FruNJ Skrevet 2. november 2017 Del Skrevet 2. november 2017 Så jeg var hos kiropraktor idag for første gang. Hadd vondt i ryggen og skuldrene en stund nå. Så han begynte jo å knekke/løse opp i ryggen og nakken. Etter det begynte han rett over puppene mine.Er dette normalt? Hadde jo ikke noen smerter eller vondt i området der, men han sa han måtte gjøre det Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 3. november 2017 Del Skrevet 3. november 2017 Så jeg var hos kiropraktor idag for første gang. Hadd vondt i ryggen og skuldrene en stund nå. Så han begynte jo å knekke/løse opp i ryggen og nakken. Etter det begynte han rett over puppene mine.Er dette normalt? Hadde jo ikke noen smerter eller vondt i området der, men han sa han måtte gjøre det Etter min mening er kiropraktikk juks, fanteri, og en alternativ behandling på nivå med homeopati og akupunktur. At det er godkjent behandlingsform av helsevesenet i Norge er en skam. 2 Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 3. november 2017 Del Skrevet 3. november 2017 (endret) Så jeg var hos kiropraktor idag for første gang. Hadd vondt i ryggen og skuldrene en stund nå. Så han begynte jo å knekke/løse opp i ryggen og nakken. Etter det begynte han rett over puppene mine.Er dette normalt? Hadde jo ikke noen smerter eller vondt i området der, men han sa han måtte gjøre det Etter min mening er kiropraktikk juks, fanteri, og en alternativ behandling på nivå med homeopati og akupunktur. At det er godkjent behandlingsform av helsevesenet i Norge er en skam. Enig. Når det gjelder puppeberøring, nei, det er ikke normalt. Rapporter han til helsetilsynet hvis han tok på brystene dine på en måte som krenket deg. Endret 3. november 2017 av Uderzo Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 3. november 2017 Del Skrevet 3. november 2017 Så jeg var hos kiropraktor idag for første gang. Hadd vondt i ryggen og skuldrene en stund nå. Så han begynte jo å knekke/løse opp i ryggen og nakken. Etter det begynte han rett over puppene mine.Er dette normalt? Hadde jo ikke noen smerter eller vondt i området der, men han sa han måtte gjøre det Etter min mening er kiropraktikk juks, fanteri, og en alternativ behandling på nivå med homeopati og akupunktur. At det er godkjent behandlingsform av helsevesenet i Norge er en skam. Enig. Når det gjelder puppeberøring, nei, det er ikke normalt. Rapporter han til helsetilsynet hvis han tok på brystene dine på en måte som krenket deg. Også enig, men kraveben som sitter over puppene til TS går ut til skulderen fra manubrium. Antar å dytte, flytte eller hva nå de enn driver med er en del av slangeolje praksisen deres når det kommer til smerte i skuldre. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 3. november 2017 Del Skrevet 3. november 2017 Så jeg var hos kiropraktor idag for første gang. Hadd vondt i ryggen og skuldrene en stund nå. Så han begynte jo å knekke/løse opp i ryggen og nakken. Etter det begynte han rett over puppene mine.Er dette normalt? Hadde jo ikke noen smerter eller vondt i området der, men han sa han måtte gjøre det Etter min mening er kiropraktikk juks, fanteri, og en alternativ behandling på nivå med homeopati og akupunktur. At det er godkjent behandlingsform av helsevesenet i Norge er en skam. Enig. Når det gjelder puppeberøring, nei, det er ikke normalt. Rapporter han til helsetilsynet hvis han tok på brystene dine på en måte som krenket deg. Også enig, men kraveben som sitter over puppene til TS går ut til skulderen fra manubrium. Antar å dytte, flytte eller hva nå de enn driver med er en del av slangeolje praksisen deres når det kommer til smerte i skuldre. Jepp, godt mulig det var i god tro og berøringen var av en klinisk karakter. Akkurat hvordan han berørte henne er det bare hun som vet. 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 3. november 2017 Del Skrevet 3. november 2017 Jeg har vært en del hos kiropraktor, han tok regelmessig på brystet mitt, over der puppene ville vært om jeg hadde hatt det. Rett og slett for å "knekke" ryggen og løsne opp i gudene vet hva. For ordens skyld hadde jeg dette gratis, betalt av arbeidsgiver som prevantiv behandling alle ble tilbudt 2 ganger i uka, gudene vet om det fungerer eller ikke men var behagelig 1 Lenke til kommentar
nacario Skrevet 3. november 2017 Del Skrevet 3. november 2017 Så jeg var hos kiropraktor idag for første gang. Hadd vondt i ryggen og skuldrene en stund nå. Så han begynte jo å knekke/løse opp i ryggen og nakken. Etter det begynte han rett over puppene mine.Er dette normalt? Hadde jo ikke noen smerter eller vondt i området der, men han sa han måtte gjøre det Etter min mening er kiropraktikk juks, fanteri, og en alternativ behandling på nivå med homeopati og akupunktur. At det er godkjent behandlingsform av helsevesenet i Norge er en skam. Samtidig er det mange tilfeller der kiropraktikk hjelper, ta kolikk hos små babyer feks Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 3. november 2017 Del Skrevet 3. november 2017 Så jeg var hos kiropraktor idag for første gang. Hadd vondt i ryggen og skuldrene en stund nå. Så han begynte jo å knekke/løse opp i ryggen og nakken. Etter det begynte han rett over puppene mine.Er dette normalt? Hadde jo ikke noen smerter eller vondt i området der, men han sa han måtte gjøre det Etter min mening er kiropraktikk juks, fanteri, og en alternativ behandling på nivå med homeopati og akupunktur. At det er godkjent behandlingsform av helsevesenet i Norge er en skam. Samtidig er det mange tilfeller der kiropraktikk hjelper, ta kolikk hos små babyer feks I den grad det finnes forskning på dette viser den at dette ikke er tilfelle. I tillegg er det svært risikabelt å utføre kiropraktikk på babyer, og det vil jeg på det sterkeste advare mot å gjøre! 3 Lenke til kommentar
Novice99 Skrevet 3. november 2017 Del Skrevet 3. november 2017 Hadde hjelp av kiropraktor etter en periode med mye ryggvondt. Men jeg hadde aldri latt en kiropraktor manipulere nakken. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 3. november 2017 Del Skrevet 3. november 2017 Så jeg var hos kiropraktor idag for første gang. Hadd vondt i ryggen og skuldrene en stund nå. Så han begynte jo å knekke/løse opp i ryggen og nakken. Etter det begynte han rett over puppene mine.Er dette normalt? Hadde jo ikke noen smerter eller vondt i området der, men han sa han måtte gjøre det Etter min mening er kiropraktikk juks, fanteri, og en alternativ behandling på nivå med homeopati og akupunktur. At det er godkjent behandlingsform av helsevesenet i Norge er en skam. Samtidig er det mange tilfeller der kiropraktikk hjelper, ta kolikk hos små babyer feks Det er ikke funnet en eneste sammenheng mellom det kiropraktikere gjør og lindring av kolikk hos små barn. 2 Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 3. november 2017 Del Skrevet 3. november 2017 Så jeg var hos kiropraktor idag for første gang. Hadd vondt i ryggen og skuldrene en stund nå. Så han begynte jo å knekke/løse opp i ryggen og nakken. Etter det begynte han rett over puppene mine.Er dette normalt? Hadde jo ikke noen smerter eller vondt i området der, men han sa han måtte gjøre det Etter min mening er kiropraktikk juks, fanteri, og en alternativ behandling på nivå med homeopati og akupunktur. At det er godkjent behandlingsform av helsevesenet i Norge er en skam. Samtidig er det mange tilfeller der kiropraktikk hjelper, ta kolikk hos små babyer feks Mange er av den oppfatningen. Kolikk starter som oftest når barnet er rundt 1 måned gammel og varer i 2-3 måneder. Kolikk foreldre starter som oftest med kiropraktikk, urter, varme stener eller annen behandling etter at de begynner å bli desperate, ofte etter 4-8 uker med gråting. Etter ytterligere 4-8 uker med behandling så gir kolikken seg og medaljen i fedrenes øyne går til gitt behandlingsmåte - selv om det er ingenting som tyder på at kolikken ikke ville gitt seg av seg selv, helt uten at man hadde benyttet seg av gitt behandling. Dette er forøvrig tema i en av episodene til folkeopplysningen, om det interesserer så er det klart verdt en titt. https://tv.nrk.no/serie/folkeopplysningen/kmte50007612/sesong-2/episode-6 Helsedirektoratet går forøvrig ut med denne meldingen angående kiropraktor og kolikk: -Kiropraktorbehandling "Behandlingen har ingen dokumentert effekt." https://helsenorge.no/sykdom/mage-og-tarm/kolikk 2 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 3. november 2017 Del Skrevet 3. november 2017 Så jeg var hos kiropraktor idag for første gang. Hadd vondt i ryggen og skuldrene en stund nå. Så han begynte jo å knekke/løse opp i ryggen og nakken. Etter det begynte han rett over puppene mine.Er dette normalt? Hadde jo ikke noen smerter eller vondt i området der, men han sa han måtte gjøre det Rett over som i kragebein og skulder? Det er vel ting å knekke på der òg. Så lenge han ikkje fikla på sjølve puppen, der det er fint lite å knekke på, så er det vel greit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå