aksept og forsonelse, en følelse av lettelse over at spillet er over, og å ha gjenvunnet integriteten og æresfølelsen. Alle kan gjøre feil. Det er det her jeg også hadde lyst til å skrive. Det kan jo hende at mor tilgir han, og de velger å fortsette forholdet. Det er indre usikkerhet og manglende personlig utvikling som fører til utroskap. Kan man dømmes for ikke å ha bli lært opp riktig? Vi lærer tross alt ingenting om etikk eller personlig utvikling i skolen, så denne kunnskapen går i arv fra foreldre til barn. Og hos noen snakkes dette overhodet ikke om, her snakker -jeg- av erfaring. Så da må man finne ut av det selv i voksen alder. Mange voksne er på nivå med barn og ungdom hva gjelder utroskap, ansvar og integritet. Alder er bare et tall. Den personlige utviklingen er konstant, om den ligger brakk eller om den er i full utvikling/jobbes med aktivt.

Vi lever ikke i en onsdagsfilm på Tv Norge hvor det finnes en moralsk fasit og alt følger den faste formelen med et drama som river opp, men som etterhvert utvikler seg til forståelse og hvor alle kommer fra hendelsen visere, rikere og takknemmelige.

At en kan forsvare at trådstarter bl.a. har stjålet store mengder høyst intime private bilder av denne damen er smått utrolig.

Mener du og dere andre også da at privatetterforsking burde vært ulovlig? Skal folk bare få holde på som de vil? Hvor skal vi dra etikkens grenser? Hvorfor er det så tabu å snakke/skrive om? Hvor skal samfunnet bli av hvis ingen kan i det minste ha en viss oversikt over hva som er greit og ikke greit? Det må være lov å få bekreftet noe som fundamentalt viktig som tillit til de man har nærmest i livet. Vi reduserer oss selv til ingenting hvis vi ikke kan i det minste diskutere dette temaet uten å tvinge hverandre til stillhet. Så lenge vi viser respekt og er forsiktige, så tenker jeg det er vanskelig å få gjort så veldig mye ødeleggende.

Og ikke tillegg meg holdninger og tanker jeg ikke har. Det er "ulovlig", det også ^^ Two wrongs don't make a right.

Her folkens... Er "whataboutism" i  hele sin prakt.....

Du forsurer hele diskusjon.no med din påtatte moralske overlegenhet. Jeg anbefaler deg å slutte med det først som sist hvis du vil bli tatt seriøst...

• Liker 5
Lenke til kommentar

Du forsurer hele diskusjon.no med din påtatte moralske overlegenhet. Jeg anbefaler deg å slutte med det først som sist hvis du vil bli tatt seriøst...

Hvis å finne sannheten, bruke sunn fornuft, og bry seg om etikk er å forsure noe som helst, så får det bli din lille oppfatning.

"whataboutism" .. at du velger å ta innover deg sånn populistisk kvasi-dritt-terminologi skapt av lavintelligente folk som er mer opptatt av å krangle og ha rett på ethvert lavt nivå, enn å faktisk finne sannheten og drive intelligent diskusjon, forteller meg bare at du ikke har særlig innsikt i psykologi eller menneskesinnet overhodet. Jeg bryr meg ikke om hvor mange liker innlegget ditt får. Kvalitet over kvantitet!

Hvis vi skal prøve å dreie sporet tilbake til noe seriøst, så må du gjerne svare meg på dette spørsmålet: Hva mener du er det beste utfallet i hele situasjonen her? At faren bare fortsetter å holde på som om ingenting hadde skjedd?

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Hvis å finne sannheten, bruke sunn fornuft, og bry seg om etikk er å forsure noe som helst, så får det bli din lille oppfatning.

"whataboutism" .. at du velger å ta innover deg sånn populistisk kvasi-dritt-terminologi skapt av lavintelligente folk som er mer opptatt av å krangle og ha rett på ethvert lavt nivå, enn å faktisk finne sannheten og drive intelligent diskusjon, forteller meg bare at du ikke har særlig innsikt i psykologi eller menneskesinnet overhodet. Jeg bryr meg ikke om hvor mange liker innlegget ditt får. Kvalitet over kvantitet!

Hvis vi skal prøve å dreie sporet tilbake til noe seriøst, så må du gjerne svare meg på dette spørsmålet: Hva mener du er det beste utfallet i hele situasjonen her? At faren bare fortsetter å holde på som om ingenting hadde skjedd?

Absofaenlutt! Det vil svi seg til slutt uansett påvirkning!

Ikke prøv å projisere din egen fortreffelighet her, det er smakløst, uintelligent og viser til liten sosial og rettsmessig kunnskap.

Jeg er triggered av din patetiske måte å fremme din egen feilaktige agenda på! Du prøver å få folk med på dine feilaktige moralske tirader ved å prøve å appelere til snillhet hvorpå du selv kan fremme en så skjeivskrevet moral som finnes slik at DU igjen kan hore likes og onanere din egen selvfølelse!

At du forsvarer et direkte lovbrudd er meg hinsides enhver fatteevne! Og jeg er på den libertarielistiske siden.... Det lovbruddet du omfavner bryter en persons privatliv, hvem FAEN  er du til å fremme en Orwelliansk verden???????????

Jeg skriver ikke dette for likes på et forum, jeg skriver det for å eksponere DEG! Som i mange andre tråder forsøker du å snike inn EKSTREME forslag under skjul av å være "the good guy!.......

• Liker 7
Lenke til kommentar

Hvis dette kommer ut ødelegger du: forholdet til din far, forholdet mellom din far og mor, forholdet mellom den andre kvinnen og hennes mann. Dette dreier seg om hans liv, og han må få leve det som han ønsker. Om moren din får vite det på en eller annen måte, så må han ta konsekvensene av det. Og hva er det beste for din mor? Om dette ikke kommer ut, kan kanskje ting løse seg av seg selv, men om det gjør det, så blir det ødelagt uten tvil. Og strengt talt ville hun nok blitt knust av å høre det.

Jeg har aldri skjønt det her. Hvordan kan man sitte og se på at 4 voksne liv som er bygd på en -løgn- bare fortsetter, når man -vet- hva som skjer? Hvordan skal samfunnet bli om alle går bak ryggen på hverandre på denne måten? Det er bedre å få sannheten på bordet, sånn at alle involverte kan plukke opp bitene og gå videre med integriteten i behold.

Betyr etikk, integritet, ærlighet og moral absolutt ingenting lenger? Skal vi godta alt mulig, bare "la spillet gå sin gang"? Hvor er vi på vei? Livet er ikke et spill.

Jeg og samboeren min var ikke lykkelige sammen.

Hun er lite intim, og jeg trenger intimitet.

Det finnes flere løsninger enn å bare flytte fra hverandre -- spesielt når det er barn og felles eiendom og en form for kjærlighet med i bildet.

Verden er ikke svart-hvitt -- og det er ikke forhold heller.

Det er virkelig en realistisk mulighet for at mor "vet" hva som foregår, og det er ikke totalt urealistisk at hun aksepterer det.

...problemet er da sannsynligvis den andre ektemannen.

Menn liker generelt sett ikke at kjæresten deres har sex med andre, uansett hva jenten føler -- mens jenter bryr seg mer om hva menn føler, og har i snitt lavere libido.

===

Det sagt -- det må absolutt være lov å spørre far om hvem hun jenten er.

Utroskap er ikke greit -- det er bare ikke alltid helt ukomplisert.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke prøv å projisere din egen fortreffelighet her, det er smakløst, uintelligent og viser til liten sosial og rettsmessig kunnskap.

Jeg er triggered av din patetiske måte å fremme din egen feilaktige agenda på! Du prøver å få folk med på dine feilaktige moralske tirader ved å prøve å appelere til snillhet hvorpå du selv kan fremme en så skjeivskrevet moral som finnes slik at DU igjen kan hore likes og onanere din egen selvfølelse!

At du forsvarer et direkte lovbrudd er meg hinsides enhver fatteevne! Og jeg er på den libertarielistiske siden.... Det lovbruddet du omfavner bryter en persons privatliv, hvem FAEN  er du til å fremme en Orwelliansk verden???????????

Jeg skriver ikke dette for likes på et forum, jeg skriver det for å eksponere DEG! Som i mange andre tråder forsøker du å snike inn EKSTREME forslag under skjul av å være "the good guy!.......

Drit nå i hva han har gjort det er ikke det saken handler om, det gjelder utroskapet han har funnet ut av, halvparten av folka som er i mot dette lovbruddet her bryter helt sikkert loven selv hver dag når de bevisst kjører bil over fartsgrensen, som i mine øyne er et mye verre lovbrudd da folk kan dø.. 

Skal han bare late som ingenting? Det er slemt og urettferdig for moren når faren holder på slik. 

Anonymous poster hash: 44c7b...a31

Lenke til kommentar

Hei. Hvis faren kjøper masse nye klær og forandrer håret og er mere ut og trener enn vanlig (Som jeg har forstått det), så bør jo også varselslampene til moren begynne og blinke også da. Hvis han samtidig er veldig påpasselig med Telefonen sin, så bør det også være grunn til at lampene bør blinke.

Det jeg tror kan være lurt her, er om enten mor eller sønn spør faren om hva som foregår.

Selv om det kan skape ubehaligheter, så bør også sønn si fra til faren om at han har vært inne på Facebooken og Dropboxen hans. Faren vil da trolig ikke bli glad for å høre det, men han bør uannsett si det.

Å avsløre hemeligheten (Utroskapen), vil i hverstefall ødelegge to familier og da mest sannsynlig at begge to vil bli skilt, så må det fram i lyset. Kanskje faren og den andre damen blir sammen, men det er ikke sikkert, siden at hemeligheten er avslørt?

Så konklusjonen her bør være at alle legger kortene på bordet, uannsett hvor ubehalig det måtte være. Det vil jo uannsett komme ut uannsett.

Faren bør fortelle familien sin om utroskapen og ta det derifra og damen bør gjøre det samme med familien sin. Da er saken avslørt og ingen hemmeligheter. Ingen blir nok glade av og høre det, men da er det iallefall avslørt.

En mulighet er selvfølgelig at faren og den andre damen bryter kontakten og går tilbake til sine respektive ektefeller, men det er kanskje ikke så intressant?

Dette er ikke noen fasit på hva du skal gjøre, men det er iallefall tips om hva som kan gjøres i saken.

Lenke til kommentar

Aldri lest noe så patetisk i hele mitt liv. Fortsett med bullshittet ditt om du vil, jeg prøver bare å hjelpe, ikke være noen "good guy". Jeg blåser nemlig også i likes. Kunne bare fjernet det for min del. Hvis du ikke liker det jeg skriver, bare scroll forbi, hvis du har noe bedre råd å bidra med, så vil jeg gjerne høre det. Kanskje jeg kan lære noe! Den innstillinga har jeg. Du er tydeligvis med opptatt av å pisse på huet til andre.

Folk er paranoide! Jeg prøver ikke å gjøre noe som helst, jeg sier det som jeg ser det, og bruker psykologisk innsikt og erfaring.

Folk liker oftest populistisk bullshit og drama, så jeg er ikke overrasket over at folk elsker at du driter på mine meninger.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Aldri lest noe så patetisk i hele mitt liv. Fortsett med bullshittet ditt om du vil, jeg prøver bare å hjelpe, ikke være noen "good guy". Jeg blåser nemlig også i likes. Kunne bare fjernet det for min del. Hvis du ikke liker det jeg skriver, bare scroll forbi, hvis du har noe bedre råd å bidra med, så vil jeg gjerne høre det. Kanskje jeg kan lære noe! Den innstillinga har jeg. Du er tydeligvis med opptatt av å pisse på huet til andre.

Folk er paranoide! Jeg prøver ikke å gjøre noe som helst, jeg sier det som jeg ser det, og bruker psykologisk innsikt og erfaring.

Folk liker oftest populistisk bullshit og drama, så jeg er ikke overrasket over at folk elsker at du driter på mine meninger.

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal svar deg når du ikke forstår reaksjonsmønstre hos mennesker. Du har IKKE psykologisk innsikt som du påstår. Fordi: Om han konfronterer faren og mora med dette vil det bli en uholdbart volatil situasjon i husholdningen i all overskuelig fremtid. Han vil bli hatet av både faren og mora. Selv til livsendelsen til foreldrene vil han være den som startet familiebråket i deres øyne. Det endatil med ulovlige midler.

Det som kommer frem av tråden er at det åpenbart vil komme for en dag veldig snart hva som skjer uten at TS trenger å gå på et moralsk korstog bare for å fremme onanere sin egen fortreffelighet hva moral angår. 

Om folk liker at jeg driter på dine meninger så bør det vel kanskje være en indikasjon på noe som er feil hos deg?

Slik jeg forstår det så mener du at TS bør tvinge igjennom en intervensjon med faren og mora bare for å kunne være moralsk overlegen?

Du har også tidligere skrevet (side 2) at han kan sende sin mor brev med utskrifter, han kunne da sågar gjøre det slik at hun ikke skjønte at det kom fra ham ved å bruke offentlige printere, ha andre til å skrive adresse osv. 

Du mener altså at han skal inkriminere flere? Angående et forhold som andre på ingen måter har noe med?

Hellige skaper....  Jeg er RYSTET...

Endret av Dufen
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Finnes ikkenoe fasit. Forstår godt at det er krevende for deg som er i midten, men samtidig var det ulovlig og feil av deg å bryte seg inn på kontoer. Vet ikke hva slags forhold du har til din far, men hvis du er på vei inn i de voksnes liv ville jeg latt det ligge. Din far har vært der for deg på mange måter opp gjennom livet, man må velge sine kamper, og noen ganger kan man tie og leve sitt eget liv. Det er ikke du som har skapt situasjonen, ei heller du som skal løse.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Her folkens... Er "whataboutism" i hele sin prakt.....

At du forsvarer et direkte lovbrudd er meg hinsides enhver fatteevne! Og jeg er på den libertarielistiske siden.... Det lovbruddet du omfavner bryter en persons privatliv, hvem FAEN er du til å fremme en Orwelliansk verden???????????

Tauran er god til å gjenta seg i tråder om hvilken 'profesjonalitet og psykologisk innsikt' han har, mens han er rask til å kritisere andre og kalle de for uintelligente. Husker godt den tråden hvor han på ny skulle hjelpe en trådstarter som sleit psykisk, men først måtte han vite hva slags stjernetegn han hadde da det kunne gi svar :)

• Liker 6
Lenke til kommentar

Mitt valg og min anbefaling er i hvertfall ikke å blande seg inn i andre voksne menneskers anliggender seg i mellom.

Mener du å si at dersom du ser din bror eller bestevenns kone på byen i full sving med en annen, så ville du ikke sagt fra til din bror/venn? 

For min del går lojaliteten til mine venner foran lojaliteten til deres partnere. Nå er OP i en situasjon hvor han har likt forhold til begge, men jeg synes det er rart å si at man generelt skal holde seg unna andre voksnes liv - for meg ville det vært en del av ansvaret som venn å opplyse om det dersom jeg så noe slikt.

For å ta et ekstremt eksempel, jeg har vært forlover noen ganger - om jeg på morgenen bryllupsdagen så bruden kline med exen, så hadde jeg selvsagt sagt det til brudgommen så han kunne unngå å gifte seg med en allerede utro dame.

Lenke til kommentar

Mitt valg og min anbefaling er i hvertfall ikke å blande seg inn i andre voksne menneskers anliggender seg i mellom.

Mener du å si at dersom du ser din bror eller bestevenns kone på byen i full sving med en annen, så ville du ikke sagt fra til din bror/venn? 

For min del går lojaliteten til mine venner foran lojaliteten til deres partnere. Nå er OP i en situasjon hvor han har likt forhold til begge, men jeg synes det er rart å si at man generelt skal holde seg unna andre voksnes liv - for meg ville det vært en del av ansvaret som venn å opplyse om det dersom jeg så noe slikt.

Mistenker at de fleste som tenker slikt har noen svin på skogen selv, og hvis normen er å "tyste" så er sjansen for at de blir tatt større. Så de vil heller at normen er å bare hysje og la folk holde på som de gjør. 

Jeg synes at moren burde få vite om dette. Her er det ikke et uhell eller lignende. Her er det gjentatt utro oppførsel.

Lenke til kommentar

Og nok en gang har moralpolitiet, diskusjon's store stolthet, ødelagt en tråd.

Hvorfor? Folk har forskjellige meninger og når dette i stor grad er et spørsmål om moral så må vel folk få lov å kommentere basert på sin egen moral.

Man etterforsker ofte kun basert på mistanke og mange blir dratt inn i etterforskninger uten å ha gjort en flue fortred hele sitt liv. Mistanke er også veldig veldig vagt, man kan slenge en mistanke på hvemsomhelst om nesten hvasomhelst. Så hva mener du med lovbrudd egentlig?

Anbefaler at du leser tråden før du kommenterer.

Så det er ikke greit å svare på din kommentar? Vanskelig å svare på svaret mitt skjønner jeg :wee:

• Liker 2
Lenke til kommentar

Mistenker at de fleste som tenker slikt har noen svin på skogen selv, og hvis normen er å "tyste" så er sjansen for at de blir tatt større. Så de vil heller at normen er å bare hysje og la folk holde på som de gjør. 

Jeg synes at moren burde få vite om dette. Her er det ikke et uhell eller lignende. Her er det gjentatt utro oppførsel.

1. Nei, det handler ikke om det i det hele tatt.

2. Eksempelet over gjelder venner. Venner kan komme og gå, familie må man forholde seg til i mye større grad, enten man vil eller ikke. Å tilfeldigvis være vitne til et familiemedlems eller en venns partner være utro er ikke det samme som å invadere privatlivet til noen med å skaffe seg urettmessig tilgang på kontoer.

Det er det sistnevnte det er snakk om her. Når det i tillegg involverer 2 gifte par, hvor det ene paret er TS sine foreldre, så er det en reell risiko for at handlingene hans kan få større konsekvenser enn han tror, og forholdet til hans foreldre kan bli berørt. I ytterste konsekvens så kan raseriet til de som er involvert bli rettet mot han, i stedet for der det burde rettes.

Derfor vil jeg sterkt fraråde TS å involvere seg i dette her. La partene ordne opp selv. Hvis jeg skal spekulere litt, så tror jeg ekteskapet til hans foreldre er over for lenge siden, i praksis.

• Liker 2
Lenke til kommentar

For å ta et ekstremt eksempel, jeg har vært forlover noen ganger - om jeg på morgenen bryllupsdagen så bruden kline med exen, så hadde jeg selvsagt sagt det til brudgommen så han kunne unngå å gifte seg med en allerede utro dame.

Det har nok mer med at du roter deg inn i andre sine private saker og fingeren kan fort bli vendt mot deg også (fra såret, desperate parter) så det beste er å bare holde seg unna, sånn egentlig. Samme grunn til hvorfor du skal være forsiktig med å hjelpe jenter i offentligheten (hvis kjæresten er røff eller noe sånt med henne) da det kjapt kan ende med at du får problemer for at du har lyst til å bare hjelpe. Mener selvsagt ikke at man ikke skal hjelpe, men det er ikke alltid bare bare å bare si ifra, det er en drøss av mulige konsekvenser som kommer med å være budbringeren av slike nyheter. Da er det heller best å forholde seg anonym. Ikke spill helt for dette er ikke en film, dette er virkeligheten hvor folk har komplisert følelser og kjærlighetsliv. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...