N o r e n g Skrevet 7. november 2017 Del Skrevet 7. november 2017 På TV er det stort sett så mye input lag at det ikke er vits å spille hvis man skal spille ved hjelp av en TV. Hvilke spill er det du har input lag på? Har aldri opplevd dette selv. Alle spill har inputlag, selv Mario Odyssey som kjører stort sett 60 fps har minst 33ms med inputlag. Ikke at det har så mye å si så lenge man bruker analoge kontrollstikker. Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 7. november 2017 Del Skrevet 7. november 2017 Hvis det er et problem så er man bare vrang ass. Lenke til kommentar
...... Skrevet 7. november 2017 Del Skrevet 7. november 2017 Hvis det er et problem så er man bare vrang ass. Enig. Tipper den største lagen eksisterer mellom hjernen og fingrene og at reaksjonsevnen er deretter. For å dekke over dette skylder man på en ikke-merkbar lag fra kontrollene. Tullete! Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 7. november 2017 Del Skrevet 7. november 2017 (endret) Det blir ikke en slik forsinkelse i hjernen fordi du kan planlegge trykk og bevegelser og få de akkurat når du skal ha det. Hvordan tror du ellers at speedrunnere greier å hoppe pixel perfect hvis forsinkelsen i hjernen er en faktor? Hvordan greier en trommeslager å holde riktig tempo og takt? Noreng: Da får man i beste fall 45-50 ms total forsinkelse ved bruk av en egnet monitor og 70-180 ms forsinkelse på en TV. Man kan få over 60 ms forsinkelse ved bruk av en monitor også ved å velge en som ikke er egnet til spill, men det gjør man ikke. Endret 7. november 2017 av BadCat Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 7. november 2017 Del Skrevet 7. november 2017 Det blir ikke en slik forsinkelse i hjernen fordi du kan planlegge trykk og bevegelser og få de akkurat når du skal ha det. Hvordan tror du ellers at speedrunnere greier å hoppe pixel perfect hvis forsinkelsen i hjernen er en faktor? Hvordan greier en trommeslager å holde riktig tempo og takt? Noreng: Da får man i beste fall 45-50 ms total forsinkelse ved bruk av en egnet monitor og 70-180 ms forsinkelse på en TV. Man kan få over 60 ms forsinkelse ved bruk av en monitor også ved å velge en som ikke er egnet til spill, men det gjør man ikke. Test av en low-end Samsung-TV: http://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/mu6100#comparison_831 ca 20ms total lag fra signalet sendes til det vises. OLED55B7: http://www.rtings.com/tv/reviews/lg/b7-b7a-oled#comparison_831 Ca 21 ms total lag Test av lag av flere monitorer: http://www.tftcentral.co.uk/reviews/asus_rog_swift_pg258q.htm#lag Fra 3 ms til 5 ms total lag avhengig av skjermen. Forskjellen på en TV og en monitor havner dermed et sted mellom 15 og 18 ms, eller en frame om man spiller i 60 fps. Dette kan selvfølgelig være et problem om man er mellom 18 og 23 og skal spille i turnering (Switch har vel bare Splatoon her), men utenfor det faller det på sin egen urimelighet å klage på. På PC med mus for kamerakontroll vil det derimot kunne merkes rimelig lett, fordi bevegelsen av bildet er direkte koblet til farten på musa, men om man plages av slikt på PC ville man heller ikke tatt til takke ved å spille på så lav framerate som 60 fps. 1 Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 7. november 2017 Del Skrevet 7. november 2017 Vel, jeg anser meg som over snittet følsom på ting som inputlag og sync, og jeg har ikke sett noen merkbare problemer overhodet i verken Odyssey, Zelda eller Mario Kart. Så enten overdriver du hvor stort dette problemet er, når du påstår at det ikke engang er spillbart pga lag, eller så er det en feil med Switchen eller TV'en hos deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå