Gå til innhold

Tips til å få raskere kontroll på C# og ASP.NET?

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å lære meg C# og ASP.NET Core. Det er en svært krevende oppgave, for ikke bare må jeg prøve å forstå hva MVC, Linq og Entity Framework er og hvordan det fugerer, men jeg må også slite med C#-syntaxen, som jeg synes er svært forvirrende med sine punktumer, snodig variabeldefinering, anonyme funksjoner, og jeg vet ikke hva. Jeg er (var) vant til klassisk ASP, VBScript og SQL-spørringer.

Jeg har fulgt Contoso University-tutorialen til Microsoft tre-fire ganger de siste ukene, uten at det helt fester seg i hjernebarken. Jeg har inntrykk av at det er en god guide som dekker mange aspekter ved ASP.NET Core. Men det er vanskelig, altså!

Har du noen tips til hvordan jeg kan begripe dette litt raskere? ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er litt mer av en learn by doing fyr. Alt det du beskriver føler jeg er ganske standard i OOP. Så min anbefaling er å bare jobbe med oppgaver stille deg selv spørsmål mens du programmerer som; hvorfor gjør jeg dette, hva betyr dette, finnes det bedre måte å gjøre dette på, hvorfor gjør de det sånn, hva er en klasse osv... Jeg anbefaler også å google spesifikke ting du lurer på, bruke stackoverflow aktivt og hold deg unna w3schools, da de ofte kommer med utdatert informasjon og bad practice metoder, eventuelt kjøpe en bok. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...