AnonymDiskusjon Skrevet 3. november 2017 Del Skrevet 3. november 2017 Jeg har lenge slitt med konstante magesmerter. Det har aldri gått helt bort, og går heller ikke helt bort. Jeg har vært hos legen for dette, men de finner heller ikke noe. Jeg har prøvd gastroskopi og ultralyd, jeg har testet for cøliaki og melkeintoleranse, men de har funnet null og niks. Jeg har prøvd noe reseptbelagte legemidler mot surr oppstøt, men de har heller ikke hatt noen virkning. Kan angst ha noe med dette å gjøre? Begynner snart på behandling mot generalisert angst, og tenker at det kanskje kan være den skyldige. På forhånd, takk. Anonymous poster hash: e6fa1...18b Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 3. november 2017 Del Skrevet 3. november 2017 Angst kan gjerne være synderen ja. Jeg hadde mye mageproblemer før jeg fikk stabilisert angsten litt, rettere sagt stresset som kom med angsten. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 3. november 2017 Del Skrevet 3. november 2017 Tror du at årsaken kan være fysisk så kan du jo prøve å faste til tider, jeg syns det hjelper min mage å gi den en pause når den ikke føler seg helt topp. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 3. november 2017 Forfatter Del Skrevet 3. november 2017 Hvordan ser kostholdet ditt ut? Hva spiser og drikker du jevnlig? Tar du noen medisiner, kosttilskudd eller andre ting du kan komme på? Jeg har selv opplevd noe magetrøbbel. Sa nei til flere angstmedisiner. Hos meg gikk det over. Men, i ettertid så har jeg opplevd å ha noe som kan være en kronisk stresslidelse. Jeg har f.eks. en økt tissetrang når jeg stresser, og en del andre symptomer som høyt blodtrykk under stress. Det er flere symptomer enn de nevnte. Jeg har også hatt en del uregelmessig avføring fra løs til hard, og tilbake. Farge på avføring har til tider vært litt lys, men legen tror ikke jeg har blokkert kanal i galle eller f.eks. syndrom som Gilberts. Jeg begynte med probiotikatilskudd, og har siden tatt dette jevnlig, som jeg personlig har tro på at er bra for tarmflora. Magen er ikke like ofte så løs lengre, men heller litt for hard. Det er vanskelig å forstå helheten med tarmflora, mangel på bakterier, for mye bakterier, de riktige bakteriene, og hvordan alt henger i sammen. Om du orker, så vil jeg anbefale å styre unna angstmedisinering, men om du vil prøve ut kvikkfixer, så velbekomme. Les grundig gjennom bivirkninger, for det kan jo hende at disse er vel så plagsomme som de du opplever nå. Du vil nok over tid kanskje komme nærmere svar, men det kan ta tid. Vi er alle forskjellige på hva en tenker om behandling, og jeg tenker at angstmedisiner er en form for giftstoff som kroppen egentlig ikke burde ha. Mine symptomer betyr ikke nødvendigvis det samme som dine symptomer, er greit å være bevisst på. Det kan jo hende at vi har samme helseproblem. Jeg er nysgjerrig, og synes følgende reseptfrie legemiddel er spennende. Her kan det komme mye positive funn framover. Velger å dele informasjonen som er funnet via Wikipedia. Ser ut til å ha effekt på bakterieflora i kroppen også, Wikipedia. Her er to av forskningsrapportene, med positiv ordlyd. Og det finnes mange flere rapporter enn disse to: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23369637 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3967529/ Jeg skriver ikke dette på noen formanende måte, eller kommer med noen absolutter. Er ment for å åpne nye muligheter som kan undersøkes Anonymous poster hash: d144e...902 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå