inaa Skrevet 3. november 2017 Del Skrevet 3. november 2017 Nå går det rett vei. På ni måneder er det blitt nesten 3000 færre arbeidsledige ingeniører Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 3. november 2017 Del Skrevet 3. november 2017 Veldig bra, men jeg håpe ikke tallene er farget av de som har gått over grensen og nå havner i en annen bulk innad i NAV. 2 Lenke til kommentar
aanundo Skrevet 3. november 2017 Del Skrevet 3. november 2017 Ingeniører er egentlig nøkkelpersonell i verdiskapningen, og kanskje blir det ris til egen bak dersom tallene viser at ingeniørene forlater eksportindustrien og havner i offentlig sektor. Eksportnæringene er motoren i velferdsstaten, og lager en regneark over samfunnsøkonomien oppdager en at en arbeidsplass innen eksportnæringene skaper livsgrunnlag for 5 personer i samfunnet. Grunnen er at 60% av inntekten til arbeidsfolk havner tilbake i statskassen, men vi kan ikke leve av å klippe hverandre. Lenke til kommentar
XIFXEGLO Skrevet 3. november 2017 Del Skrevet 3. november 2017 (endret) Veldig bra, men jeg håpe ikke tallene er farget av de som har gått over grensen og nå havner i en annen bulk innad i NAV. Det er de, til en viss grad, men det er ingen tilgjengelig statestikk på dette, så vi vet ikke om det er 5% eller 90% Endret 3. november 2017 av XIFXEGLO 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 3. november 2017 Del Skrevet 3. november 2017 Veldig bra, men jeg håpe ikke tallene er farget av de som har gått over grensen og nå havner i en annen bulk innad i NAV. Det er de, til en viss grad, men det er ingen tilgjengelig statestikk på dette, så vi vet ikke om det er 5% eller 90% Ja, forhåpentligvis blir vi ikke helt lurt av dette. Tror dog det er noen bedring, jeg har akkurat startet i ett selskap som ansetter for fult og gikk fra ett selskap som hadde ansatt en del folk ila siste året. Men dette kan jo også være tilfeldig. 1 Lenke til kommentar
3FW7P824 Skrevet 5. november 2017 Del Skrevet 5. november 2017 Noen som har behov for ledig mekanisk ingeniør med fagbrev. Fortrinnsvis Sør-Norge. Obs. Er over 50 og langtidsledig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå